Rally Targa Florio, další podnik Italského šampionátu podruhé za sebou vyhrál Luca Rosseti, tentokrát za volantem Fiatu Grande Punto S2000.
Od začátku soutěže sváděl Rosseti souboj s Paolem Andreuccim na konkurenčním Peugeotu. Souboj to byl nadmíru vyrovnaný a prakticky o vítězi rozhodla druhá RZ, při které Andreucci ztratil 9,8s. Jeho výsledná ztráta v cíli činila jen 6,1s. "Vítězství jsme ztratili na druhé vložce, ale druhé místo je pro nás také dobré," řekl Andreucci v cíli. Spokojeností zářil i vítěz Luca Rosseti: "Byla to tvrdá soutěž. Od začátku jsme museli jet na sto procent. Paolo Andreucci je skvělí jezdec a pro mě je čest ho porazit,".Trochu s povzdálí sledoval jejich souboj Renato Travaglia, který se poprvé představil za volantem Škody Fabia S2000. Travaglia měl od začátku problémy se set-upem nového vozu. Problémy se mu však nakonec podařilo odstranit a dojel si pro pěkné třetí místo, které ho udrželo ve vedení v celém šampionátu.Výsledky 93. Rally Targa Florio1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 1:20.05,5 2. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 +6,1 3. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Skoda Fabia S2000 +1.31,0 4. Davide Medici/Daniele De Luis (I) Peugeot 207 S2000 +1.36,0 5. Salvatore Riolo/Maurizio Marin (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.45,16. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.54,6 7. Rudy Michelini/Michele Perna (I) Peugeot 207 S2000 +2.20,7 8. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +2.43,5 9. Alfonso Di Benedetto/Alessandro Michelet (I) Peugeot 207 S2000 +2.47,6 10. Marco Signor/Maurizio Barone (I) Fiat Punto Abarth S2000 +3.15,
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.