Sedmého podniku dvanáctidílného seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích s názvem Akropolis rally se od 12. do 14. června zúčastní 47 posádek. Organizátoři to uvedli na oficiálních stránkách závodu.
Ve startovní listině nechybí nikdo z favoritů, fanoušci rally uvidí v akci 14 automobilů specifikace WRC včetně nejsilnějších týmů Citroënu a Fordu. Francouz Sébastien Loeb bude chtít v Řecku odčinit nezdar ze Sardínie, kde přišel o letošní neporazitelnost. V Itálii se z vítězství radoval Fin Jari-Matti Latvala, který ukončil Loebovu sérii pěti výher v sezoně.
V Řecku budou usilovat o body také závodníci jedoucí s produkčními vozy. V této kategorii se představí čeští závodníci. Stálý účastník MS Martin Prokop pojede s Mitsubishi Lancer EVO IX, Martin Semerád v barvách Pirelli Star Driver bude mít k dispozici automobil stejné značky, ale z vyšší vývojové řady. Mitsubishi ho ale naposledy v Itálii zklamalo, když kvůli technickým potížím ani nedorazil do cíle.
Do závodu se přihlásili také Michael Honda a Marcel Sitnik, kteří pojedou s vozy Citroën C2 S1600. Na startu nebude chybět ani Škoda Fabia S2000, s níž se daří Švédovi Patriku Sandellovi. Druhý vůz stejné značky bude pilotovat domácí Lambros Athanassoulas.
Během třídenní soutěže musejí jezdci absolvovat 17 rychlostních zkoušek o délce 371 kilometrů. Vítěz dojede do cíle v neděli 14. června kolem 13. hodiny středoevropského času.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.