CÍL: Fin Jari-Matti Latvala nakonec dotáhl svoje snažení do vítězného cíle. Druhý skončil jeho týmový kolega Mikko Hirvonen. U Fordu tak nakonec týmovou režii nepoužili.
FOTOGALERIE RALLY SARDINIA 2009
Po RZ 17
Jari-Matti Latvala dokázal jako první v letošní sezoně porazit Loeba a získal tak letošní premiérové vítězství pro Ford i pro sebe. Dlouho se ale spekulovalo, jestli před sebe v závěru soutěže nebude muset pustit týmového kolegu Hirvonena. Nakonec pořadí zůstalo nezměněné.
V součtu časů se měl na třetí příčce umístit Sebastien Loeb, který v dnešní etapě předstihl Nora Solberga s Xsarou WRC. Jenže komisaři rozhodli o přidělení dodatečné 2 minutové penalize francouzskému jezdci, a tak se na bednu postavil Petter Solberg. Solberg tak byl nejrychlejším Citroënem! Skvělé páté místo vybojoval mladý Rus ve službách Juniorského týmu Citroënu Novikov. Ten podával v průběhu soutěže se svou C4 konstantní výkony, stejně jako šestý Wilson.
Až na poslední RZ odpadl Al-Quassimi s třetím továrním Fordem Focus WRC. To znamená, že si jeden bod z Itálie odváží Henning Solberg, který o pouhých 0,6s podlehl mladému krajanovi Ostbergovi na Subaru Impreze WRC.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 4:00:55,7 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 4:01:25,1 +29,4 3. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 4:02:53,3 +1:57,6 4. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / 4:04:39,4 +3:43,7 5. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 4:06:07,5 +5:11,8 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 4:08:25,0 +7:29,3 7. Ostberg M. - Engen K. Subaru Impreza WRC / WRC 4:14:16,3 +13:20,6 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 4:14:16,9 +13:21,2 9. Al -Attiyah N. - Bernacchini G. Subaru Impreza Sti N14 4:20:39,4 +19:43,7 10. Sandell P. - Axelsson E. Škoda Fabia S2000 / N4 4:20:40,9 +19:45,2
Po RZ 14
Na druhém místě mu kryje záda jeho týmový kolega Mikko Hirvonen a zdá se, že jezdci Fordu si jedou pro první letošní double. Na třetím místě jedoucí Petter Solberg má už větší ztrátu a ještě musí odrážet útok úřadujícího mistra světa Seba Loeba.Martin Prokop se dnes konečně probojoval na vytoužené první místo před Michala Kosciuszka. Zda se mu povede vedení udržet, rozhodnou poslední tři dnešní RZ, které mají délku bez mála padesát kilometrů. Další z našich Martin Semerád bohužel v soutěži již nepokračuje, opět ho zradila technika Mitsubishi Evo X připravované Ralliartem Itali.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 3:26:48,9 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 3:27:21,2 +32,3 3. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 3:28:53,0 +2:04,1 4. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / 3:28:55,3 +2:06,4 5. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 3:31:26,3 +4:37,4 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:33:30,6 +6:51,7 7. Al Quassimi - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:35:18,6 +8:29,7 8. Ostberg M. - Engen K. Subaru Impreza WRC / WRC 3:40:00,1 +13:11,2 9. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:40:32,0 +13:43,1 10. Sandell P. - Axelsson E. Škoda Fabia S2000 / N4 3:44:27,4 +17:38,5
Po RZ12
Sebastien Loeb vyhrál ve druhé etapě polovinu rychlostních zkoušek, ale nebylo mu to nic platné. Defekt na jedenácté vložce a následná výměna ho odsunula až na místo čtvrté. V následující RZ však ukázal, že se jisto jistě nevzdá, vyhrál bezpečně poslední vložku a přiblížil se třetímu Petteru Solbergovi na rozdíl 2,2 vteřin.Celkovému pořadí i nadále vévodí Jari- Matti Latvala, který jak se zdá je svou poslední havárií velmi poučen a jede sice rychle, ale bezpečně. Na pátém a šestém místě jedou mladíci Novikov , Wilson a za nimi si pro životní výsledek jede Al Quassimi.PWRC vévodí Sandell s Fabií S2000, který si vytvořil v průběhu druhé etapy již více jak třičtvrtě minutový náskok na druhého Al—Attyiaha. Třetí je vedoucí muž celkového pořadí produkčních vozů Araujo. Našemu Martinu Semerádovi patří devátá příčka.Martin Prokop vyhrává co se dá, bohužel penalizace, která je už dvouminutová mu stále nedovoluje se probít na vedoucí příčku mezi juniory a ztrácí na vedoucího Kosciuszka 16,6s.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:58:03,5 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 2:58:13,4 +9,9 3. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 2:59:16,1 +1:12,6 4. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / 2:59:08,3 +1:14,8 5. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 3:00:49,5 +2:46,0 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:02:56,3 +5:02,8 7. Al Quassimi - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:05:01,4 +6:57,9 8. Sordo D.. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 3:05:42,3 +8:38,3 9. Ostberg M. - Engen K. Subaru Impreza WRC / WRC 3:10:32,5 +12:29,0 10. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:10:33,6 +12:30,1
Po RZ9Na Sardinii se naplno rozhořely boje druhé etapy. Latvala sice čistí trať, ale neztrácí tolik, kolik se asi čekalo. Odpolední zkoušky zřejmě rozhodnou o vítězi celé rally. Očekává se však, že i dnes večer bude ještě úřadovat taktika. Loeb Dnes dostal penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly.Mezi juniory se svádí velký boj mezi Prokopem a Kosciuszkem. Rozdíl po devíty RZ je 13,7 sekundy.V produkčních autech je nejrychlejší Patrik Sandel s Fabií S2000. I tady se však svádí boje o každou vteřinu.
Výsledky po RZ9
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:11:38,4 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 2:12:05,4 +27,0 3. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 2:12:12,9(0:10) +34,5 4. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 2:12:38,7 +1:00,3 5. D. Sordo - M. Marti Citroen C4 WRC / WRC 2:13:05,3(1:00) +1:26,9 6. M. Ostberg - K. Engan Subaru Impreza WRC / WRC 2:13:33,1 +1:54,7 7. Novikov E. - Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:13:43,6 +2:05,2 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:14:21,1 +2:42,7 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:15:13,8(0:10) +3:35,4 10. Rautenbach C. - Barritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:16:31,1 +4:52,7 Po RZ6Jari - Matti Latvala stále suverénně vede Rally Sardinia. Seb Loeb i Hirvonen začali opět taktizovat, kvůli startovní pozici pro zítřejší den. Právě na taktizování jedniček Fordu a Citröenu má Latvala po první dni náskok téměř tři čtvrtě minuty.Patrik Sandel na Fabii S2000 se drží průběžně na druhém místě v PWRC, seztrátou nicotných 0,7 sekundy na Patrika Flodina. Bohužel pro dnbešek skončil Martin Semerád. toho na RZ3 zradila technika. Vypadá to však že by zítra Martin mohl nasoupit v rámci superrally.Srdce bojovníka zatím ukazuje na Sardinii Martin Prokop. Po obdržené penalizaci zabral a mohutně stahuje své soupeře v kategorii JWRC. důkazem jeho skvělé jízdy jsou všechny tři vyhrané odpolední zkoušky. Na té poslední dokonce nadělil druhému v pořadí dvacet sekund.Výsledky po RZ6
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 1:24:14,5 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 1:24:54,3 +39,8 3. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 1:24:57,3 +42,8 4. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 1:25:00,9 +46,4 5. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 1:25:19,2 +1:04,7 6. H. Solberg - C. Menkerud Ford Focus RS WRC / WRC 1:25:22,7 +1:08,2 7. M. Ostberg - K. Engan Subaru Impreza WRC / WRC 1:25:31,1 +33,1 8. D. Sordo - M. Marti Citroen C4 WRC / WRC 1:25:51,8 +1:37,3 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:26:48,3 +2:33,8 10. Al Quassimi - M. Orr Ford Focus RS WRC / WRC 1:27:14,4 +2:59,9 Po RZ3Sebastien Loeb jako vedoucí muž průběžného pořadí MS dnes startuje do rychlostních zkoušek jako první. Čistí trať a jeho časi nejsou zatím suverénní jako v předchozích závodech. Změna se dá očekávat při druhých průjezdech dopoledních zkoušek.Tím kdo naopak těží ze své startovní pozice je Latvala. Finský jezdec startuje jako sedmý v pořadí a předvádí zaím neskutečnou jízdu. Otázkou je, jestli tentokrát konečně doveze vůz až do cíle.Dani Sordo dostal Penalizaci hned na úvod rally. Přijel pozdě do časové kontroly a vyfasoval 30 sekund penalizace. Proto jeho umístění až na konci první desítky.Junioři mají zatím odjeté dvě zkoušky. Martin Prokop je v čele s náskokem dvanácti vteřin. Mezi produkčními vozy je Patrik Sandel se Škodou Fabia S2000 čtvrtý. Ovšem s minimální ztrátou na první pozici.Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 42:40,2 - - - 2. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 42:54,8 +14,6 3. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC 42:58,5 +18,3 4. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC 43:01,4 +21,2 5. S. Ogier - J. Ingrassian Citroen C4 WRC / WRC 43:06,4 +26,2 6. E. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 WRC / WRC 43:12,2 +32,0 7. M. Ostberg - K. Engan Subaru Impreza WRC / WRC 43:13,3 +33,1 8. H. Solberg - C. Menkerud Ford Focus RS WRC / WRC 43:18,2 +38,0 9. D. Sordo - M. Marti Citroen C4 WRC / WRC 43:42,6 +1:02,4 10. Al Quassimi - M. Orr Ford Focus RS WRC / WRC 44:05,0 +1:24,8 ShakedownStačili mu k tomu tři průjezdy a nejrychlejší byl právě ten třetí. Za ním se seřadila bratrská dvojice Solbergů v pořadí, druhý Henning, třetí Petter. Nejvíce, pět průjezdů absolvoval Al Quassimi, který se svými časy dostal na deváté místo.Juniorů se na trati objevilo pět a ti shodně absolvovali jen jeden průjezd v pořadí Abbring, Prokop a Kosciuszko. Jezdci produkčních vozů absolvovali všichni jeden či dva průjezdy a nejrychlejší byl Al Attiyah před Sandellem a Flodinem. Martin Semerád ve svém jednom průjezdu dokončil na čtvrtém místě mezi jezdci Pirelli Star Driver.Zítra mají jezdci před sebou šest měřených úseků o celkové délce 130,20km, do kterých odstartují v 9:32h středoevropského času. Průběh první etapy můžete sledovat online s námi.
SHAKEDOWN
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 3:15,0 - - - 2. H. Solberg - C. Menkerud Ford Focus RS WRC / WRC +1,1 3. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC +3,2 4. D. Sordo - M. Marti Citroen C4 WRC / WRC +3,7 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC +4,2 6. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC +4,2 7. M. Wilson - S. Marti Ford Focus RS WRC / WRC +5,1 8. M. Ostberg - K. Engan Subaru Impreza WRC / WRC +7,0 9. Al Quassimi - M. Orr Ford Focus RS WRC / WRC +8,1 10. S. Ogier - J. Ingrassian Citroen C4 WRC / WRC +8,6
Od ranních hodin probíhá na Sicilském ostrově shakedownu šestého podniku mistrovství světa a jezdci elitní skupiny mají za sebou několik průjezdů.
Mezi vozy WRC testovací trať zatím nejrychleji absolvoval Loeb a hned za ním se seřadilo bratrské duo Solbergů. Junioři se na trati objevili čtyři a nejrychlejší je průběžně Abbring před naším Martinem Prokopem a Kosciuszkem. Pévéčkům zatím vládne Al-Attiyah před Flodinem a Sandellem. Martin Semerád má zatím čtvrtý čas mezi jezdci Pirelli Star Driver.
Shakedown stále probíhá a průběžné časy můžete sledovat zde.
Vyhraje Seb Loeb i šestou rally v řadě? Právě dnes startuje Rally d'Italia Sardegna. Sledujte s námi její průběh. Začínáme shakedownem.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.