Henning Solberg připustil, že jel během poslední etapy rally na Sardinii jako blázen. Snažil se porazit krajana Madse Ostberga, který držel poslední bodovanou příčku. Nakonec díky odstoupení Al-Quassimiho v poslední RZ zbyly body na oba Nory.
Jezdec týmu Stobart VK M-Sport, Henning Solberg, měl problém se během prvního dne dostat do správného rytmu. Den zakončil na šesté pozici. V sobotu se chystal svoji pozici vylepšit, jenže defekt na RZ 9 byl následován zlomeným zavěšením (během odpolední části). Henning tak pro neděli putoval do systému SuperRally. V nedělil Solberg vystartoval do poslední etapy jako šílený, když zajel dva nejrychlejší časy. Přesto se mu o necelou vteřinu nepodařilo porazit Madse Ostrberga a soutěž tak zakončil na bodované osmé příčce. „Poslední rychlostní zkoušku jsme proletěli doslova jako šílení, ale bohužel to nebylo dost na to, abychom získali další příčku k dobru. Cítím se opravdu dobře, protože jsme na nastavení vozu udělali velký pokrok. Během nedělních zkoušek jsem se ve voze cítil tak dobře, jako nikdy předtím. Myslím, že mé dva nejrychlejší časy jsou toho dostatečným důkazem,“ poukazuje na prokazatelné zrychlení Henning.
„Byla to opravdu těžká soutěž. Sice jsme doufali v zisk většího množství bodů, ale důležité bylo soutěž dokončit. To se mi povedlo a navíc jsme zajížděli fantastické časy,“ říká Solberg.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.