Belgická Ypres Rally, která je pátým dílem seriálu International Rally Challenge (IRC), začne v pátek v podvečer, její vítěz bude známý v sobotu kolem 22. hodiny. Na startu se objeví dvě tovární Škody Fabie S2000, se soukromým vozem stejné značky pojede domácí závodník Francois Duval.
Sestava Škody Motorsport má obvyklou podobu. S jedničkou vyrazí na trať finský jezdec Juho Hänninen, který je v anketě fanoušků považován za největšího aspiranta na vítězství v asfaltové soutěži, přestože jeho předností je především jízda na šotolině.
Od angažování mladoboleslavského týmu se však Fin marně snaží o bodový zisk. V Monte Carlu i na Azorských ostrovech se letos blýskl elitními časy, ale ani jednou se kvůli haváriím jeho jméno neobjevilo ve výsledkové listině.
Týmovým kolegou Hänninena bude Jan Kopecký, který má v Belgii na co navazovat. V letošní sezoně IRC proměnil své dva starty ve velmi dobrá umístění. V Monte Carlu skončil čtvrtý, na Azorech nestačil pouze na vedoucího muže seriálu Brita Krise Meeka. Před rokem Kopecký Ypres Rally nedokončil, protože narazil do betonového sloupku pravděpodobně úmyslně položeného uprostřed silnice a nemohl pokračovat v závodě.
Největšími konkurenty členů Škody Motorsport budou domácí závodníci Freddy Loix, který je pětinásobným vítězem soutěže a bude obhajovat loňské prvenství, s Nicolasem Vouillozem. Po výhrách v Brazílii a na Azorech touží po třetí výhře v řadě a upevnění vedoucí pozice v IRC jejich týmový kolega Meeke. Všichni tři bodou mít k dispozici Peugeot 207 S2000.
Premiéru v IRC si během belgické rally odbude vůz Satria Neo S2000 vyslaný automobilkou Proton. Za jeho volantem bude sedět Brit Guy Wilks. První páteční rychlostní zkouška Ypres Rally startuje v pátek po 18. hodině, kromě ní jezdci absolvují během první etapy dalších pět testů. O den později pojedou deset měřených úseků. Šestnáct rychlostních zkoušek měří celkem 285 kilometrů.Foto: Martin Trdla, RallyZone.CZ
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?