Mikko Hirvonen prohlásil, že si před startem Acropolis Rally věří a chtěl by získat dobrý výsledek. Podaří se věčně druhému Finovi prolomit svoje prokletí?
Soutěž změnila svoje místo, když se přesouvá více k městu Loutraki. Z toho vyplývá, že většina testů bude nových. Soutěž se vrací dokonce na tratě, které nevyužívala od roku 1980. Během posledního dne budou muset posádky absolvovat dvojitý průjezd 33 kilometrovou zkouškou Aghii Theordori.To znamená, že se smazávají rozdíly mezi posádkami, protože pro každého jsou tyto tratě nové. Mikko Hirvonen věří, že právě to by mělo pomoci: „Tratě by měly být více podobné Sardínii, jen o trošku tvrdší. Letos nás čeká hodně nový zkoušek, takže se vlastně jedná o novou rally. Na nových soutěžích se mi většinou dařilo, takže doufám v to samé i zde. Acropolis je vždy strašně náročná soutěž. Asi je to jediný podnik, ve kterém jezdci musí vážně přemýšlet nad ochranou vozů.“
Na trati Rally Acropolis v loňském roce
„Nesmím také zapomínat na opotřebení pneumatik. Je to boj. Horko nejvíce pociťuji před startem rychlostní zkoušky, když měním pneumatiky a také když sedím ve voze s nasazenou helmou a zapnutými pásy. Nejhorší jsou ty tři až čtyři minuty, když čekáte na start. V této době se totiž do vozu nedostává žádný vzduch. Když už pak jedete, tak vzduch do vozu proudí. Navíc už jsem plně soustředěn na jízdu a na diktát Jarma, takže horko tak nevnímám,“ popisuje svoje zkušenosti s obrovským horkem Mikko.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.