Čtvrtý podnik IRC je za námi a v průběžném pořadí se už nyní rýsuje jasná dominance jedné značky. Kvůli neúčasti Škody v některých podnicích a výpadkům Abarthů třeba právě na Azorech se na trůnu hřeje trio Peugeotů 207 S2000.
Meeke, Vouilloz a Loix. Trojice pilotů aut se lvem ve znaku se po prvním, respektive třetím a čtvrtém místě usadila na průběžném pódiu. Meeke má na kontě 20 bodů, Loix 18, úřadující šampion Vouilloz jich drží 14, o jeden víc než Jan Kopecký s Fabií S2000. Šéf týmu Kronos Marc van Dalen má rozhodně důvod k úsměvu. „Jasně, že jsme rádi za výsledek z Azor. První tři místa průběžného pořadí jsou pro nás důležité,“ řekl Eurosportu po skončení čtvrtého podniku letošní sezony.
Meeke podle něj předvedl perfektní výkon srovnatelný s tím v Brazílii: „Jako tam i tady Kris ostatním ujížděl. Po odstoupení Hänninena jsme už měli snadnou práci.“ Podle van Dalena Brit dnes zvolnil hlavně z důvodu taktiky. Krom toho všechny účastníky azorského klání překvapilo počasí. „Dnes jsme měli mít pěkné ráno a místo toho pořádně pršelo. I proto jsme museli být opatrní,“ dodal.
Jak ale zdůraznil, průběžné vedení je důležité hlavně proto, že teď se šampionát přesune na jiný povrch a konkurence tam může být ještě silnější než byla na Azorech. „Příště se pojede v Belgii na asfaltu, takže je dobré, že máme ještě před tímto podnikem uspokojivý náskok. Navíc konkurence je čím dál tím silnější – vozy Škoda se tu ukázaly jako velmi rychlé a nesmíme zapomínat na Abarth,“ upozornil van Dalen.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?