Lídr světového šampionátu Sebastien Loeb myslí, že při nadcházející soutěži Rally Acropolis rozhodnou pneumatiky.
Loebovi na předcházející soutěži přetrhl Mikko Hirvonen sérii šesti vítězství v řadě, k čemuž přispěl i defekt pneumatiky úřadujícího šampióna. Jelikož Acropolis rally je jednou z nejnáročnějších soutěží, při které trpí především pneumatiky. Sebastien Loeb předpokládá, že to, jak se jezdec bude k pneumatikám chovat může rozhodovat o vítězi soutěže.
"Náš Citroen C4 WRC a pneumatiky Pirelli jsou velmi silné, ale tady pojedeme v extrémních podmínkách, zejména pokud bude teplé počasí," řekl Loeb. "V loňském roce rozhodlo o vítězství především to, jak jsem se choval k pneumatikám. Netrvalo mi dlouho, abych si uvědomil, že nemůžeme jet tak razantně, pneumatiky by to nevydržely. Nakonec jsem našel takový rytmus, který mi umožnil dokončit soutěž bez defektu, což rozhodlo o vítězství a těchto zkušeností chceme využít i v letošním ročníku," dodal.
U Loeba je však tvrzení o nějakém taktizování nebo pomalejším tempu dosti zavádějící. Sám k tomu dodává: "V šampionátu máme sedmnáctibodový náskok, což je naše výhoda a mohli bychom kontrolovat situaci, ale já chci vyhrát, nemůžeme si dovolit polevit,".
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?