Fabia S2000 opět ovládla PWRC, vítěz je však nečekaný. Není jím možná podle očekávání Patrik Sandel, ale domácí pilot Lambros Athanassoulas. Ten po senzačním výkonu vyhrál domácí soutěž v hodnocení produkčních vozů PWRC. V senzační bitvě nakonec pokořil v poslední etapě dosavadního lídra Nassera Al-Attiyaha.
Athanassoulas, který bydlí přímo v centru soutěže ve městečku Loutraki, nastupoval na start nedělní etapy se ztrátou 8,8 sekundy na dosud vedoucího Al-Attiyaha. Ale už na 14. RZ (Aghii Theodori) se přes něj dostal a do cíle stihnul natáhnout náskok na konečných 22,7 sekundy.Pro Athanassoulase bylo dojetí do cíle poslední zkoušky opravdu emocionálním zážitkem zejména po tom, co se na jeho Fabii S2000 objevily potíže s motorem. V cíly poslední zkoušky vyšplhal on a jeho spolujezdec Nikolaos Zakheos na kapotu vozu s opravdovým dojetím, když nechyběli ani slzičky.„Je to pro mě splněný sen,“ nechal se Lambros slyšet. „S Nasserem jsme svedli velmi krásnou bitvu a na to, že před soutěží jsme se ve voze svezli pouze 30 Km je to opravdu neuvěřitelné. Myslel jsem tak na pozici do pátehé místa mezi produkčními vozy, protože jsem loni zajel pár pěkných časů, ale s tímto vozem jsem chtěl být o něco rychlejší a povedlo se. Chtěl bych poděkovat všem lidem z našeho týmu i všem, kteří mi věřili. Nyní bychom rádi sehnali rozpočet pro příští rok.“Po ojedinělém, leč fantastickém vystoupení Athanassoulase v PWRC na Akropolis si tento Řek odváží 10 bodů do hodnocení a v průběžném hodnocení se posouvá na sedmou příčku. Boj o titul v produkčních vozech se však odehrává jinde.Z tohoto pohledu je velkým vítězem v cíly druhý Al-Attiyah. Svým druhým místem se totiž probojoval do vedení průběžného pořadí a už se zdá, že jediní, kdo ho o tento letošní primát mohou připravit jsou Armindo Araujo nebo Eyvind Brynildsen.„Jasně, Lambros je zdejší jezdec a zná to tu jako svoje boty,“ vyjádřil se na konci Al-Attiyah. „Naším hlavním cílem bylo nepustit před sebe Arauja. Dokázali jsme to a osm bodů v cíli je paráda. Jsem celkem spokojený s výkonem svého Subaru, je skutečně dobré a lepší než loni. Teď musíme počkat na Velkou Británii, kde bude podnik velmi důležitý.“Brynildsen je teď jediným jezdcem, který má k dospozici ještě dva podniky PWRC. Rozhodl se totiž vynechat Akropolis a bude startovat jak v Autrálii, tak v Británii. Švéd Snadel už tuto možnoust nemá, proto již letos titul nezíská. V Řecku dojel 12. Semeráda zradila techni, kvůli ní cíl neviděl. Prokop dojel pátý.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.