Čtvrtý závod dvanáctidílného prestižního seriálu International Rally Challenge (IRC) odstartuje ve čtvrtek na jednom z devíti obydlených azorských ostrovů Sao Miguel. Na startu nebudou mezi 49 přihlášenými chybět dva zástupci Škody Motorsport Fin Juho Hänninem a Jan Kopecký.
Na Azorech se představí 12 jezdců s vozy specifikace S2000. Mezi nimi budou patřit k favoritům piloti mladoboleslavské Škody Motorsport, které čeká v letošním ročníku IRC druhý start. V lednu v Monte Carlu dojel Kopecký celkově čtvrtý, Hänninen dokonce vedl, ale kvůli havárii musel odstoupit.
Finský závodník se Škodou Fabia S2000 bude na ostrově ležícím v Atlantském oceánu jezdit se startovním číslem 1. Tato pozice pro něj může být na šotolinové trati nevýhodná, protože bude soupeřům za sebou čistit trať od štěrku. "Nebude to jednoduché, ale nevidím v tom zásadní problém. Vůz sice bude více klouzat, ale je to velmi dobré auto a já věřím, že mohu zajet dobrý výsledek," pravil Hänninen. Společně s Kopeckým po příjezdu do dějiště rally ještě absolvovali krátký test, jehož cílem bylo najít optimální nastavení pro samotný závod.
Za tovární tým Abarth pojede dvojice Giandomenico Basso a Anton Alén. Dvojici jezdců Peugeotu Belux tvoří vedoucí muž seriálu Freddy Loix a loňský vítěz IRC Nicolas Vouilloz v týmu Kronos, které doplní Kris Meeke jako jezdec Peugeotu UK. Mezi favority lze zařadit také obhájce prvenství na Azorech Bruna Magalhaese. Na startu se objeví také stálý účastník mistrovství světa v týmu Citroën Junior Conrad Rautenbach, který pojede s vozem Peugeot 207 S2000.
Čtyřiačtyřicátý ročník Azorské rally začne po slavnostním startu ve čtvrtek ve 20.20 středoevropského času diváckou rychlostní zkouškou. Závodníky čeká celkem 18 měřených úseků o délce 229,86 kilometru. Vítěz bude známý v sobotu po 20. hodině SEČ.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?