Lídr mistrovství světa Francouz Sebastian Loeb nedokončil první sobotní rychlostní zkoušku Rally Akropolis, se svým citroenem vylétl mimo trať a velmi poškodil vůz.
Loeb byl v průběžném pořadí před druhým dnem soutěže na třetím místě. Už první sobotní rychlostní zkoušku však nezvládl a po osmi kilometrech havaroval. Francouzův vůz skončil daleko mimo trať a po dopadu ztratil kolo. Tým Citroen ale potvrdil, že pilot i se svým spolujezdcem Danielem Elenou jsou v pořádku.
"Byla to moje chyba. Stalo se to ve velké rychlosti, najel jsem levou stranou vozu předním kolem na velký kámen a poslal auto do vzduchu. Pětkrát nebo šestkrát jsme se otočili," konstatoval francouzský pilot po havárii. "Auto je zničené. Neexistuje žádná šance se do závodu zítra vrátit. Je to za námi, ale hlavní věc je, že jsme v pohodě," oddechl si Sebastian Loeb v servisním parku v Loutraki, když se dostal zpět do péče týmu.
Pro Loeba je to teprve třetí předčasný konec v závodě rallye od roku 2006. Naposledy neprojel cílovou metou v roce 2008 při Švédské rally.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?