Po odjetí všech deseti erzet Azorské rallye se možná rýsuje další úspěšný víkend týmu Kronos. Kris Meeke má čtyřicetivteřinový náskok na Nicolu Vouilloze, Freddy Loix se po nešťastného dopoledne první etapy dral během odpoledne nahoru a do druhé etapy vstoupí z průběžného pátého místa.
Navzdory těmto slušným výsledkům ale neotvírají u Kronosu šampaňské předčasně. Během prvního dne se totiž událo několik havárií, defekty zaznamenali dokonce Meeke a Loix. Trio na peugeotech se ale drží vepředu. „Ano, zatím se nám rýsuje velmi kvalitní výsledek, jakých jsme dosáhli v Monta Carlu a Curitibě,“ řekl včera večer Eurosportu šéf týmu Marc van Dalen. Podle něj se ale jeho svěřenci musí mít stále na pozoru. „Kousek za námi je Kopecký, kromě toho jsou v první desítce také oba Abarthy, takže nesmíme ztratit pozornost,“ dodal van Dalen.
To u týmu Škoda jakoby to bylo naopak. Hänninen havaroval v poslední erzetě, a i když bude pravděpodobně ve druhé etapě znovu závodit, jeho časy se nebudou započítávat. A tak ačkoliv se jediné naděje na body do poháru konstruktérů ubírají k Honzovi Kopeckému, který vyrazí do druhého dne s cílem umazat alespoň desetivteřinový náskok druhého Vouilloze, u okřídleného šípu panovala spokojenost. „Sice jsme měli špatný den, ale nebylo to nejhorší. Nebudete mi věřit, ale já osobně jsem spokojen. Protože třetí místo Kopeckého je výborný výsledek, vzhledem k tomu, na jakém povrchu se tu jede,“ líčil Eurosportu Pavel Hortek ze Škoda Motorsport.
Průběžný lídr Kris Meeke má ale jasno – zisk deseti bodů. „Byl to velmi povedený den, ale místy to bylo dost těžké. zítra musíme být opatrní,“ hodnotil své postavení po deseti vložkách. Na otázku, jestli i dnes hodlá jet na maximum, odpověděl: „Musím se snažit uhájit náskok. Je jedno, jestli vyhraju o jednu, nebo o deset vteřin, je to úplně stejné,“ vysvětlil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?