Švédská posádka Patrik Sandell - Emil Axelsson na Fabii S2000 se v závěru řecké soutěže snažila nejvíc, jak mohla. Časy stabilně mezi nejrychlejšími třemi v PWRC, na 13. RZ dokonce vítězství. Nic ale nepomohlo, ztráta způsobená pátečními technickými problémy byla prostě příliš veliká.
Konečná dvanáctá příčka v hodnocení PWRC Rally Akropolis znamená pro tyto švédy s českým vozem konec jakýchkoliv šancí na titul mistra světa. Katařan Nasser Al-Attiyah si totiž druhým místem připsal osm bodů a celkové konto tak rozšířil na 39 bodů. Jelikož Sandell musí kvůli maximálnímu počtu soutěží vynechat australské zastavení, nemůže již Al-Atiyaha dostihnout, má teď na kontě totiž pouze 28 a již jen jeden start ve Walesu. Šance už tedy není ani teoretická.„Stále tomu nemůžu uvěřit. Pro mě to byl neuvěřitelně smolný víkend. Byl jsem dobře motivovaný a dokázal jsem být i rychlý, ale pak nás zastavila velkosériově vyráběná součástka od brzd. Je to opravdu skličující,“ postěžoval si v cíly smutný hrdina řecké soutěže.Týmový šef Raimund Baumschlager k tomu dodal: „Opravdu jsme se snažili dát do toho vše. Naneštěstí se již s tak velkou ztrátou nedalo nic dělat. Ale určitě nevěsíme hlavu, myní se zaměříme na poslední podnik ve Walsu, kde bychom se chtěli s letošním rokem rozloučit s co možná nejlepším výsledkem.“S technickými problémy Patrika Sandella se tedy rozplynuly sny o titulu mistra světa nejen jeho, ale i mnoha českých fanoušků. Kdo z nás by totiž nesnil o tom, že by jezdec s českým vozem Škoda získal světový primát? Tak snad příští rok...
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?