Rally Acropolis přinesla docela něčekaný výsledek, pojďme se tedy podívat, co na to říkají přímo aktéři této soutěže.
Mikko Hirvonen [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Jel jsem s rozumem a můj plán zafungoval perfektně. Neudělal jsem jedinou chybu a také mě nepotkal defekt. Věděl jsem, že když dojedu do cíle, tak budu vysoko. Klíčem k úspěchu bylo zůstat na trati. Auto bylo skvělé během celého víkendu, zvláště na posledních zkouškách. Měl jsem velký náskok a mohl jsem jet v klidu. Jsme zpět v boji o titul a těch posledních pět soutěží bude zajímavých. Nadcházející dva podniky, Polsko a Finsko, jsou na šotolině, to by mně mělo vyhovovat.
Sebastien Ogier [Citroen Junior Team]: Ráno jsme potkali na jedné z RZ krávu. Jinak to šlo dobře, výsledek je excelentní. Byl to pro nás perfektní víkend, hodně jsme se toho naučili. Druhé místo přišlo v pravou chvíli. Naše strategie byla klíčem k tomuto výsledku. Je to skvělý výsledek také pro tým, který od začátku sezony tvrdě pracuje. S Julienem jsme moc rádi, že můžeme vidět naši C4ku na pódiu. Děkujeme také Citroënu za tuto příležitost. Stále bojujeme o starty ve zbytku sezony, tohle je skvělý argument.Jari-Matti Latvala [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Vše jsem ztratil v pátek odpoledne. Před startem jsem na podium nemyslel. Bohužel jsem udělal další chybu. Včera jsem chtěl pošetřit pneumatiky a také auto. Jel jsem tak, abych netrefil žádný kámen a to se vyplatilo. Výsledek je moc důležitý jak pro mě, tak pro tým.Federico Villagra [Munch's Ford WRT]: Je to skvělé, podařilo se nám získat další čtvrté místo. To první jsem získal na domácí soutěži v Argentině. Na tohle čtvrté místo jsme se opravdu pořádně nadřeli. Tratě zdejší rally jsou opravdu obtížné, speciálně ty v sobotu. Většinu prvního dne jsme spíš hledali správné nastavení. Potřeboval jsem víc trakce. Je zde hodně volné šotoliny, ale také rychlé úseky. Je to fantastický výsledek.
Villagra vyrovnal domácí 4. místo
Conrad Rautenbach [Citroen Junior Team]: Byl to neuvěřitelně náročný podnik. Bojovali jsme až do konce a snažili se získat čtvrté místo. Jsem trošku zklamaný, že jsem ten duel s Fredericem prohrál, ale náš výsledek, stejně jako výsledek týmu, je velmi dobrý. S Fredericem to byl dlouhý souboj, hodně jsme se z toho naučili. Chtěli jsme trošku pošetřit pneumatiky, ale nepodařilo se nám to. Když jedete na hraně, tak je to těžké. Bylo by hezké být čtvrtý, ale co můžeme dělal.
Rautenbacha mrzí prohra s Villagrou
Khalid Al Qassimi [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Moje pocity jsou po takovém výsledku výborné. Byla to opravdu dobrá rally, těžká a náročná, ale Acropolis je ten typ soutěže. Letos byly zkoušky hladší než vloni. Je výborné, že jsme v cíli i po takových problémech. Hoši v servisu odvedli fantastickou práci. Byla to neuvěřitelná rally. Tratě byly neuvěřitelně těžké, vím, že hodně jezdů mělo problémy. Někdy to bylo opravdu těsné, ale zvládli jsme to, takže jsem potěšil sebe, Michaela (Orra) a také celý Abu Dhabi tým.
Al-Quassimi získal nejlepší výsledek v kariéře
Mads Ostberg [Adapta Subaru Impreza WRC]: Ráno jsme na to zatlačili a s výsledkem jsme spokojení. Předvedli jsme dobrou rychlost. Jsem spokojený, protože se nám podařilo získat body a to je velmi dobré, když si vezmete, jaké problémy jsme měli. Samozřejmě je to zklamání, když si vezmete, že jsme byli čtvrtí, ale to je rally. Byl to těžký víkend a my jsme měli hodně problémů. Musíme se dobře připravit na další závod v Polsku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.