AKROPOLIS, 1. DEN; Pět pátečních rychlostních zkoušek na Akropolis rally zvládl v součtu časů nejrychleji finský jezdec Mikko Hirvonen s vozem Ford Focus WRC. Až do posledního testu vedl jeho krajan Jari-Matti Latvala, který však skončil mimo trať a nabral velkou ztrátu.
Latvala vstoupil nejlépe do sedmého závodu dvanáctidílného seriálu mistrovství světa. Hned v prvním měřeném úseku si vypracoval náskok, který po čtyřech rychlostních zkouškách bezpečně držel. Jenže potom přišla chyba, která jej bude stát umístění mezi třemi nejlepšími. "V levé zatáčce jsme byli příliš rychlí a nevešli jsme se do následující pravé vlásenky. Museli jsme vylézt z auta a vytlačit ho zpátky na cestu," popisoval potíže finský závodník.
Na nevýhodu startovní pozice číslo jedna doplatil v pátek obhájce loňského prvenství Sébastien Loeb z Francie. Ten na šotolinové trati plnil roli čističe pro své konkurenty, nevyhrál ani jeden test a je celkově zatím třetí. Naopak ruský talent Jevgenij Novikov se poprvé v kariéře mohl radovat z vítězství v rychlostní zkoušce závodu mistrovství světa.
Český závodník Martin Prokop usilující o body do šampionátu produkčních vozů se drží ve své kategorii na šesté příčce. Na další selhání svého Mitsubishi Lancer EVO X doplatil Martin Semerád startující pod hlavičkou projektu Pirelli Star Drivers. Během čtvrté rychlostní zkoušky vůz vypověděl službu a český závodník v pátek do cíle nedorazil.
Soutěž pokračuje sobotní druhou etapou, jméno celkového vítěze bude známo v neděli kolem 13. hodiny středoevropského času.
Akropolis rallyCelkové pořadí po 1. etapě (5 rychlostních zkoušek): 1. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus WRC) 1:27:11,3, 2. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) +3,0, 3. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) +21,1, 4. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara WRC) +41,8, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus WRC) +1:17,7, 6. Ogier - Ingrassia (Fr./Citroën C4 WRC) +1:17,8, ...18. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:23,5, SEMERÁD - CEPLECHA (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) první etapu nedokončili,
Pořadí produkčních vozů: 1. Athanassoulas - Zakheos (Řec./Škoda Fabia S2000) 1:31:44,1, 2. Sandell - Axelsson (Švéd./Škoda Fabia S2000) +8,2, 3. Al-Attiyah - Bernacchini (Kat., It./Subaru Impreza Sti) +12,6...6. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) +50,7.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?