Čeští jezdci Martin Prokop a jeho jmenovec Semerád pojedou ve druhé polovině května Rally Sardinia, která bude šestým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Pořadatelé na svých internetových stránkách oznámili, že se do závodu přihlásilo 49 posádek.
Na startu se objeví 12 jezdců s vozy specifikace WRC. Jedním z nich bude Nor Andreas Mikkelsen, který bude mít k dispozici Škodu Fabii WRC. Dosavadní suverén a vítěz pěti předchozích rally Sébastien Loeb z Francie bude na Sardinii hájit svou letošní neporazitelnost. Poprvé na tomto ostrově kraloval před šesti lety, další úspěchy si připsal v letech 2005, 2006 a 2008.
Martin Prokop bude na Sardinii bojovat s Citroënem C2 1600 v konkurenci dalších sedmi pilotů o body do juniorského šampionátu, Martin Semerád pojede jako člen Pirelli Drivers Teamu s Mitsubishi Lancer EVO X v kategorii produkčních vozů.
Rally Sardinia startuje v pátek 22. května. Jezdci musejí absolvovat 17 rychlostních zkoušek o délce 347,12 kilometru, dohromady ujedou 1263,2 kilometru. Vítěz dojede do cíle v neděli 24. května před 13 hodinou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.