Čeští jezdci Martin Prokop a jeho jmenovec Semerád pojedou ve druhé polovině května Rally Sardinia, která bude šestým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Pořadatelé na svých internetových stránkách oznámili, že se do závodu přihlásilo 49 posádek.
Na startu se objeví 12 jezdců s vozy specifikace WRC. Jedním z nich bude Nor Andreas Mikkelsen, který bude mít k dispozici Škodu Fabii WRC. Dosavadní suverén a vítěz pěti předchozích rally Sébastien Loeb z Francie bude na Sardinii hájit svou letošní neporazitelnost. Poprvé na tomto ostrově kraloval před šesti lety, další úspěchy si připsal v letech 2005, 2006 a 2008.
Martin Prokop bude na Sardinii bojovat s Citroënem C2 1600 v konkurenci dalších sedmi pilotů o body do juniorského šampionátu, Martin Semerád pojede jako člen Pirelli Drivers Teamu s Mitsubishi Lancer EVO X v kategorii produkčních vozů.
Rally Sardinia startuje v pátek 22. května. Jezdci musejí absolvovat 17 rychlostních zkoušek o délce 347,12 kilometru, dohromady ujedou 1263,2 kilometru. Vítěz dojede do cíle v neděli 24. května před 13 hodinou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?