AKTUALIZACE 20:37. Po 17. RZ Cíl; Kris Meeke zvítězil v Sata Rally Acores s náskokem téměř minuty na druhého Jana Kopeckého, který tak získal další cenný výsledek pro speciál Škoda Fabia S2000 a narušil tak dominanci Peugeotů.
FOTOGRAFIE ze Sata Rally Acores 2009
Po RZ 17 cíl
O vítězi nebylo před startem poslední RZ pochyb, čemuž ještě nahrálo zrušení osmnácté vložky. Meeke si svůj náskok nejen pohlídal, ale výtečně zvládnutou soutěž završil vítězstvím i v poslední RZ. Celkem spravedlivě patří druhé místo Janu Kopeckému, který odolal tlaku Nicolase Vouiloze. V celé soutěži se v deseti vložkách objevil na stupních vítězů, jednu dokázal vyhrát, šestkrát dojel druhý a třikrát třetí. Smolnou soutěž opět absolvoval druhý člen továrního týmu Škoda Juho Hanninen, který odstoupil ze soutěže pro havárii a dnešní etapu absolvoval mimo pořadí. Nebýt havárie určitě by podle dosahovaných časů bojoval o vítězství. Tato soutěž byla smolná i pro Antona Aléna, který neustál tlak od Fredyho Loixe a v poslední RZ havaroval, načeš ostatním posádkám, které svou havárií zdržel, musel být přidělen náhradní čas.
Po RZ17 Graminhais 2 - 21,78 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Po RZ 16
Po sérii dalších tří RZ se pořadí nemění. Meeke jede to, co potřebuje i když se Janu Kopeckému podařilo ukrojit nějaké vteřinky z jeho náskoku a je velice nepravděpodobné, že by si nechal Brit v posledních dvou testech vzít prvenství. Potěšující však je, že náš jezdec vcelku v pohodě odráží útok francouzského „bikera“ Vouiloze. „Fast Fredy“ Loix v soutěži zle dotírá na čtvrtého Antona Aléna a podařilo se mu zkrátit rozestup na 5,4s, což na posledních dvou měřených úsecích, měřících dohromady přes čtyřicet kilometrů není ztráta beznadějná.
Po RZ16 Grupo Maques 2 - 1,7 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Po RZ 13
Kris Meeke udržuje s přehledem vedení v soutěži. Vyhrál dvě ze tří zatím odjetých RZ, jedna se stala kořistí Juho Hanninena. Jan Kopecký byl dvakrát druhý a posunul se na druhé místo za suveréna Meeka. V soutěži již nepokračuje Giandomenico Basso, který odstoupil pro technicou závadu. Čest Italské značky Fiat tak dělá Anton Alén, který figuruje na čtvrtém místě. Pro technickou závadu musel odstoupit i J. Maurin s Polem S2000 a kvůli problémům s transmisemi vypadl z první desítky také B. Magalhaes s Peugeotem 207 S2000.
Po RZ13 Tronqueira 1 - 21,94 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Po RZ 10
Během poslední trojice testů, které byly v dnešní první etapě naplánovany, se na čele nic nezměnilo. Všechny tři měřené testy vyhrál jedniný člověk, byl jím Kris Meeke. Jede si tak tento Brit v poklidu pro další vítězství? Provizorní stupně vítězů okupuje trojice Meeke, Vouilloz a Kopecký. Škodovky se opět předvedli v solidním světle, když na RZ 8 zajeli 2. (Kopecký) a 3. (Hanninen) čas. Kopecký byl i na RZ9 v první trojce, když zajel třetí čas. Na RZ 10 však Fin Juho Hanninen dnes již podruhé havaroval a ze soutěže odstoupil. Za Kopeckým je první Abarth v rukou Alena, který zajíždí konstantní časy a svoji pozici si kontroluje. Na průběžné páté místo se na RZ9 posunul Loix, když na této zkoušce překonal Bassa na Fiatu i Perese na Lanceru. Basso na poslední RZ10 ovšem zabral a předjel právě Perese, který je tedy na místě šestém.
Po RZ10 Pinhal da Plaz 2 - 13,82 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Po RZ 7
Úvod dnešní druhé sekce nejlépe vyšel k radosti českých fanoušků Janu Kopeckému, na 5. RZ si připsal vítězství. Pouhou jednu desetinu sekundy za ním zaostal dosud suverénní Meeke, třetí Vouilloz zaostal již o 1,4 s. Díky šikovnosti mechaniků se o cenné vteřinky mohl opět plnohodnotně prát Hänninen, který po dopoledním incidentu má co dohánět. Rychlost škodovek se ukázala i na následující, šesté RZ. Nejrychlejší čas si sice připsal Loix, ale o další dvě pozice se podělili jezdci mladoboleslavské továrny v pořadí Hänninen, Kopecký. Zaostali za Belgičanem jen o něco více, než dvě sekundy. Svoje vedení si na 7. RZ pojistil vítězstvím Meeke, následovaný Loixem, který se tak posunul na sedmou příčku. Pořadím se posunul i Hänninen, který byl na sedmičce čtvrtý, avšak pouze na dvacátou šestou pozici. Kopecký zaznamenal čtvrtý čas. Pořadí po této sekci ukazuje následující tabulka. Odstupy jednotlivých jezdců se začínají zvětšovat. Fabie jsou sice rychlé, ale šanci na větší bodový příděl má už zřejmě jen Kopecký na třetím místě. Hänninenovi patří průběžná 26. příčka se ztrátou jedenáct minut a třiceti šesti sekund.
Po RZ7 L. Maia/Achada Das Furnas - 18,20 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Aktuality
RZ4: Hänninen penalizace za pozdní příjezd do ČK (40s), Magalhaes defekt
RZ2: Loix defekt, Moura problémy s motorem
Po RZ4
Hned v první dnešní RZ měl problémy „Fast Fredy“ , po defektu ztratil bez mála minutu. Od začátku se ale hlavní bitva odehrávala mezi Meekem a Hanninenem, kteří se přetahovali o vteřinky. Šok pro fanoušky okřídleného šípu přišel ve třetí RZ, Hanninen těsně před cílem urazil pravé zadní kolo i když druhý čas v RZ tomu neodpovídal. Vše se projevilo až v poslední RZ první dnešní sekce, kdy Hanninen ztratil více jak deset minut a auto dotáhl do cíle jen silou vůle. Jan Kopecký se drží v první pětce celkového pořadí, patří mu páté místo, jeho ztráta na medailové pozice však není beznadějná.
Po RZ4 Pinhal da Paz 1 - 13,82 km
čas RZ ztráta na vedoucího
Kopecky J. - Stary. P Škoda Fabia S2000
+ 33,5Rautenbach C. / Baritt D.. Peugeot 207 S2000
Krásné slunečné počasí s teplotou okolo šestnácti stupňů, tak přivítal počasí posádky dnes ráno před první etapou. Soutěžící mají dnes na programu devět rychlostních zkoušek.
PO RZ 1
Dnes je na programu speciálka. Zdejší tratě i příroda velmi připomíná Nový Zéland. Šotolina je velmi proměnlivá, stejně jako počasí. Sledujte s námi dění na této soutěži.
Škoda absolvovala test před soutěží a dnešní shakedownu vynechala. Testovací RZ tak ovládli jezdci na vozech se lvem ve znaku. V nejrychlejším čase absolvoval trať Nicolas Vouilloz, druhý byl Kris Meeke a třetí domácí Bruno Magalh?es. Prvním jezdcem na jiném voze než Peugeot, byl až Franz Wittman s Mitsubishi na místě pátém.
Seznam přihlášených najdete ZDE.
Časový harmonogram I. Etapa II.Etapa
Mapy
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.