Na včerejším zasedání Světové rady motoristického sportu FIA bylo rozhodnuto o budoucnosti soutěžního sportu na další léta.
Od sezony 2011 budou zavedeny motory o obsahu 1,6 litru s turbem, které se stanou vrcholnou kategorií WRC. Původně se o této změně uvažovalo až od roku 2013. Další novinkou je volnost pořadatelů soutěží mistrovství světa, kteří si budou moci stanovit to, jak bude soutěž dlouhá. Soutěž bude moci trvat dva, tři nebo čtyři dny pod podmínkou, že bude končit v sobotu či v neděli. Návratem do historie se dá přirovnat změna, při které se budou moci jednotlivé etapy soutěže odehrávat jak na šotolině, tak na asfaltu (v letošním roce se tímto způsobem jela Kyperská rally). Na smíšeném povrchu se budou moci odehrávat i jednotlivé rychlostní zkoušky.Od příštího roku bude také zaveden pohár pro vozy kategorie S2000. Do nového poháru Super 2000 Cup se budou muset zájemci zaregistrovat, absolvovat minimálně sedm soutěží a jedna bude muset být mimo Evropu.Na příští sezonu byl také schválen kalendář MS v rally, který bude čítat třináct podniků. Začínat se bude „sněhovým“ Švédskem a končit opět na britských šotolinách. Nejistá je zatím Bulharská soutěž, která dostane potvrzení o zařazení do kalendáře MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.Kalendář FIA World Rally Championship 20101. Švédsko 12. – 14. února 2. Mexico 5. – 7. března3. Jordánsko 2. – 4. dubna4. Turecko 16. – 18. dubna5. Nový Zéland 7. -. 9. května6. Portugalsko 28. – 30. května7. Bulharsko * 9. – 11. července8. Finsko 30. července – 1. srpna 9. Německo 20. – 22. srpna10. Japonsko 10. – 12. září11. Francie 1. - 3. října12. Španělsko 22. – 24. října13. Wales 12. – 14. listopadu
* přidělení soutěže MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.