Mikko Hirvonen prohlásil, že si před startem Acropolis Rally věří a chtěl by získat dobrý výsledek. Podaří se věčně druhému Finovi prolomit svoje prokletí?
Soutěž změnila svoje místo, když se přesouvá více k městu Loutraki. Z toho vyplývá, že většina testů bude nových. Soutěž se vrací dokonce na tratě, které nevyužívala od roku 1980. Během posledního dne budou muset posádky absolvovat dvojitý průjezd 33 kilometrovou zkouškou Aghii Theordori.To znamená, že se smazávají rozdíly mezi posádkami, protože pro každého jsou tyto tratě nové. Mikko Hirvonen věří, že právě to by mělo pomoci: „Tratě by měly být více podobné Sardínii, jen o trošku tvrdší. Letos nás čeká hodně nový zkoušek, takže se vlastně jedná o novou rally. Na nových soutěžích se mi většinou dařilo, takže doufám v to samé i zde. Acropolis je vždy strašně náročná soutěž. Asi je to jediný podnik, ve kterém jezdci musí vážně přemýšlet nad ochranou vozů.“
Na trati Rally Acropolis v loňském roce
„Nesmím také zapomínat na opotřebení pneumatik. Je to boj. Horko nejvíce pociťuji před startem rychlostní zkoušky, když měním pneumatiky a také když sedím ve voze s nasazenou helmou a zapnutými pásy. Nejhorší jsou ty tři až čtyři minuty, když čekáte na start. V této době se totiž do vozu nedostává žádný vzduch. Když už pak jedete, tak vzduch do vozu proudí. Navíc už jsem plně soustředěn na jízdu a na diktát Jarma, takže horko tak nevnímám,“ popisuje svoje zkušenosti s obrovským horkem Mikko.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?