Švédská posádka Patrik Sandell - Emil Axelsson na Fabii S2000 se v závěru řecké soutěže snažila nejvíc, jak mohla. Časy stabilně mezi nejrychlejšími třemi v PWRC, na 13. RZ dokonce vítězství. Nic ale nepomohlo, ztráta způsobená pátečními technickými problémy byla prostě příliš veliká.
Konečná dvanáctá příčka v hodnocení PWRC Rally Akropolis znamená pro tyto švédy s českým vozem konec jakýchkoliv šancí na titul mistra světa. Katařan Nasser Al-Attiyah si totiž druhým místem připsal osm bodů a celkové konto tak rozšířil na 39 bodů. Jelikož Sandell musí kvůli maximálnímu počtu soutěží vynechat australské zastavení, nemůže již Al-Atiyaha dostihnout, má teď na kontě totiž pouze 28 a již jen jeden start ve Walesu. Šance už tedy není ani teoretická.„Stále tomu nemůžu uvěřit. Pro mě to byl neuvěřitelně smolný víkend. Byl jsem dobře motivovaný a dokázal jsem být i rychlý, ale pak nás zastavila velkosériově vyráběná součástka od brzd. Je to opravdu skličující,“ postěžoval si v cíly smutný hrdina řecké soutěže.Týmový šef Raimund Baumschlager k tomu dodal: „Opravdu jsme se snažili dát do toho vše. Naneštěstí se již s tak velkou ztrátou nedalo nic dělat. Ale určitě nevěsíme hlavu, myní se zaměříme na poslední podnik ve Walsu, kde bychom se chtěli s letošním rokem rozloučit s co možná nejlepším výsledkem.“S technickými problémy Patrika Sandella se tedy rozplynuly sny o titulu mistra světa nejen jeho, ale i mnoha českých fanoušků. Kdo z nás by totiž nesnil o tom, že by jezdec s českým vozem Škoda získal světový primát? Tak snad příští rok...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.