Jari – Matti Latvala po svém vítězství na Sardinii a navráceném sebevědomí po havárii z Portugalska hodlá bojovat o nejvyšší post i v Řecku.
Latvala měl špatný začátek sezony, jeho časté havárie, které vyvrcholily „kolostřešní“ etudou v Portugalsku mu dali nůž na krk. Musel se zklidnit, což přineslo první výsledek v Argentině, kde dojel na šestém místě. Na Sardinii již to byl starý známý Jari-Matti s tím rozdílem, že jel rychle, ale zároveň spolehlivě a zaslouženě si dojel pro první letošní vítězství, které by rád zopakoval i na těžkých řeckých tratích.
"Vím, Acropolis je jednou z nejdrsnějších soutěží v šampionátu," řekl Latvala. "Po vítězství na Sardinii chci bojovat o vítězství i v Řecku. Ale tady bude lepší od začátku jet spíše podle tempa soupeřů než naplno. To je myslím dobrý způsob. Bude také zajímavé sledovat, jakou výhodou bude startovní pozice. V pátek máme dobrou pozici, uvidíme, kolik kamení bude zůstávat na trati," dodal.
"Letošní ročník je nový, musíme si perfektně napsat rozpis. Nemnělo by to být zase tak těžké, soutěž je o dost pomalejší než např. Finsko a poznámky se píší lépe. Velmi důležité bude dobře se aklimatizovat na zdejší teploty. Není dobré stále zůstávat v klimatizovaných prostorách, lepší je si zvyknout na slunce," doplnil Latvala.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?