AKTUALIZACE 20:37. Po 17. RZ Cíl; Kris Meeke zvítězil v Sata Rally Acores s náskokem téměř minuty na druhého Jana Kopeckého, který tak získal další cenný výsledek pro speciál Škoda Fabia S2000 a narušil tak dominanci Peugeotů.
FOTOGRAFIE ze Sata Rally Acores 2009
Po RZ 17 cíl
O vítězi nebylo před startem poslední RZ pochyb, čemuž ještě nahrálo zrušení osmnácté vložky. Meeke si svůj náskok nejen pohlídal, ale výtečně zvládnutou soutěž završil vítězstvím i v poslední RZ. Celkem spravedlivě patří druhé místo Janu Kopeckému, který odolal tlaku Nicolase Vouiloze. V celé soutěži se v deseti vložkách objevil na stupních vítězů, jednu dokázal vyhrát, šestkrát dojel druhý a třikrát třetí. Smolnou soutěž opět absolvoval druhý člen továrního týmu Škoda Juho Hanninen, který odstoupil ze soutěže pro havárii a dnešní etapu absolvoval mimo pořadí. Nebýt havárie určitě by podle dosahovaných časů bojoval o vítězství. Tato soutěž byla smolná i pro Antona Aléna, který neustál tlak od Fredyho Loixe a v poslední RZ havaroval, načeš ostatním posádkám, které svou havárií zdržel, musel být přidělen náhradní čas.
Po RZ17 Graminhais 2 - 21,78 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:36:48,3 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +53,1 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:04,8 (+11,7) 4. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:15,2(+1:10,4) 5. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:45,2(+2:30,0) 6. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:33,2(+48,0) 7. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:35,8(+2,6) 8. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:41,3(+5,5) 9. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 + 7:03,5(+1:22,2) 10. Sousa B. / Carvalho J. Fiat Abarth Grande Ponto S2000 +8:13,8(+1:10,3)
Po RZ 16
Po sérii dalších tří RZ se pořadí nemění. Meeke jede to, co potřebuje i když se Janu Kopeckému podařilo ukrojit nějaké vteřinky z jeho náskoku a je velice nepravděpodobné, že by si nechal Brit v posledních dvou testech vzít prvenství. Potěšující však je, že náš jezdec vcelku v pohodě odráží útok francouzského „bikera“ Vouiloze. „Fast Fredy“ Loix v soutěži zle dotírá na čtvrtého Antona Aléna a podařilo se mu zkrátit rozestup na 5,4s, což na posledních dvou měřených úsecích, měřících dohromady přes čtyřicet kilometrů není ztráta beznadějná.
Po RZ16 Grupo Maques 2 - 1,7 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:20:00,5 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +44,5 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +54,4 (+9,9) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:59,4(+:105,0) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:04,8(+5,4) 6. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:34,8(+2:30,0) 7. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:22,8(+48,0) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:25,4(+2,6) 9. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:30,9(+5,5) 10. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +6:53,1(+1:22,2)
Po RZ 13
Kris Meeke udržuje s přehledem vedení v soutěži. Vyhrál dvě ze tří zatím odjetých RZ, jedna se stala kořistí Juho Hanninena. Jan Kopecký byl dvakrát druhý a posunul se na druhé místo za suveréna Meeka. V soutěži již nepokračuje Giandomenico Basso, který odstoupil pro technicou závadu. Čest Italské značky Fiat tak dělá Anton Alén, který figuruje na čtvrtém místě. Pro technickou závadu musel odstoupit i J. Maurin s Polem S2000 a kvůli problémům s transmisemi vypadl z první desítky také B. Magalhaes s Peugeotem 207 S2000.
Po RZ13 Tronqueira 1 - 21,94 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 2:02:48,1 2. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:05,9 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:07,1 (+1,2) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:58,2(+51,1) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +2:17,8(+19,6) 6. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:12,1(+1:54,3) 7. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:04,2(+52,1) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +5:13,2(+9,0) 9. Moura R. / Eira S. Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:18,9(+5,7) 10. Sousa B. / Carvalho J. Fiat Abarth Grande Ponto S2000 +5:42,4(+23,5)
Po RZ 10
Během poslední trojice testů, které byly v dnešní první etapě naplánovany, se na čele nic nezměnilo. Všechny tři měřené testy vyhrál jedniný člověk, byl jím Kris Meeke. Jede si tak tento Brit v poklidu pro další vítězství? Provizorní stupně vítězů okupuje trojice Meeke, Vouilloz a Kopecký. Škodovky se opět předvedli v solidním světle, když na RZ 8 zajeli 2. (Kopecký) a 3. (Hanninen) čas. Kopecký byl i na RZ9 v první trojce, když zajel třetí čas. Na RZ 10 však Fin Juho Hanninen dnes již podruhé havaroval a ze soutěže odstoupil. Za Kopeckým je první Abarth v rukou Alena, který zajíždí konstantní časy a svoji pozici si kontroluje. Na průběžné páté místo se na RZ9 posunul Loix, když na této zkoušce překonal Bassa na Fiatu i Perese na Lanceru. Basso na poslední RZ10 ovšem zabral a předjel právě Perese, který je tedy na místě šestém.
Po RZ10 Pinhal da Plaz 2 - 13,82 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 54:38,4 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +40,2 3. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +50,6 (+10,4) 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:18,2(+27,6) 5. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:47,4(+29,2) 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +2:00,3(+12,9) 7. Peres F. / Sousa J. Mitsubishi Lancer EVO IX +2:10,4(+10,1) 8. Rautenbach C. / Baritt D. Peugeot 207 S2000 +2:47,4(+37,0) 9. Magalhaes B. / Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 + 2:59,2(+11,8) 10. Witman F. / Ettel B. Mitsubishi Lancer EVO IX +3:18,4(+19,2)Po RZ 7
Úvod dnešní druhé sekce nejlépe vyšel k radosti českých fanoušků Janu Kopeckému, na 5. RZ si připsal vítězství. Pouhou jednu desetinu sekundy za ním zaostal dosud suverénní Meeke, třetí Vouilloz zaostal již o 1,4 s. Díky šikovnosti mechaniků se o cenné vteřinky mohl opět plnohodnotně prát Hänninen, který po dopoledním incidentu má co dohánět. Rychlost škodovek se ukázala i na následující, šesté RZ. Nejrychlejší čas si sice připsal Loix, ale o další dvě pozice se podělili jezdci mladoboleslavské továrny v pořadí Hänninen, Kopecký. Zaostali za Belgičanem jen o něco více, než dvě sekundy. Svoje vedení si na 7. RZ pojistil vítězstvím Meeke, následovaný Loixem, který se tak posunul na sedmou příčku. Pořadím se posunul i Hänninen, který byl na sedmičce čtvrtý, avšak pouze na dvacátou šestou pozici. Kopecký zaznamenal čtvrtý čas. Pořadí po této sekci ukazuje následující tabulka. Odstupy jednotlivých jezdců se začínají zvětšovat. Fabie jsou sice rychlé, ale šanci na větší bodový příděl má už zřejmě jen Kopecký na třetím místě. Hänninenovi patří průběžná 26. příčka se ztrátou jedenáct minut a třiceti šesti sekund.
Po RZ7 L. Maia/Achada Das Furnas - 18,20 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 54:38,4 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +22,9 3. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +36,8 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +49,4 5. Peres F. / Sousa J.. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:17,7 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +1:22,8 7. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:25,8 8. Rautenbach C. / Baritt D.. Peugeot 207 S2000 +1:38,0 9. Witman F. / Ettel B.. Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,3 10. Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +2:42,7Aktuality
RZ4: Hänninen penalizace za pozdní příjezd do ČK (40s), Magalhaes defekt
RZ2: Loix defekt, Moura problémy s motorem
Po RZ4
Hned v první dnešní RZ měl problémy „Fast Fredy“ , po defektu ztratil bez mála minutu. Od začátku se ale hlavní bitva odehrávala mezi Meekem a Hanninenem, kteří se přetahovali o vteřinky. Šok pro fanoušky okřídleného šípu přišel ve třetí RZ, Hanninen těsně před cílem urazil pravé zadní kolo i když druhý čas v RZ tomu neodpovídal. Vše se projevilo až v poslední RZ první dnešní sekce, kdy Hanninen ztratil více jak deset minut a auto dotáhl do cíle jen silou vůle. Jan Kopecký se drží v první pětce celkového pořadí, patří mu páté místo, jeho ztráta na medailové pozice však není beznadějná.
Po RZ4 Pinhal da Paz 1 - 13,82 km
Pořadí v RZ Posádkavůzčas RZ ztráta na vedoucího
1. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 27:57,8 2. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +13,2 3. Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +25,8 4. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +26,3 5.Kopecky J. - Stary. P Škoda Fabia S2000
+ 33,5 6. Peres F. / Sousa J.. Mitsubishi Lancer EVO IX +47,4 7. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +50,8 8.Rautenbach C. / Baritt D.. Peugeot 207 S2000
+55,4 9. Witman F. / Ettel B.. Mitsubishi Lancer EVO IX +1:21,5 10. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 +1:26,8Krásné slunečné počasí s teplotou okolo šestnácti stupňů, tak přivítal počasí posádky dnes ráno před první etapou. Soutěžící mají dnes na programu devět rychlostních zkoušek.
PO RZ 1
RZ1 Grupo Marques 1 - 1,70 km 18:20 Pořadí v RZ Posádkavůz čas v RZztráta na vedoucího 1. Loix F. / Miclotte. F. Peugeot 207 S2000 1:45:0 2. Meeke K. / Nagle P. Peugeot 207 S2000 +0,2 3. Vouilloz N. / Klinger N. Peugeot 207 S2000 +0,3 4. Kopecký J. / Starý P. Škoda Fabia S2000 +0,4 5. Hänninen J. / Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,4 6. Basso G./ Dotta M. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +6,1 = Magalhaes B - Magalhaes L. Peugeot 207 S2000 +1,6 8. Alen A. / Allane T. Fiat Punto Grande Abarth S2000 +2,6 9. Moura R. / Eiró S. Mitsubishi Lancer EVO IX +3,3 10. Peres F. / Silva J. Mitsubishi Lancer EVO IX +3,5
Dnes je na programu speciálka. Zdejší tratě i příroda velmi připomíná Nový Zéland. Šotolina je velmi proměnlivá, stejně jako počasí. Sledujte s námi dění na této soutěži.
Škoda absolvovala test před soutěží a dnešní shakedownu vynechala. Testovací RZ tak ovládli jezdci na vozech se lvem ve znaku. V nejrychlejším čase absolvoval trať Nicolas Vouilloz, druhý byl Kris Meeke a třetí domácí Bruno Magalh?es. Prvním jezdcem na jiném voze než Peugeot, byl až Franz Wittman s Mitsubishi na místě pátém.
Seznam přihlášených najdete ZDE.
Časový harmonogram I. Etapa II.Etapa
Mapy
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.