Čtvrtý závod dvanáctidílného prestižního seriálu International Rally Challenge (IRC) odstartuje ve čtvrtek na jednom z devíti obydlených azorských ostrovů Sao Miguel. Na startu nebudou mezi 49 přihlášenými chybět dva zástupci Škody Motorsport Fin Juho Hänninem a Jan Kopecký.
Na Azorech se představí 12 jezdců s vozy specifikace S2000. Mezi nimi budou patřit k favoritům piloti mladoboleslavské Škody Motorsport, které čeká v letošním ročníku IRC druhý start. V lednu v Monte Carlu dojel Kopecký celkově čtvrtý, Hänninen dokonce vedl, ale kvůli havárii musel odstoupit.
Finský závodník se Škodou Fabia S2000 bude na ostrově ležícím v Atlantském oceánu jezdit se startovním číslem 1. Tato pozice pro něj může být na šotolinové trati nevýhodná, protože bude soupeřům za sebou čistit trať od štěrku. "Nebude to jednoduché, ale nevidím v tom zásadní problém. Vůz sice bude více klouzat, ale je to velmi dobré auto a já věřím, že mohu zajet dobrý výsledek," pravil Hänninen. Společně s Kopeckým po příjezdu do dějiště rally ještě absolvovali krátký test, jehož cílem bylo najít optimální nastavení pro samotný závod.
Za tovární tým Abarth pojede dvojice Giandomenico Basso a Anton Alén. Dvojici jezdců Peugeotu Belux tvoří vedoucí muž seriálu Freddy Loix a loňský vítěz IRC Nicolas Vouilloz v týmu Kronos, které doplní Kris Meeke jako jezdec Peugeotu UK. Mezi favority lze zařadit také obhájce prvenství na Azorech Bruna Magalhaese. Na startu se objeví také stálý účastník mistrovství světa v týmu Citroën Junior Conrad Rautenbach, který pojede s vozem Peugeot 207 S2000.
Čtyřiačtyřicátý ročník Azorské rally začne po slavnostním startu ve čtvrtek ve 20.20 středoevropského času diváckou rychlostní zkouškou. Závodníky čeká celkem 18 měřených úseků o délce 229,86 kilometru. Vítěz bude známý v sobotu po 20. hodině SEČ.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?