Čeští jezdci Martin Prokop a jeho jmenovec Semerád pojedou ve druhé polovině května Rally Sardinia, která bude šestým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Pořadatelé na svých internetových stránkách oznámili, že se do závodu přihlásilo 49 posádek.
Na startu se objeví 12 jezdců s vozy specifikace WRC. Jedním z nich bude Nor Andreas Mikkelsen, který bude mít k dispozici Škodu Fabii WRC. Dosavadní suverén a vítěz pěti předchozích rally Sébastien Loeb z Francie bude na Sardinii hájit svou letošní neporazitelnost. Poprvé na tomto ostrově kraloval před šesti lety, další úspěchy si připsal v letech 2005, 2006 a 2008.
Martin Prokop bude na Sardinii bojovat s Citroënem C2 1600 v konkurenci dalších sedmi pilotů o body do juniorského šampionátu, Martin Semerád pojede jako člen Pirelli Drivers Teamu s Mitsubishi Lancer EVO X v kategorii produkčních vozů.
Rally Sardinia startuje v pátek 22. května. Jezdci musejí absolvovat 17 rychlostních zkoušek o délce 347,12 kilometru, dohromady ujedou 1263,2 kilometru. Vítěz dojede do cíle v neděli 24. května před 13 hodinou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?