SOUHRN PO 2. ETAPĚ: Francouz Sébastien Loeb se dostal do čela celkového pořadí Argentinské rallye, když v sobotu vyhrál čtyři rychlostní zkoušky po sobě.
Loeb zahájil sobotní klání závodu v Sierra de Cordoba, 700 kilometrů severozápadně od Buenos Aires, na třetím místě, v polovině dne už předčil stájového kolegu z týmu Citroën Daniho Sorda a Mikka Hirvonena na Fordu. "Na začátku dne jsem měl ztrátu patnáct sekund, musel jsem tedy riskovat, abych Sorda a Hirvonena dohnal," řekl Loeb v cíli ve Villa Carlos Paz.
Francouz, který měl během první etapy nehodu, když vyjel z tratě, bojuje o páté vítězství v Argentinské rally a také o udržení letošní neporazitelnosti. V této sezoně dosud vyhrál všechny čtyři podniky, v Irsku, Norsku, na Kypru i v Portugalsku.
Španěl Sordo začal druhý den soutěže, během nějž se závodníci dostali na nejvyšší bod sezony, 2195 metrů vysoký El Condor-Copina, na prvním místě, ale měl problémy. "Je velmi těžké jet první," přiznal. Loeb nyní vede o 12,2 vteřiny před Sordem, který spadl z prvního na třetí místo. Hirvonen musel po 15. rychlostní zkoušce odstoupit z druhého místa kvůli technickým problémům, přitom byl jen šest sekund za Loebem. Jeho motor se však přehříval, zřejmě vinou vodní pumpy.
Argentinská rallye pokračuje v neděli, vítěz bude znám kolem osmnácté hodiny.
Argentinská rallye, po 15 RZ: 1. Loeb (Fr./Citroën) 2:34:37,8, 2. Sordo (Šp./Citroën) +12,2, 3. P. Solberg (Nor./Citroën) + 55,3, 4. Latvala (Fin./Ford) +1:26,9, 5. H. Solberg (Nor./Ford) +1:45,9, 6. Villagra (Šp./Ford) + 3:59,2.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?