Belgická Ypres Rally, která je pátým dílem seriálu International Rally Challenge (IRC), začne v pátek v podvečer, její vítěz bude známý v sobotu kolem 22. hodiny. Na startu se objeví dvě tovární Škody Fabie S2000, se soukromým vozem stejné značky pojede domácí závodník Francois Duval.
Sestava Škody Motorsport má obvyklou podobu. S jedničkou vyrazí na trať finský jezdec Juho Hänninen, který je v anketě fanoušků považován za největšího aspiranta na vítězství v asfaltové soutěži, přestože jeho předností je především jízda na šotolině.
Od angažování mladoboleslavského týmu se však Fin marně snaží o bodový zisk. V Monte Carlu i na Azorských ostrovech se letos blýskl elitními časy, ale ani jednou se kvůli haváriím jeho jméno neobjevilo ve výsledkové listině.
Týmovým kolegou Hänninena bude Jan Kopecký, který má v Belgii na co navazovat. V letošní sezoně IRC proměnil své dva starty ve velmi dobrá umístění. V Monte Carlu skončil čtvrtý, na Azorech nestačil pouze na vedoucího muže seriálu Brita Krise Meeka. Před rokem Kopecký Ypres Rally nedokončil, protože narazil do betonového sloupku pravděpodobně úmyslně položeného uprostřed silnice a nemohl pokračovat v závodě.
Největšími konkurenty členů Škody Motorsport budou domácí závodníci Freddy Loix, který je pětinásobným vítězem soutěže a bude obhajovat loňské prvenství, s Nicolasem Vouillozem. Po výhrách v Brazílii a na Azorech touží po třetí výhře v řadě a upevnění vedoucí pozice v IRC jejich týmový kolega Meeke. Všichni tři bodou mít k dispozici Peugeot 207 S2000.
Premiéru v IRC si během belgické rally odbude vůz Satria Neo S2000 vyslaný automobilkou Proton. Za jeho volantem bude sedět Brit Guy Wilks. První páteční rychlostní zkouška Ypres Rally startuje v pátek po 18. hodině, kromě ní jezdci absolvují během první etapy dalších pět testů. O den později pojedou deset měřených úseků. Šestnáct rychlostních zkoušek měří celkem 285 kilometrů.Foto: Martin Trdla, RallyZone.CZ
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?