„Je jedno, jakým rozdílem vyhraju,“ říká Meeke

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: www.ircseries.com
Zdeněk Míka 9. května 2009 08:57
Sdílej:

Po odjetí všech deseti erzet Azorské rallye se možná rýsuje další úspěšný víkend týmu Kronos. Kris Meeke má čtyřicetivteřinový náskok na Nicolu Vouilloze, Freddy Loix se po nešťastného dopoledne první etapy dral během odpoledne nahoru a do druhé etapy vstoupí z průběžného pátého místa.

Navzdory těmto slušným výsledkům ale neotvírají u Kronosu šampaňské předčasně. Během prvního dne se totiž událo několik havárií, defekty zaznamenali dokonce Meeke a Loix. Trio na peugeotech se ale drží vepředu. „Ano, zatím se nám rýsuje velmi kvalitní výsledek, jakých jsme dosáhli v Monta Carlu a Curitibě,“ řekl včera večer Eurosportu šéf týmu Marc van Dalen. Podle něj se ale jeho svěřenci musí mít stále na pozoru. „Kousek za námi je Kopecký, kromě toho jsou v první desítce také oba Abarthy, takže nesmíme ztratit pozornost,“ dodal van Dalen.

 

To u týmu Škoda jakoby to bylo naopak. Hänninen havaroval v poslední erzetě, a i když bude pravděpodobně ve druhé etapě znovu závodit, jeho časy se nebudou započítávat. A tak ačkoliv se jediné naděje na body do poháru konstruktérů ubírají k Honzovi Kopeckému, který vyrazí do druhého dne s cílem umazat alespoň desetivteřinový náskok druhého Vouilloze, u okřídleného šípu panovala spokojenost. „Sice jsme měli špatný den, ale nebylo to nejhorší. Nebudete mi věřit, ale já osobně jsem spokojen. Protože třetí místo Kopeckého je výborný výsledek, vzhledem k tomu, na jakém povrchu se tu jede,“ líčil Eurosportu Pavel Hortek ze Škoda Motorsport.

 

Průběžný lídr Kris Meeke má ale jasno – zisk deseti bodů. „Byl to velmi povedený den, ale místy to bylo dost těžké. zítra musíme být opatrní,“ hodnotil své postavení po deseti vložkách. Na otázku, jestli i dnes hodlá jet na maximum, odpověděl: „Musím se snažit uhájit náskok. Je jedno, jestli vyhraju o jednu, nebo o deset vteřin, je to úplně stejné,“ vysvětlil.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.