Švédská posádka Patrik Sandell - Emil Axelsson na Fabii S2000 se v závěru řecké soutěže snažila nejvíc, jak mohla. Časy stabilně mezi nejrychlejšími třemi v PWRC, na 13. RZ dokonce vítězství. Nic ale nepomohlo, ztráta způsobená pátečními technickými problémy byla prostě příliš veliká.
Konečná dvanáctá příčka v hodnocení PWRC Rally Akropolis znamená pro tyto švédy s českým vozem konec jakýchkoliv šancí na titul mistra světa. Katařan Nasser Al-Attiyah si totiž druhým místem připsal osm bodů a celkové konto tak rozšířil na 39 bodů. Jelikož Sandell musí kvůli maximálnímu počtu soutěží vynechat australské zastavení, nemůže již Al-Atiyaha dostihnout, má teď na kontě totiž pouze 28 a již jen jeden start ve Walesu. Šance už tedy není ani teoretická.„Stále tomu nemůžu uvěřit. Pro mě to byl neuvěřitelně smolný víkend. Byl jsem dobře motivovaný a dokázal jsem být i rychlý, ale pak nás zastavila velkosériově vyráběná součástka od brzd. Je to opravdu skličující,“ postěžoval si v cíly smutný hrdina řecké soutěže.Týmový šef Raimund Baumschlager k tomu dodal: „Opravdu jsme se snažili dát do toho vše. Naneštěstí se již s tak velkou ztrátou nedalo nic dělat. Ale určitě nevěsíme hlavu, myní se zaměříme na poslední podnik ve Walsu, kde bychom se chtěli s letošním rokem rozloučit s co možná nejlepším výsledkem.“S technickými problémy Patrika Sandella se tedy rozplynuly sny o titulu mistra světa nejen jeho, ale i mnoha českých fanoušků. Kdo z nás by totiž nesnil o tom, že by jezdec s českým vozem Škoda získal světový primát? Tak snad příští rok...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?