Rally Acropolis přinesla docela něčekaný výsledek, pojďme se tedy podívat, co na to říkají přímo aktéři této soutěže.
Mikko Hirvonen [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Jel jsem s rozumem a můj plán zafungoval perfektně. Neudělal jsem jedinou chybu a také mě nepotkal defekt. Věděl jsem, že když dojedu do cíle, tak budu vysoko. Klíčem k úspěchu bylo zůstat na trati. Auto bylo skvělé během celého víkendu, zvláště na posledních zkouškách. Měl jsem velký náskok a mohl jsem jet v klidu. Jsme zpět v boji o titul a těch posledních pět soutěží bude zajímavých. Nadcházející dva podniky, Polsko a Finsko, jsou na šotolině, to by mně mělo vyhovovat.
Sebastien Ogier [Citroen Junior Team]: Ráno jsme potkali na jedné z RZ krávu. Jinak to šlo dobře, výsledek je excelentní. Byl to pro nás perfektní víkend, hodně jsme se toho naučili. Druhé místo přišlo v pravou chvíli. Naše strategie byla klíčem k tomuto výsledku. Je to skvělý výsledek také pro tým, který od začátku sezony tvrdě pracuje. S Julienem jsme moc rádi, že můžeme vidět naši C4ku na pódiu. Děkujeme také Citroënu za tuto příležitost. Stále bojujeme o starty ve zbytku sezony, tohle je skvělý argument.Jari-Matti Latvala [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Vše jsem ztratil v pátek odpoledne. Před startem jsem na podium nemyslel. Bohužel jsem udělal další chybu. Včera jsem chtěl pošetřit pneumatiky a také auto. Jel jsem tak, abych netrefil žádný kámen a to se vyplatilo. Výsledek je moc důležitý jak pro mě, tak pro tým.Federico Villagra [Munch's Ford WRT]: Je to skvělé, podařilo se nám získat další čtvrté místo. To první jsem získal na domácí soutěži v Argentině. Na tohle čtvrté místo jsme se opravdu pořádně nadřeli. Tratě zdejší rally jsou opravdu obtížné, speciálně ty v sobotu. Většinu prvního dne jsme spíš hledali správné nastavení. Potřeboval jsem víc trakce. Je zde hodně volné šotoliny, ale také rychlé úseky. Je to fantastický výsledek.
Villagra vyrovnal domácí 4. místo
Conrad Rautenbach [Citroen Junior Team]: Byl to neuvěřitelně náročný podnik. Bojovali jsme až do konce a snažili se získat čtvrté místo. Jsem trošku zklamaný, že jsem ten duel s Fredericem prohrál, ale náš výsledek, stejně jako výsledek týmu, je velmi dobrý. S Fredericem to byl dlouhý souboj, hodně jsme se z toho naučili. Chtěli jsme trošku pošetřit pneumatiky, ale nepodařilo se nám to. Když jedete na hraně, tak je to těžké. Bylo by hezké být čtvrtý, ale co můžeme dělal.
Rautenbacha mrzí prohra s Villagrou
Khalid Al Qassimi [BP Ford Abu Dhabi WRT]: Moje pocity jsou po takovém výsledku výborné. Byla to opravdu dobrá rally, těžká a náročná, ale Acropolis je ten typ soutěže. Letos byly zkoušky hladší než vloni. Je výborné, že jsme v cíli i po takových problémech. Hoši v servisu odvedli fantastickou práci. Byla to neuvěřitelná rally. Tratě byly neuvěřitelně těžké, vím, že hodně jezdů mělo problémy. Někdy to bylo opravdu těsné, ale zvládli jsme to, takže jsem potěšil sebe, Michaela (Orra) a také celý Abu Dhabi tým.
Al-Quassimi získal nejlepší výsledek v kariéře
Mads Ostberg [Adapta Subaru Impreza WRC]: Ráno jsme na to zatlačili a s výsledkem jsme spokojení. Předvedli jsme dobrou rychlost. Jsem spokojený, protože se nám podařilo získat body a to je velmi dobré, když si vezmete, jaké problémy jsme měli. Samozřejmě je to zklamání, když si vezmete, že jsme byli čtvrtí, ale to je rally. Byl to těžký víkend a my jsme měli hodně problémů. Musíme se dobře připravit na další závod v Polsku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?