Řecká soutěž se vždy prezentovala velmi obtížnými až rozbíjecími měřenými úseky.V letošním roce jsou však tyto úseky výrazně pozměněny , což však neznamená, že by ztratily na obtížnosti. Včera jezdci absolvovali seznamovací jízdy první etapy a několik z nich se podělilo o své dojmy z trati.
Sebastien Loeb - Citroen C4 WRC: "První rychlostní zkouška Harvati je ve špatném stavu, bude velmi obtížná. Další jsou OK. Velmi rychlé, ale s dobrým povrchem. Bude to dlouhá cesta pro body. Jsou tady dlouhé silniční přejezdy, ale to k soutěžím patří,".
Dani Sordo – Citroen C4 WRC: "Rychlostní zkouška Harvati je velmi pěkná, na konci hodně těžká, ale to je OK. Přejezdy budou těžké pro pneumatiky, které budou na bláznivě dlouhých přejezdech trpět,"
Takto létal Sebastien Loeb na Aropolis v loňském ročníku
Henning Solberg – Ford Focus RS WRC: "Rychlostní zkouška Harvati není moc dobrá, ale ostatní jsou super. S dlouhými přejezdy do servisu nic neuděláme, vůbec na to nemyslím, musím jen řídit,".
Petter Solberg – Citroen Xsara WRC: "Rychlostní zkoušky první etapy jsou dobré. Myslím, že jsou nejlepší v historii. Jsou velmi dobře připraveny. Servis je daleko, ale je to tak, jak to je,".
Jari Matti – Latvala – Ford Focus RS WRC: "Thiva je velmi pěkná, Harvati je poněkud měkká. Musíme ještě projet další zkoušky, ale již teď můžu říci, že soutěž bude drsná. Do servisu je to daleko, ale sinice tam není špatná,".
Matthew Wilson – Ford Focus RS WRC: "Jednotlivé rychlostní zkoušky jsou nádherné. Hlavně ty na severu. Zítra uvidíme, jak budou vypadat další,".
V loňském roce absolvoval Petter Solberg Acropolis ještě za volantem Subaru
Frderico Willagra – Ford Focus RS WRC: "První etapa je krásná. Jsou tady i dlouhé silniční přejezdy, stejně jako v Argentině, což pro nás není špatné,".
Sebastien Ogier – Citroen C4 WRC: "Zkoušky jsou v pořádku. Nejsou tak drsné, je to dobré. Na Harvati je spousta volných kamínků, bude to klouzat. Máme tady také dlouhý silniční přejezd, to nebude sranda, ale je to tak, jak to je,".
Evgeny Novikov – Citroen C4 WRC: "Jel jsem tady již loni, ale pouze jeden úsek je stejný. Ostatní jsou nové, jsou složité a kluzké. Jen Harvati je opravdu těžká,".
Conrad Rautenbach – Citroen C4 WRC: "První etapa je docela dobra. Zkoušky jsou rychlé, ale s dobrým povrchem. Thiva je stejná jako loni. Jen Harvati je rozbitá a volné kameny budou zkouškou pro auta, hlavně pro toho kdo pojede první. Přejezdy jsou dlouhé, ale v rámci rally,".
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.