AKROPOLIS, 1. DEN; Pět pátečních rychlostních zkoušek na Akropolis rally zvládl v součtu časů nejrychleji finský jezdec Mikko Hirvonen s vozem Ford Focus WRC. Až do posledního testu vedl jeho krajan Jari-Matti Latvala, který však skončil mimo trať a nabral velkou ztrátu.
Latvala vstoupil nejlépe do sedmého závodu dvanáctidílného seriálu mistrovství světa. Hned v prvním měřeném úseku si vypracoval náskok, který po čtyřech rychlostních zkouškách bezpečně držel. Jenže potom přišla chyba, která jej bude stát umístění mezi třemi nejlepšími. "V levé zatáčce jsme byli příliš rychlí a nevešli jsme se do následující pravé vlásenky. Museli jsme vylézt z auta a vytlačit ho zpátky na cestu," popisoval potíže finský závodník.
Na nevýhodu startovní pozice číslo jedna doplatil v pátek obhájce loňského prvenství Sébastien Loeb z Francie. Ten na šotolinové trati plnil roli čističe pro své konkurenty, nevyhrál ani jeden test a je celkově zatím třetí. Naopak ruský talent Jevgenij Novikov se poprvé v kariéře mohl radovat z vítězství v rychlostní zkoušce závodu mistrovství světa.
Český závodník Martin Prokop usilující o body do šampionátu produkčních vozů se drží ve své kategorii na šesté příčce. Na další selhání svého Mitsubishi Lancer EVO X doplatil Martin Semerád startující pod hlavičkou projektu Pirelli Star Drivers. Během čtvrté rychlostní zkoušky vůz vypověděl službu a český závodník v pátek do cíle nedorazil.
Soutěž pokračuje sobotní druhou etapou, jméno celkového vítěze bude známo v neděli kolem 13. hodiny středoevropského času.
Akropolis rallyCelkové pořadí po 1. etapě (5 rychlostních zkoušek): 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus WRC) 1:27:11,3, 2. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) +3,0, 3. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) +21,1, 4. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara WRC) +41,8, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus WRC) +1:17,7, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +1:17,8, ...18. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:23,5, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) první etapu nedokončili,
Pořadí produkčních vozů: 1. Athanassoulas - Zakheos (Řec./Škoda Fabia S2000) 1:31:44,1, 2. Sandell - Axelsson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +8,2, 3. Al-Attiyah - Bernacchini (Kat., It./Subaru Impreza Sti) +12,6...6. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +50,7.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.