Po odjetí všech deseti erzet Azorské rallye se možná rýsuje další úspěšný víkend týmu Kronos. Kris Meeke má čtyřicetivteřinový náskok na Nicolu Vouilloze, Freddy Loix se po nešťastného dopoledne první etapy dral během odpoledne nahoru a do druhé etapy vstoupí z průběžného pátého místa.
Navzdory těmto slušným výsledkům ale neotvírají u Kronosu šampaňské předčasně. Během prvního dne se totiž událo několik havárií, defekty zaznamenali dokonce Meeke a Loix. Trio na peugeotech se ale drží vepředu. „Ano, zatím se nám rýsuje velmi kvalitní výsledek, jakých jsme dosáhli v Monta Carlu a Curitibě,“ řekl včera večer Eurosportu šéf týmu Marc van Dalen. Podle něj se ale jeho svěřenci musí mít stále na pozoru. „Kousek za námi je Kopecký, kromě toho jsou v první desítce také oba Abarthy, takže nesmíme ztratit pozornost,“ dodal van Dalen.
To u týmu Škoda jakoby to bylo naopak. Hänninen havaroval v poslední erzetě, a i když bude pravděpodobně ve druhé etapě znovu závodit, jeho časy se nebudou započítávat. A tak ačkoliv se jediné naděje na body do poháru konstruktérů ubírají k Honzovi Kopeckému, který vyrazí do druhého dne s cílem umazat alespoň desetivteřinový náskok druhého Vouilloze, u okřídleného šípu panovala spokojenost. „Sice jsme měli špatný den, ale nebylo to nejhorší. Nebudete mi věřit, ale já osobně jsem spokojen. Protože třetí místo Kopeckého je výborný výsledek, vzhledem k tomu, na jakém povrchu se tu jede,“ líčil Eurosportu Pavel Hortek ze Škoda Motorsport.
Průběžný lídr Kris Meeke má ale jasno – zisk deseti bodů. „Byl to velmi povedený den, ale místy to bylo dost těžké. zítra musíme být opatrní,“ hodnotil své postavení po deseti vložkách. Na otázku, jestli i dnes hodlá jet na maximum, odpověděl: „Musím se snažit uhájit náskok. Je jedno, jestli vyhraju o jednu, nebo o deset vteřin, je to úplně stejné,“ vysvětlil.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.