Šéf továrního týmu Ford, Malcolm Wilson, připustil, že se o vítězi italské soutěže rozhodne až těsně před poslední rychlostní zkouškou. Důležité je, aby jezdci Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala dovezli svoje Fordy do cíle.
V servisu před rychlostní zkouškou 15 se Malcolm Wilson vyjádřil ohledně týmové režie, která by posunula Mikku Hirvonena před Jariho-Mattiho Latvalu do vedení: „Důležitá věc je, aby se oba vozy dostali do cíle soutěže na pozici jedna a dva. Po obou jezdcích chci, aby následující dvě zkoušky projeli bezpečně a bez rizika. Poté se začneme zabývat pořadím jezdců.“
Tato výměna by přenesla jedničce týmu Mikku Hirvonenovi navíc dva body v boji o titul s jezdcem Citroënu Sebastienem Loebem. V současné době je Mikko v celkovém hodnocení na třetí příčce. Má na svém kontě 30 bodů, zatímco Latvala je v celkovém hodnocení až devátý s devíti body. Ať už Hirvonen soutěž dokončí druhý nebo první, tak se posune v celkovém hodnocení před doposud druhého Španěla Sorda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.