Pokud se chce trio Citroën Junior Teamu letos ještě svést, musí na Sardinii bezpodmínečně zabrat. Je to kvůli ne příliš oslnivým výsledkům z prvních rally této sezony.
Citroën Junior tým je v celkovém hodnocení čtvrtý, ale na Citroën Total World Rally Team ztrácí již 69 bodů. Pouze bodový náskok má na Munchi’s Ford World Rally Team, který jel o dvě rally méně. Conrad Rautenbach, Sebastien Ogier nebo Evgeny Novikov bojovali jak s technickými problémy, tak i s vlastními, často velmi hloupými, chybami. Šéf Citroënu pro motorsport Olivier Quesnel už také vyjádřil nespokojení s výkonností týmu. „Nebylo to moc dobré, nebylo to to, co jsme očekávali. Byli zde nějaké problémy, ale teď už se musíme dívat dopředu.“Novikov hledá nového sponzora pro zbytek sezony, ani jeho kolegové Ogier a Rautenbach nemají zbytek sezony zdaleka zajištěný. Rautenbach říká: „Věřím, že se to prolomí, ale možná budeme chvíli potřebovat. Na začátku tohoto roku jsme udělali nějaké hloupé chyby. Bylo to neuvěřitelné, ne jen pro mě, ale pro celý tým. Bylo to špatné a teď jsme dosáhli rozhodujícího bodu.“„Po Sardinii zhodnotíme situaci, ale jako tým se hlavně potřebujeme dostat zpět na tratě a získat nějaké body. Koukněte na rozdíl mezi Citroënem a Stobartem. Vše bylo nachystáno dobře, ale pro nás a tovární tým Fordu to byl těžký start do sezony,“ zakončil Jihoafričan Conrad Rautenbach.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.