Na včerejším zasedání Světové rady motoristického sportu FIA bylo rozhodnuto o budoucnosti soutěžního sportu na další léta.
Od sezony 2011 budou zavedeny motory o obsahu 1,6 litru s turbem, které se stanou vrcholnou kategorií WRC. Původně se o této změně uvažovalo až od roku 2013. Další novinkou je volnost pořadatelů soutěží mistrovství světa, kteří si budou moci stanovit to, jak bude soutěž dlouhá. Soutěž bude moci trvat dva, tři nebo čtyři dny pod podmínkou, že bude končit v sobotu či v neděli. Návratem do historie se dá přirovnat změna, při které se budou moci jednotlivé etapy soutěže odehrávat jak na šotolině, tak na asfaltu (v letošním roce se tímto způsobem jela Kyperská rally). Na smíšeném povrchu se budou moci odehrávat i jednotlivé rychlostní zkoušky.Od příštího roku bude také zaveden pohár pro vozy kategorie S2000. Do nového poháru Super 2000 Cup se budou muset zájemci zaregistrovat, absolvovat minimálně sedm soutěží a jedna bude muset být mimo Evropu.Na příští sezonu byl také schválen kalendář MS v rally, který bude čítat třináct podniků. Začínat se bude „sněhovým“ Švédskem a končit opět na britských šotolinách. Nejistá je zatím Bulharská soutěž, která dostane potvrzení o zařazení do kalendáře MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.Kalendář FIA World Rally Championship 20101. Švédsko 12. – 14. února 2. Mexico 5. – 7. března3. Jordánsko 2. – 4. dubna4. Turecko 16. – 18. dubna5. Nový Zéland 7. -. 9. května6. Portugalsko 28. – 30. května7. Bulharsko * 9. – 11. července8. Finsko 30. července – 1. srpna 9. Německo 20. – 22. srpna10. Japonsko 10. – 12. září11. Francie 1. - 3. října12. Španělsko 22. – 24. října13. Wales 12. – 14. listopadu
* přidělení soutěže MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?