Řecká soutěž se vždy prezentovala velmi obtížnými až rozbíjecími měřenými úseky.V letošním roce jsou však tyto úseky výrazně pozměněny , což však neznamená, že by ztratily na obtížnosti. Včera jezdci absolvovali seznamovací jízdy první etapy a několik z nich se podělilo o své dojmy z trati.
Sebastien Loeb - Citroen C4 WRC: "První rychlostní zkouška Harvati je ve špatném stavu, bude velmi obtížná. Další jsou OK. Velmi rychlé, ale s dobrým povrchem. Bude to dlouhá cesta pro body. Jsou tady dlouhé silniční přejezdy, ale to k soutěžím patří,".
Dani Sordo – Citroen C4 WRC: "Rychlostní zkouška Harvati je velmi pěkná, na konci hodně těžká, ale to je OK. Přejezdy budou těžké pro pneumatiky, které budou na bláznivě dlouhých přejezdech trpět,"
Takto létal Sebastien Loeb na Aropolis v loňském ročníku
Henning Solberg – Ford Focus RS WRC: "Rychlostní zkouška Harvati není moc dobrá, ale ostatní jsou super. S dlouhými přejezdy do servisu nic neuděláme, vůbec na to nemyslím, musím jen řídit,".
Petter Solberg – Citroen Xsara WRC: "Rychlostní zkoušky první etapy jsou dobré. Myslím, že jsou nejlepší v historii. Jsou velmi dobře připraveny. Servis je daleko, ale je to tak, jak to je,".
Jari Matti – Latvala – Ford Focus RS WRC: "Thiva je velmi pěkná, Harvati je poněkud měkká. Musíme ještě projet další zkoušky, ale již teď můžu říci, že soutěž bude drsná. Do servisu je to daleko, ale sinice tam není špatná,".
Matthew Wilson – Ford Focus RS WRC: "Jednotlivé rychlostní zkoušky jsou nádherné. Hlavně ty na severu. Zítra uvidíme, jak budou vypadat další,".
V loňském roce absolvoval Petter Solberg Acropolis ještě za volantem Subaru
Frderico Willagra – Ford Focus RS WRC: "První etapa je krásná. Jsou tady i dlouhé silniční přejezdy, stejně jako v Argentině, což pro nás není špatné,".
Sebastien Ogier – Citroen C4 WRC: "Zkoušky jsou v pořádku. Nejsou tak drsné, je to dobré. Na Harvati je spousta volných kamínků, bude to klouzat. Máme tady také dlouhý silniční přejezd, to nebude sranda, ale je to tak, jak to je,".
Evgeny Novikov – Citroen C4 WRC: "Jel jsem tady již loni, ale pouze jeden úsek je stejný. Ostatní jsou nové, jsou složité a kluzké. Jen Harvati je opravdu těžká,".
Conrad Rautenbach – Citroen C4 WRC: "První etapa je docela dobra. Zkoušky jsou rychlé, ale s dobrým povrchem. Thiva je stejná jako loni. Jen Harvati je rozbitá a volné kameny budou zkouškou pro auta, hlavně pro toho kdo pojede první. Přejezdy jsou dlouhé, ale v rámci rally,".
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?