Švédská posádka Patrik Sandell - Emil Axelsson na Fabii S2000 se v závěru řecké soutěže snažila nejvíc, jak mohla. Časy stabilně mezi nejrychlejšími třemi v PWRC, na 13. RZ dokonce vítězství. Nic ale nepomohlo, ztráta způsobená pátečními technickými problémy byla prostě příliš veliká.
Konečná dvanáctá příčka v hodnocení PWRC Rally Akropolis znamená pro tyto švédy s českým vozem konec jakýchkoliv šancí na titul mistra světa. Katařan Nasser Al-Attiyah si totiž druhým místem připsal osm bodů a celkové konto tak rozšířil na 39 bodů. Jelikož Sandell musí kvůli maximálnímu počtu soutěží vynechat australské zastavení, nemůže již Al-Atiyaha dostihnout, má teď na kontě totiž pouze 28 a již jen jeden start ve Walesu. Šance už tedy není ani teoretická.„Stále tomu nemůžu uvěřit. Pro mě to byl neuvěřitelně smolný víkend. Byl jsem dobře motivovaný a dokázal jsem být i rychlý, ale pak nás zastavila velkosériově vyráběná součástka od brzd. Je to opravdu skličující,“ postěžoval si v cíly smutný hrdina řecké soutěže.Týmový šef Raimund Baumschlager k tomu dodal: „Opravdu jsme se snažili dát do toho vše. Naneštěstí se již s tak velkou ztrátou nedalo nic dělat. Ale určitě nevěsíme hlavu, myní se zaměříme na poslední podnik ve Walsu, kde bychom se chtěli s letošním rokem rozloučit s co možná nejlepším výsledkem.“S technickými problémy Patrika Sandella se tedy rozplynuly sny o titulu mistra světa nejen jeho, ale i mnoha českých fanoušků. Kdo z nás by totiž nesnil o tom, že by jezdec s českým vozem Škoda získal světový primát? Tak snad příští rok...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?