Lídr mistrovství světa Francouz Sebastian Loeb nedokončil první sobotní rychlostní zkoušku Rally Akropolis, se svým citroenem vylétl mimo trať a velmi poškodil vůz.
Loeb byl v průběžném pořadí před druhým dnem soutěže na třetím místě. Už první sobotní rychlostní zkoušku však nezvládl a po osmi kilometrech havaroval. Francouzův vůz skončil daleko mimo trať a po dopadu ztratil kolo. Tým Citroen ale potvrdil, že pilot i se svým spolujezdcem Danielem Elenou jsou v pořádku.
"Byla to moje chyba. Stalo se to ve velké rychlosti, najel jsem levou stranou vozu předním kolem na velký kámen a poslal auto do vzduchu. Pětkrát nebo šestkrát jsme se otočili," konstatoval francouzský pilot po havárii. "Auto je zničené. Neexistuje žádná šance se do závodu zítra vrátit. Je to za námi, ale hlavní věc je, že jsme v pohodě," oddechl si Sebastian Loeb v servisním parku v Loutraki, když se dostal zpět do péče týmu.
Pro Loeba je to teprve třetí předčasný konec v závodě rallye od roku 2006. Naposledy neprojel cílovou metou v roce 2008 při Švédské rally.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?