Řecká soutěž se vždy prezentovala velmi obtížnými až rozbíjecími měřenými úseky.V letošním roce jsou však tyto úseky výrazně pozměněny , což však neznamená, že by ztratily na obtížnosti. Včera jezdci absolvovali seznamovací jízdy první etapy a několik z nich se podělilo o své dojmy z trati.
Sebastien Loeb - Citroen C4 WRC: "První rychlostní zkouška Harvati je ve špatném stavu, bude velmi obtížná. Další jsou OK. Velmi rychlé, ale s dobrým povrchem. Bude to dlouhá cesta pro body. Jsou tady dlouhé silniční přejezdy, ale to k soutěžím patří,".
Dani Sordo – Citroen C4 WRC: "Rychlostní zkouška Harvati je velmi pěkná, na konci hodně těžká, ale to je OK. Přejezdy budou těžké pro pneumatiky, které budou na bláznivě dlouhých přejezdech trpět,"
Takto létal Sebastien Loeb na Aropolis v loňském ročníku
Henning Solberg – Ford Focus RS WRC: "Rychlostní zkouška Harvati není moc dobrá, ale ostatní jsou super. S dlouhými přejezdy do servisu nic neuděláme, vůbec na to nemyslím, musím jen řídit,".
Petter Solberg – Citroen Xsara WRC: "Rychlostní zkoušky první etapy jsou dobré. Myslím, že jsou nejlepší v historii. Jsou velmi dobře připraveny. Servis je daleko, ale je to tak, jak to je,".
Jari Matti – Latvala – Ford Focus RS WRC: "Thiva je velmi pěkná, Harvati je poněkud měkká. Musíme ještě projet další zkoušky, ale již teď můžu říci, že soutěž bude drsná. Do servisu je to daleko, ale sinice tam není špatná,".
Matthew Wilson – Ford Focus RS WRC: "Jednotlivé rychlostní zkoušky jsou nádherné. Hlavně ty na severu. Zítra uvidíme, jak budou vypadat další,".
V loňském roce absolvoval Petter Solberg Acropolis ještě za volantem Subaru
Frderico Willagra – Ford Focus RS WRC: "První etapa je krásná. Jsou tady i dlouhé silniční přejezdy, stejně jako v Argentině, což pro nás není špatné,".
Sebastien Ogier – Citroen C4 WRC: "Zkoušky jsou v pořádku. Nejsou tak drsné, je to dobré. Na Harvati je spousta volných kamínků, bude to klouzat. Máme tady také dlouhý silniční přejezd, to nebude sranda, ale je to tak, jak to je,".
Evgeny Novikov – Citroen C4 WRC: "Jel jsem tady již loni, ale pouze jeden úsek je stejný. Ostatní jsou nové, jsou složité a kluzké. Jen Harvati je opravdu těžká,".
Conrad Rautenbach – Citroen C4 WRC: "První etapa je docela dobra. Zkoušky jsou rychlé, ale s dobrým povrchem. Thiva je stejná jako loni. Jen Harvati je rozbitá a volné kameny budou zkouškou pro auta, hlavně pro toho kdo pojede první. Přejezdy jsou dlouhé, ale v rámci rally,".
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.