Petter se podílel na záchraně dvou lidských životů, když se dva muži dostali do nesnází při závodu člunů v Norsku.
Petter Solberg se zúčastnil festivalu PokerRun powerboat v Stavangeru. Byl zde na pozvání u týmu Johs Lunde. Petter se také svezl na palubě jedné z lodí. Když jeli po jezeře, tak se loď za nimi najednou převrátila v rychlost asi 185 km/h. Na palubě bylo 5 pasažérů, z toho dva se dostali do velkého problému, když se jim nepodařilo dostat z lodi. „Viděli jsme v zrcátkách, co se stalo, a tak jsme se hned otočili a jeli jsme jim pomoci. Byl zde trošku zmatek, protože zde byli tři zranění lidé, kterým se ovšem podařilo dostat z lodi. Dva lidé byli ovšem pořád uvnitř. Můj spolujezdec se potopil a snažil se pomoci těm z lodi, zatímco já jsem pomáhal na záchranou loď těm, kteří již byli venku. Pak jsem do vody skočil také,“ říká národní hrdina Petter Solberg.
„Byla to velká loď a nic nebylo vidět. Mému spolujezdci se podařilo odpoutat jednoho z těch dvou a dostat ho pryč. Druhému muži jsme však nemohli odepnout pásy. Nakonec jeden z těch dvou mužů, co nám pomáhali zachraňovat, vytáhl nůž a podařilo se nám ho dostat ven až za pomoci nože. Zraněný muž ale byl ve studené vodě 10 minut. Nakonec se nám ho podařilo dostat do bezpečí,“ pokračuje Petter.Dva muži, kteří zůstali ve člunu nejdéle, byli přepraveni do nemocnice s vážnými zraněními. V neděli večer bylo oznámeno, že jejich stav je vážný, ale stabilizovaný. Jeden další pasažér člunu zůstává v nemocnici s méně vážným zraněním. Další dva byli propuštěni. „Jsem hodně zvyklý z rally, ale toto byl opravdu děsivý zážitek. Jsem opravdu rád, že ti dva muži už jsou na tom lépe. Nejdůležitější je, aby se co nejdříve uzdravili,“ zakončil Petter.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.