Pokud se chce trio Citroën Junior Teamu letos ještě svést, musí na Sardinii bezpodmínečně zabrat. Je to kvůli ne příliš oslnivým výsledkům z prvních rally této sezony.
Citroën Junior tým je v celkovém hodnocení čtvrtý, ale na Citroën Total World Rally Team ztrácí již 69 bodů. Pouze bodový náskok má na Munchi’s Ford World Rally Team, který jel o dvě rally méně. Conrad Rautenbach, Sebastien Ogier nebo Evgeny Novikov bojovali jak s technickými problémy, tak i s vlastními, často velmi hloupými, chybami. Šéf Citroënu pro motorsport Olivier Quesnel už také vyjádřil nespokojení s výkonností týmu. „Nebylo to moc dobré, nebylo to to, co jsme očekávali. Byli zde nějaké problémy, ale teď už se musíme dívat dopředu.“Novikov hledá nového sponzora pro zbytek sezony, ani jeho kolegové Ogier a Rautenbach nemají zbytek sezony zdaleka zajištěný. Rautenbach říká: „Věřím, že se to prolomí, ale možná budeme chvíli potřebovat. Na začátku tohoto roku jsme udělali nějaké hloupé chyby. Bylo to neuvěřitelné, ne jen pro mě, ale pro celý tým. Bylo to špatné a teď jsme dosáhli rozhodujícího bodu.“„Po Sardinii zhodnotíme situaci, ale jako tým se hlavně potřebujeme dostat zpět na tratě a získat nějaké body. Koukněte na rozdíl mezi Citroënem a Stobartem. Vše bylo nachystáno dobře, ale pro nás a tovární tým Fordu to byl těžký start do sezony,“ zakončil Jihoafričan Conrad Rautenbach.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?