Petter Solberg měl na RZ 11 Rally Acropolis problémy se zavěšením. Je to velká smůla, protože před výskytem těchto problémů byl Petter průběžně druhý.
Solberg zlomil rameno zavěšení těsně před koncem rychlostní zkoušky poté, co trefil velký kámen. Xsaru se Solberg pokusil provizorně opravit na přejezdu mezi rychlostními zkouškami. Oprava se mu částečně povedla, a tak Nor sice absolvoval i poslední zkoušku dne, ale projel ji jen velmi pomalu. Pettera Solberga bychom ale měli pravděpodobně vidět i zítra díky systému super rally.„Nemyslím si, že bych tomu mohl zabránit. Jeli jsme zrovna po dlouhé rovince a najednou jsme dostali velkou ránu. Zrovna jsme se snažili na Mikka zatlačit. Je to velká škoda. Opravdu moc špatné!“ říká Viking. V soutěži už nepokračuje ani další z Norů, Mads Ostberg, který musel se svým Subaru Impreza WRC S14 odstoupit na RZ 11 kvůli poškozenému tlumiči. Tímto problémem trpěl Mads už na trati zkoušky, ale svůj vůz odstavil až po projetí cílem. Je to velká škoda, protože Ostberg se s podceňovaným Subaru držel na pro něho výborné čtvrté příčce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?