Sedmého podniku dvanáctidílného seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích s názvem Akropolis rally se od 12. do 14. června zúčastní 47 posádek. Organizátoři to uvedli na oficiálních stránkách závodu.
Ve startovní listině nechybí nikdo z favoritů, fanoušci rally uvidí v akci 14 automobilů specifikace WRC včetně nejsilnějších týmů Citroënu a Fordu. Francouz Sébastien Loeb bude chtít v Řecku odčinit nezdar ze Sardínie, kde přišel o letošní neporazitelnost. V Itálii se z vítězství radoval Fin Jari-Matti Latvala, který ukončil Loebovu sérii pěti výher v sezoně.
V Řecku budou usilovat o body také závodníci jedoucí s produkčními vozy. V této kategorii se představí čeští závodníci. Stálý účastník MS Martin Prokop pojede s Mitsubishi Lancer EVO IX, Martin Semerád v barvách Pirelli Star Driver bude mít k dispozici automobil stejné značky, ale z vyšší vývojové řady. Mitsubishi ho ale naposledy v Itálii zklamalo, když kvůli technickým potížím ani nedorazil do cíle.
Do závodu se přihlásili také Michael Honda a Marcel Sitnik, kteří pojedou s vozy Citroën C2 S1600. Na startu nebude chybět ani Škoda Fabia S2000, s níž se daří Švédovi Patriku Sandellovi. Druhý vůz stejné značky bude pilotovat domácí Lambros Athanassoulas.
Během třídenní soutěže musejí jezdci absolvovat 17 rychlostních zkoušek o délce 371 kilometrů. Vítěz dojede do cíle v neděli 14. června kolem 13. hodiny středoevropského času.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?