Čtvrtý podnik IRC je za námi a v průběžném pořadí se už nyní rýsuje jasná dominance jedné značky. Kvůli neúčasti Škody v některých podnicích a výpadkům Abarthů třeba právě na Azorech se na trůnu hřeje trio Peugeotů 207 S2000.
Meeke, Vouilloz a Loix. Trojice pilotů aut se lvem ve znaku se po prvním, respektive třetím a čtvrtém místě usadila na průběžném pódiu. Meeke má na kontě 20 bodů, Loix 18, úřadující šampion Vouilloz jich drží 14, o jeden víc než Jan Kopecký s Fabií S2000. Šéf týmu Kronos Marc van Dalen má rozhodně důvod k úsměvu. „Jasně, že jsme rádi za výsledek z Azor. První tři místa průběžného pořadí jsou pro nás důležité,“ řekl Eurosportu po skončení čtvrtého podniku letošní sezony.
Meeke podle něj předvedl perfektní výkon srovnatelný s tím v Brazílii: „Jako tam i tady Kris ostatním ujížděl. Po odstoupení Hänninena jsme už měli snadnou práci.“ Podle van Dalena Brit dnes zvolnil hlavně z důvodu taktiky. Krom toho všechny účastníky azorského klání překvapilo počasí. „Dnes jsme měli mít pěkné ráno a místo toho pořádně pršelo. I proto jsme museli být opatrní,“ dodal.
Jak ale zdůraznil, průběžné vedení je důležité hlavně proto, že teď se šampionát přesune na jiný povrch a konkurence tam může být ještě silnější než byla na Azorech. „Příště se pojede v Belgii na asfaltu, takže je dobré, že máme ještě před tímto podnikem uspokojivý náskok. Navíc konkurence je čím dál tím silnější – vozy Škoda se tu ukázaly jako velmi rychlé a nesmíme zapomínat na Abarth,“ upozornil van Dalen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?