AKTUALIZACE 20:37. Po 17. RZ Cíl; Kris Meeke zvítězil v Sata Rally Acores s náskokem téměř minuty na druhého Jana Kopeckého, který tak získal další cenný výsledek pro speciál Škoda Fabia S2000 a narušil tak dominanci Peugeotů.
FOTOGRAFIE ze Sata Rally Acores 2009
Po RZ 17 cíl
O vítězi nebylo před startem poslední RZ pochyb, čemuž ještě nahrálo zrušení osmnácté vložky. Meeke si svůj náskok nejen pohlídal, ale výtečně zvládnutou soutěž završil vítězstvím i v poslední RZ. Celkem spravedlivě patří druhé místo Janu Kopeckému, který odolal tlaku Nicolase Vouiloze. V celé soutěži se v deseti vložkách objevil na stupních vítězů, jednu dokázal vyhrát, šestkrát dojel druhý a třikrát třetí. Smolnou soutěž opět absolvoval druhý člen továrního týmu Škoda Juho Hanninen, který odstoupil ze soutěže pro havárii a dnešní etapu absolvoval mimo pořadí. Nebýt havárie určitě by podle dosahovaných časů bojoval o vítězství. Tato soutěž byla smolná i pro Antona Aléna, který neustál tlak od Fredyho Loixe a v poslední RZ havaroval, načeš ostatním posádkám, které svou havárií zdržel, musel být přidělen náhradní čas.
Po RZ17 Graminhais 2 - 21,78 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:36:48,3 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +53,1 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:04,8 (+11,7) 4. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:15,2(+1:10,4) 5. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:45,2(+2:30,0) 6. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33,2(+48,0) 7. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:35,8(+2,6) 8. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:41,3(+5,5) 9. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 + 7:03,5(+1:22,2) 10. Sousa B. / Carvalho J. Fiat Abarth Grande Ponto S2000 +8:13,8(+1:10,3)
Po RZ 16
Po sérii dalších tří RZ se pořadí nemění. Meeke jede to, co potřebuje i když se Janu Kopeckému podařilo ukrojit nějaké vteřinky z jeho náskoku a je velice nepravděpodobné, že by si nechal Brit v posledních dvou testech vzít prvenství. Potěšující však je, že náš jezdec vcelku v pohodě odráží útok francouzského „bikera“ Vouiloze. „Fast Fredy“ Loix v soutěži zle dotírá na čtvrtého Antona Aléna a podařilo se mu zkrátit rozestup na 5,4s, což na posledních dvou měřených úsecích, měřících dohromady přes čtyřicet kilometrů není ztráta beznadějná.
Po RZ16 Grupo Maques 2 - 1,7 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:20:00,5 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +44,5 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +54,4 (+9,9) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:59,4(+:105,0) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:04,8(+5,4) 6. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:34,8(+2:30,0) 7. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:22,8(+48,0) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:25,4(+2,6) 9. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:30,9(+5,5) 10. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +6:53,1(+1:22,2)
Po RZ 13
Kris Meeke udržuje s přehledem vedení v soutěži. Vyhrál dvě ze tří zatím odjetých RZ, jedna se stala kořistí Juho Hanninena. Jan Kopecký byl dvakrát druhý a posunul se na druhé místo za suveréna Meeka. V soutěži již nepokračuje Giandomenico Basso, který odstoupil pro technicou závadu. Čest Italské značky Fiat tak dělá Anton Alén, který figuruje na čtvrtém místě. Pro technickou závadu musel odstoupit i J. Maurin s Polem S2000 a kvůli problémům s transmisemi vypadl z první desítky také B. Magalhaes s Peugeotem 207 S2000.
Po RZ13 Tronqueira 1 - 21,94 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:02:48,1 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:05,9 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:07,1 (+1,2) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:58,2(+51,1) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:17,8(+19,6) 6. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:12,1(+1:54,3) 7. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:04,2(+52,1) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:13,2(+9,0) 9. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:18,9(+5,7) 10. Sousa B. / Carvalho J. Fiat Abarth Grande Ponto S2000 +5:42,4(+23,5)
Po RZ 10
Během poslední trojice testů, které byly v dnešní první etapě naplánovany, se na čele nic nezměnilo. Všechny tři měřené testy vyhrál jedniný člověk, byl jím Kris Meeke. Jede si tak tento Brit v poklidu pro další vítězství? Provizorní stupně vítězů okupuje trojice Meeke, Vouilloz a Kopecký. Škodovky se opět předvedli v solidním světle, když na RZ 8 zajeli 2. (Kopecký) a 3. (Hanninen) čas. Kopecký byl i na RZ9 v první trojce, když zajel třetí čas. Na RZ 10 však Fin Juho Hanninen dnes již podruhé havaroval a ze soutěže odstoupil. Za Kopeckým je první Abarth v rukou Alena, který zajíždí konstantní časy a svoji pozici si kontroluje. Na průběžné páté místo se na RZ9 posunul Loix, když na této zkoušce překonal Bassa na Fiatu i Perese na Lanceru. Basso na poslední RZ10 ovšem zabral a předjel právě Perese, který je tedy na místě šestém.
Po RZ10 Pinhal da Plaz 2 - 13,82 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 54:38,4 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +40,2 3. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +50,6 (+10,4) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:18,2(+27,6) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:47,4(+29,2) 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +2:00,3(+12,9) 7. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +2:10,4(+10,1) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +2:47,4(+37,0) 9. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 + 2:59,2(+11,8) 10. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +3:18,4(+19,2)Po RZ 7
Úvod dnešní druhé sekce nejlépe vyšel k radosti českých fanoušků Janu Kopeckému, na 5. RZ si připsal vítězství. Pouhou jednu desetinu sekundy za ním zaostal dosud suverénní Meeke, třetí Vouilloz zaostal již o 1,4 s. Díky šikovnosti mechaniků se o cenné vteřinky mohl opět plnohodnotně prát Hänninen, který po dopoledním incidentu má co dohánět. Rychlost škodovek se ukázala i na následující, šesté RZ. Nejrychlejší čas si sice připsal Loix, ale o další dvě pozice se podělili jezdci mladoboleslavské továrny v pořadí Hänninen, Kopecký. Zaostali za Belgičanem jen o něco více, než dvě sekundy. Svoje vedení si na 7. RZ pojistil vítězstvím Meeke, následovaný Loixem, který se tak posunul na sedmou příčku. Pořadím se posunul i Hänninen, který byl na sedmičce čtvrtý, avšak pouze na dvacátou šestou pozici. Kopecký zaznamenal čtvrtý čas. Pořadí po této sekci ukazuje následující tabulka. Odstupy jednotlivých jezdců se začínají zvětšovat. Fabie jsou sice rychlé, ale šanci na větší bodový příděl má už zřejmě jen Kopecký na třetím místě. Hänninenovi patří průběžná 26. příčka se ztrátou jedenáct minut a třiceti šesti sekund.
Po RZ7 L. Maia/Achada Das Furnas - 18,20 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 54:38,4 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +22,9 3. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +36,8 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +49,4 5. Peres F. / Sousa J.. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,7 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:22,8 7. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:25,8 8. Rautenbach C. / Baritt D.. Peugeot 207 S2000 +1:38,0 9. Witman F. / Ettel B.. Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,3 10. Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +2:42,7Aktuality
RZ4: Hänninen penalizace za pozdní příjezd do ČK (40s), Magalhaes defekt
RZ2: Loix defekt, Moura problémy s motorem
Po RZ4
Hned v první dnešní RZ měl problémy „Fast Fredy“ , po defektu ztratil bez mála minutu. Od začátku se ale hlavní bitva odehrávala mezi Meekem a Hanninenem, kteří se přetahovali o vteřinky. Šok pro fanoušky okřídleného šípu přišel ve třetí RZ, Hanninen těsně před cílem urazil pravé zadní kolo i když druhý čas v RZ tomu neodpovídal. Vše se projevilo až v poslední RZ první dnešní sekce, kdy Hanninen ztratil více jak deset minut a auto dotáhl do cíle jen silou vůle. Jan Kopecký se drží v první pětce celkového pořadí, patří mu páté místo, jeho ztráta na medailové pozice však není beznadějná.
Po RZ4 Pinhal da Paz 1 - 13,82 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 27:57,8 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +13,2 3. Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +25,8 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +26,3 5.Kopecky J. - Stary. P Škoda Fabia S2000
+ 33,5 6. Peres F. / Sousa J.. Mitsubishi Lancer EVO IX +47,4 7. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +50,8 8.Rautenbach C. / Baritt D.. Peugeot 207 S2000
+55,4 9. Witman F. / Ettel B.. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:21,5 10. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:26,8Krásné slunečné počasí s teplotou okolo šestnácti stupňů, tak přivítal počasí posádky dnes ráno před první etapou. Soutěžící mají dnes na programu devět rychlostních zkoušek.
PO RZ 1
RZ1 Grupo Marques 1 - 1,70 km 18:20 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vedoucího 1. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 1:45:0 2. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 +0,2 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +0,3 4. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +0,4 5. Hänninen J. / Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,4 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +6,1 = Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +1,6 8. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +2,6 9. Moura R. / Eiró S. Mitsubishi Lancer EVO IX +3,3 10. Peres F. / Silva J. Mitsubishi Lancer EVO IX +3,5
Dnes je na programu speciálka. Zdejší tratě i příroda velmi připomíná Nový Zéland. Šotolina je velmi proměnlivá, stejně jako počasí. Sledujte s námi dění na této soutěži.
Škoda absolvovala test před soutěží a dnešní shakedownu vynechala. Testovací RZ tak ovládli jezdci na vozech se lvem ve znaku. V nejrychlejším čase absolvoval trať Nicolas Vouilloz, druhý byl Kris Meeke a třetí domácí Bruno Magalh?es. Prvním jezdcem na jiném voze než Peugeot, byl až Franz Wittman s Mitsubishi na místě pátém.
Seznam přihlášených najdete ZDE.
Časový harmonogram I. Etapa II.Etapa
Mapy
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?