AKROPOLIS, 1. DEN; Pět pátečních rychlostních zkoušek na Akropolis rally zvládl v součtu časů nejrychleji finský jezdec Mikko Hirvonen s vozem Ford Focus WRC. Až do posledního testu vedl jeho krajan Jari-Matti Latvala, který však skončil mimo trať a nabral velkou ztrátu.
Latvala vstoupil nejlépe do sedmého závodu dvanáctidílného seriálu mistrovství světa. Hned v prvním měřeném úseku si vypracoval náskok, který po čtyřech rychlostních zkouškách bezpečně držel. Jenže potom přišla chyba, která jej bude stát umístění mezi třemi nejlepšími. "V levé zatáčce jsme byli příliš rychlí a nevešli jsme se do následující pravé vlásenky. Museli jsme vylézt z auta a vytlačit ho zpátky na cestu," popisoval potíže finský závodník.
Na nevýhodu startovní pozice číslo jedna doplatil v pátek obhájce loňského prvenství Sébastien Loeb z Francie. Ten na šotolinové trati plnil roli čističe pro své konkurenty, nevyhrál ani jeden test a je celkově zatím třetí. Naopak ruský talent Jevgenij Novikov se poprvé v kariéře mohl radovat z vítězství v rychlostní zkoušce závodu mistrovství světa.
Český závodník Martin Prokop usilující o body do šampionátu produkčních vozů se drží ve své kategorii na šesté příčce. Na další selhání svého Mitsubishi Lancer EVO X doplatil Martin Semerád startující pod hlavičkou projektu Pirelli Star Drivers. Během čtvrté rychlostní zkoušky vůz vypověděl službu a český závodník v pátek do cíle nedorazil.
Soutěž pokračuje sobotní druhou etapou, jméno celkového vítěze bude známo v neděli kolem 13. hodiny středoevropského času.
Akropolis rallyCelkové pořadí po 1. etapě (5 rychlostních zkoušek): 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus WRC) 1:27:11,3, 2. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) +3,0, 3. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) +21,1, 4. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara WRC) +41,8, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus WRC) +1:17,7, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +1:17,8, ...18. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:23,5, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) první etapu nedokončili,
Pořadí produkčních vozů: 1. Athanassoulas - Zakheos (Řec./Škoda Fabia S2000) 1:31:44,1, 2. Sandell - Axelsson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +8,2, 3. Al-Attiyah - Bernacchini (Kat., It./Subaru Impreza Sti) +12,6...6. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +50,7.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.