SOUHRN PO 2. ETAPĚ: Francouz Sébastien Loeb se dostal do čela celkového pořadí Argentinské rallye, když v sobotu vyhrál čtyři rychlostní zkoušky po sobě.
Loeb zahájil sobotní klání závodu v Sierra de Cordoba, 700 kilometrů severozápadně od Buenos Aires, na třetím místě, v polovině dne už předčil stájového kolegu z týmu Citroën Daniho Sorda a Mikka Hirvonena na Fordu. "Na začátku dne jsem měl ztrátu patnáct sekund, musel jsem tedy riskovat, abych Sorda a Hirvonena dohnal," řekl Loeb v cíli ve Villa Carlos Paz.
Francouz, který měl během první etapy nehodu, když vyjel z tratě, bojuje o páté vítězství v Argentinské rally a také o udržení letošní neporazitelnosti. V této sezoně dosud vyhrál všechny čtyři podniky, v Irsku, Norsku, na Kypru i v Portugalsku.
Španěl Sordo začal druhý den soutěže, během nějž se závodníci dostali na nejvyšší bod sezony, 2195 metrů vysoký El Condor-Copina, na prvním místě, ale měl problémy. "Je velmi těžké jet první," přiznal. Loeb nyní vede o 12,2 vteřiny před Sordem, který spadl z prvního na třetí místo. Hirvonen musel po 15. rychlostní zkoušce odstoupit z druhého místa kvůli technickým problémům, přitom byl jen šest sekund za Loebem. Jeho motor se však přehříval, zřejmě vinou vodní pumpy.
Argentinská rallye pokračuje v neděli, vítěz bude znám kolem osmnácté hodiny.
Argentinská rallye, po 15 RZ: 1. Loeb (Fr./Citroën) 2:34:37,8, 2. Sordo (Šp./Citroën) +12,2, 3. P. Solberg (Nor./Citroën) + 55,3, 4. Latvala (Fin./Ford) +1:26,9, 5. H. Solberg (Nor./Ford) +1:45,9, 6. Villagra (Šp./Ford) + 3:59,2.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?