Řecká soutěž se vždy prezentovala velmi obtížnými až rozbíjecími měřenými úseky.V letošním roce jsou však tyto úseky výrazně pozměněny , což však neznamená, že by ztratily na obtížnosti. Včera jezdci absolvovali seznamovací jízdy první etapy a několik z nich se podělilo o své dojmy z trati.
Sebastien Loeb - Citroen C4 WRC: "První rychlostní zkouška Harvati je ve špatném stavu, bude velmi obtížná. Další jsou OK. Velmi rychlé, ale s dobrým povrchem. Bude to dlouhá cesta pro body. Jsou tady dlouhé silniční přejezdy, ale to k soutěžím patří,".
Dani Sordo – Citroen C4 WRC: "Rychlostní zkouška Harvati je velmi pěkná, na konci hodně těžká, ale to je OK. Přejezdy budou těžké pro pneumatiky, které budou na bláznivě dlouhých přejezdech trpět,"
Takto létal Sebastien Loeb na Aropolis v loňském ročníku
Henning Solberg – Ford Focus RS WRC: "Rychlostní zkouška Harvati není moc dobrá, ale ostatní jsou super. S dlouhými přejezdy do servisu nic neuděláme, vůbec na to nemyslím, musím jen řídit,".
Petter Solberg – Citroen Xsara WRC: "Rychlostní zkoušky první etapy jsou dobré. Myslím, že jsou nejlepší v historii. Jsou velmi dobře připraveny. Servis je daleko, ale je to tak, jak to je,".
Jari Matti – Latvala – Ford Focus RS WRC: "Thiva je velmi pěkná, Harvati je poněkud měkká. Musíme ještě projet další zkoušky, ale již teď můžu říci, že soutěž bude drsná. Do servisu je to daleko, ale sinice tam není špatná,".
Matthew Wilson – Ford Focus RS WRC: "Jednotlivé rychlostní zkoušky jsou nádherné. Hlavně ty na severu. Zítra uvidíme, jak budou vypadat další,".
V loňském roce absolvoval Petter Solberg Acropolis ještě za volantem Subaru
Frderico Willagra – Ford Focus RS WRC: "První etapa je krásná. Jsou tady i dlouhé silniční přejezdy, stejně jako v Argentině, což pro nás není špatné,".
Sebastien Ogier – Citroen C4 WRC: "Zkoušky jsou v pořádku. Nejsou tak drsné, je to dobré. Na Harvati je spousta volných kamínků, bude to klouzat. Máme tady také dlouhý silniční přejezd, to nebude sranda, ale je to tak, jak to je,".
Evgeny Novikov – Citroen C4 WRC: "Jel jsem tady již loni, ale pouze jeden úsek je stejný. Ostatní jsou nové, jsou složité a kluzké. Jen Harvati je opravdu těžká,".
Conrad Rautenbach – Citroen C4 WRC: "První etapa je docela dobra. Zkoušky jsou rychlé, ale s dobrým povrchem. Thiva je stejná jako loni. Jen Harvati je rozbitá a volné kameny budou zkouškou pro auta, hlavně pro toho kdo pojede první. Přejezdy jsou dlouhé, ale v rámci rally,".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.