Po odjetí všech deseti erzet Azorské rallye se možná rýsuje další úspěšný víkend týmu Kronos. Kris Meeke má čtyřicetivteřinový náskok na Nicolu Vouilloze, Freddy Loix se po nešťastného dopoledne první etapy dral během odpoledne nahoru a do druhé etapy vstoupí z průběžného pátého místa.
Navzdory těmto slušným výsledkům ale neotvírají u Kronosu šampaňské předčasně. Během prvního dne se totiž událo několik havárií, defekty zaznamenali dokonce Meeke a Loix. Trio na peugeotech se ale drží vepředu. „Ano, zatím se nám rýsuje velmi kvalitní výsledek, jakých jsme dosáhli v Monta Carlu a Curitibě,“ řekl včera večer Eurosportu šéf týmu Marc van Dalen. Podle něj se ale jeho svěřenci musí mít stále na pozoru. „Kousek za námi je Kopecký, kromě toho jsou v první desítce také oba Abarthy, takže nesmíme ztratit pozornost,“ dodal van Dalen.
To u týmu Škoda jakoby to bylo naopak. Hänninen havaroval v poslední erzetě, a i když bude pravděpodobně ve druhé etapě znovu závodit, jeho časy se nebudou započítávat. A tak ačkoliv se jediné naděje na body do poháru konstruktérů ubírají k Honzovi Kopeckému, který vyrazí do druhého dne s cílem umazat alespoň desetivteřinový náskok druhého Vouilloze, u okřídleného šípu panovala spokojenost. „Sice jsme měli špatný den, ale nebylo to nejhorší. Nebudete mi věřit, ale já osobně jsem spokojen. Protože třetí místo Kopeckého je výborný výsledek, vzhledem k tomu, na jakém povrchu se tu jede,“ líčil Eurosportu Pavel Hortek ze Škoda Motorsport.
Průběžný lídr Kris Meeke má ale jasno – zisk deseti bodů. „Byl to velmi povedený den, ale místy to bylo dost těžké. zítra musíme být opatrní,“ hodnotil své postavení po deseti vložkách. Na otázku, jestli i dnes hodlá jet na maximum, odpověděl: „Musím se snažit uhájit náskok. Je jedno, jestli vyhraju o jednu, nebo o deset vteřin, je to úplně stejné,“ vysvětlil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?