Fabia S2000 opět ovládla PWRC, vítěz je však nečekaný. Není jím možná podle očekávání Patrik Sandel, ale domácí pilot Lambros Athanassoulas. Ten po senzačním výkonu vyhrál domácí soutěž v hodnocení produkčních vozů PWRC. V senzační bitvě nakonec pokořil v poslední etapě dosavadního lídra Nassera Al-Attiyaha.
Athanassoulas, který bydlí přímo v centru soutěže ve městečku Loutraki, nastupoval na start nedělní etapy se ztrátou 8,8 sekundy na dosud vedoucího Al-Attiyaha. Ale už na 14. RZ (Aghii Theodori) se přes něj dostal a do cíle stihnul natáhnout náskok na konečných 22,7 sekundy.Pro Athanassoulase bylo dojetí do cíle poslední zkoušky opravdu emocionálním zážitkem zejména po tom, co se na jeho Fabii S2000 objevily potíže s motorem. V cíly poslední zkoušky vyšplhal on a jeho spolujezdec Nikolaos Zakheos na kapotu vozu s opravdovým dojetím, když nechyběli ani slzičky.„Je to pro mě splněný sen,“ nechal se Lambros slyšet. „S Nasserem jsme svedli velmi krásnou bitvu a na to, že před soutěží jsme se ve voze svezli pouze 30 Km je to opravdu neuvěřitelné. Myslel jsem tak na pozici do pátehé místa mezi produkčními vozy, protože jsem loni zajel pár pěkných časů, ale s tímto vozem jsem chtěl být o něco rychlejší a povedlo se. Chtěl bych poděkovat všem lidem z našeho týmu i všem, kteří mi věřili. Nyní bychom rádi sehnali rozpočet pro příští rok.“Po ojedinělém, leč fantastickém vystoupení Athanassoulase v PWRC na Akropolis si tento Řek odváží 10 bodů do hodnocení a v průběžném hodnocení se posouvá na sedmou příčku. Boj o titul v produkčních vozech se však odehrává jinde.Z tohoto pohledu je velkým vítězem v cíly druhý Al-Attiyah. Svým druhým místem se totiž probojoval do vedení průběžného pořadí a už se zdá, že jediní, kdo ho o tento letošní primát mohou připravit jsou Armindo Araujo nebo Eyvind Brynildsen.„Jasně, Lambros je zdejší jezdec a zná to tu jako svoje boty,“ vyjádřil se na konci Al-Attiyah. „Naším hlavním cílem bylo nepustit před sebe Arauja. Dokázali jsme to a osm bodů v cíli je paráda. Jsem celkem spokojený s výkonem svého Subaru, je skutečně dobré a lepší než loni. Teď musíme počkat na Velkou Británii, kde bude podnik velmi důležitý.“Brynildsen je teď jediným jezdcem, který má k dospozici ještě dva podniky PWRC. Rozhodl se totiž vynechat Akropolis a bude startovat jak v Autrálii, tak v Británii. Švéd Snadel už tuto možnoust nemá, proto již letos titul nezíská. V Řecku dojel 12. Semeráda zradila techni, kvůli ní cíl neviděl. Prokop dojel pátý.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.