Jevgenij Novikov se na Acropolis rally předvedl ve velmi dobrém světle a jeho rychlost, kterou na těžkých řeckých tratích předvedl, mu zaručila i další starty v juniorském týmu Citroenu.
Novikov svou rychlost prezentoval již na shakedownu, který vyhrál. Zdálo by se, že to byla náhoda, ale mladík rychlost neztratil ani v průběhu závodu a oslňoval svými časy i nadále. V první etapě dokázal jednu zkoušku vyhrát a nebýt dvou defektů pohyboval by se v pořadí velmi vysoko.
Svoje kvality naplno prokázal v druhé etapě. Jen jednou se v rychlostní zkoušce neobjevil v top ten, tři dokázal vyhrát, jednou byl druhý a jednou třetí, což znamenalo jeho skok v pořadí na celkové čtvrté místo. A mnozí si říkali, co Žeňa předvede v poslední etapě.
Bohužel od začátku poslední etapy začal mít problémy s Citroenem C4 WRC a ztráta, kterou nabral, ho odsunula na konečné šestnácté místo. Přesto předvedl kvalitní výkon, který ocenili i šéfové Citroenu a Žeňa se může těšit na Finskou rally.
"Na jedné straně jsme prokázali svou rychlost, vyhráli jsme čtyři rychlostní zkoušky a v ostatních to také nebylo špatné. Byla to velká možnost dokončit soutěž na dobrém místě. Bohužel problémy s autem způsobili náš propad pořadím, je to škoda," řekl Jevgenij Novikov. "I přes nepříliš dobré výsledky v posledních soutěžích vedení Citroenu ocenilo výkon a dostanu příležitost hned na další soutěži, kterou bude Finská rally," doplnil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?