Fin Hirvonen vyhrál první etapu Akropolis rally

rally sardegna
rally sardegna, foto: Ford Motor Company
RallyZone.cz , mediafax 12. června 2009 18:36
Sdílej:

AKROPOLIS, 1. DEN; Pět pátečních rychlostních zkoušek na Akropolis rally zvládl v součtu časů nejrychleji finský jezdec Mikko Hirvonen s vozem Ford Focus WRC. Až do posledního testu vedl jeho krajan Jari-Matti Latvala, který však skončil mimo trať a nabral velkou ztrátu.

Latvala vstoupil nejlépe do sedmého závodu dvanáctidílného seriálu mistrovství světa. Hned v prvním měřeném úseku si vypracoval náskok, který po čtyřech rychlostních zkouškách bezpečně držel. Jenže potom přišla chyba, která jej bude stát umístění mezi třemi nejlepšími. "V levé zatáčce jsme byli příliš rychlí a nevešli jsme se do následující pravé vlásenky. Museli jsme vylézt z auta a vytlačit ho zpátky na cestu," popisoval potíže finský závodník.

Na nevýhodu startovní pozice číslo jedna doplatil v pátek obhájce loňského prvenství Sébastien Loeb z Francie. Ten na šotolinové trati plnil roli čističe pro své konkurenty, nevyhrál ani jeden test a je celkově zatím třetí. Naopak ruský talent Jevgenij Novikov se poprvé v kariéře mohl radovat z vítězství v rychlostní zkoušce závodu mistrovství světa.

Český závodník Martin Prokop usilující o body do šampionátu produkčních vozů se drží ve své kategorii na šesté příčce. Na další selhání svého Mitsubishi Lancer EVO X doplatil Martin Semerád startující pod hlavičkou projektu Pirelli Star Drivers. Během čtvrté rychlostní zkoušky vůz vypověděl službu a český závodník v pátek do cíle nedorazil.

Soutěž pokračuje sobotní druhou etapou, jméno celkového vítěze bude známo v neděli kolem 13. hodiny středoevropského času.

Akropolis rallyCelkové pořadí po 1. etapě (5 rychlostních zkoušek): 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus WRC) 1:27:11,3, 2. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) +3,0, 3. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) +21,1, 4. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara WRC) +41,8, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus WRC) +1:17,7, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +1:17,8, ...18. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:23,5, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) první etapu nedokončili,

Pořadí produkčních vozů: 1. Athanassoulas - Zakheos (Řec./Škoda Fabia S2000) 1:31:44,1, 2. Sandell - Axelsson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +8,2, 3. Al-Attiyah - Bernacchini (Kat., It./Subaru Impreza Sti) +12,6...6. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +50,7.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.