Rally Acropolis přinesla docela něčekaný výsledek, pojďme se tedy podívat, co na to říkají přímo aktéři této soutěže.
Mikko Hirvonen [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Jel jsem s rozumem a můj plán zafungoval perfektně. Neudělal jsem jedinou chybu a také mě nepotkal defekt. Věděl jsem, že když dojedu do cíle, tak budu vysoko. Klíčem k úspěchu bylo zůstat na trati. Auto bylo skvělé během celého víkendu, zvláště na posledních zkouškách. Měl jsem velký náskok a mohl jsem jet v klidu. Jsme zpět v boji o titul a těch posledních pět soutěží bude zajímavých. Nadcházející dva podniky, Polsko a Finsko, jsou na šotolině, to by mně mělo vyhovovat.
Sebastien Ogier [Citroen Junior Team]: Ráno jsme potkali na jedné z RZ krávu. Jinak to šlo dobře, výsledek je excelentní. Byl to pro nás perfektní víkend, hodně jsme se toho naučili. Druhé místo přišlo v pravou chvíli. Naše strategie byla klíčem k tomuto výsledku. Je to skvělý výsledek také pro tým, který od začátku sezony tvrdě pracuje. S Julienem jsme moc rádi, že můžeme vidět naši C4ku na pódiu. Děkujeme také Citroënu za tuto příležitost. Stále bojujeme o starty ve zbytku sezony, tohle je skvělý argument.Jari-Matti Latvala [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Vše jsem ztratil v pátek odpoledne. Před startem jsem na podium nemyslel. Bohužel jsem udělal další chybu. Včera jsem chtěl pošetřit pneumatiky a také auto. Jel jsem tak, abych netrefil žádný kámen a to se vyplatilo. Výsledek je moc důležitý jak pro mě, tak pro tým.Federico Villagra [Munch's Ford WRT]: Je to skvělé, podařilo se nám získat další čtvrté místo. To první jsem získal na domácí soutěži v Argentině. Na tohle čtvrté místo jsme se opravdu pořádně nadřeli. Tratě zdejší rally jsou opravdu obtížné, speciálně ty v sobotu. Většinu prvního dne jsme spíš hledali správné nastavení. Potřeboval jsem víc trakce. Je zde hodně volné šotoliny, ale také rychlé úseky. Je to fantastický výsledek.
Villagra vyrovnal domácí 4. místo
Conrad Rautenbach [Citroen Junior Team]: Byl to neuvěřitelně náročný podnik. Bojovali jsme až do konce a snažili se získat čtvrté místo. Jsem trošku zklamaný, že jsem ten duel s Fredericem prohrál, ale náš výsledek, stejně jako výsledek týmu, je velmi dobrý. S Fredericem to byl dlouhý souboj, hodně jsme se z toho naučili. Chtěli jsme trošku pošetřit pneumatiky, ale nepodařilo se nám to. Když jedete na hraně, tak je to těžké. Bylo by hezké být čtvrtý, ale co můžeme dělal.
Rautenbacha mrzí prohra s Villagrou
Khalid Al Qassimi [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Moje pocity jsou po takovém výsledku výborné. Byla to opravdu dobrá rally, těžká a náročná, ale Acropolis je ten typ soutěže. Letos byly zkoušky hladší než vloni. Je výborné, že jsme v cíli i po takových problémech. Hoši v servisu odvedli fantastickou práci. Byla to neuvěřitelná rally. Tratě byly neuvěřitelně těžké, vím, že hodně jezdů mělo problémy. Někdy to bylo opravdu těsné, ale zvládli jsme to, takže jsem potěšil sebe, Michaela (Orra) a také celý Abu Dhabi tým.
Al-Quassimi získal nejlepší výsledek v kariéře
Mads Ostberg [Adapta Subaru Impreza WRC]: Ráno jsme na to zatlačili a s výsledkem jsme spokojení. Předvedli jsme dobrou rychlost. Jsem spokojený, protože se nám podařilo získat body a to je velmi dobré, když si vezmete, jaké problémy jsme měli. Samozřejmě je to zklamání, když si vezmete, že jsme byli čtvrtí, ale to je rally. Byl to těžký víkend a my jsme měli hodně problémů. Musíme se dobře připravit na další závod v Polsku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.