Britská rallye, poslední podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, se podle středečních informací agentury Reuters navzdory finančním problémům uskuteční. Podnik podpoří částkou 2,2 milionu liber (68,2 milionu korun) Britská asociace motosportu (MSA).
Asociace tak ve sponzorování rallye zastoupí velšskou vládu, která v dubnu financování závodu odmítla. "MSA v posledních letech uchovávala a šetřila přebytečné finance za účelem ochránit sportovní události před nepředvídatelnými situacemi," uvedl v prohlášení šéf MSA Alan Gow. "Rozhodli jsme se podepsat pod tento prestižní mezinárodní závod, zatímco budeme stále řešit fakt, jak se zachovala velšská vláda," dodal.
Velšská vláda v dubnu oznámila, že podnik slíbenou finanční sumou nepodpoří a organizátoři zvažovali, že ji dají k soudu. Velšané v dubnu jako důvod svého rozhodnutí uvedli fakt, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) plánuje od roku 2010 rozdělit mistrovství světa do dvaadvaceti zemí, přičemž Britská rallye by ze seriálu vypadla.
Organizátoři však doufají, že jejich rallye bude v kalendáři i v následujícím roce, rozhodnutí by mělo padnout 24. června. Letos je rallye naplánována na 22. - 25. října.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?