SOUHRN PO 2. ETAPĚ: Francouz Sébastien Loeb se dostal do čela celkového pořadí Argentinské rallye, když v sobotu vyhrál čtyři rychlostní zkoušky po sobě.
Loeb zahájil sobotní klání závodu v Sierra de Cordoba, 700 kilometrů severozápadně od Buenos Aires, na třetím místě, v polovině dne už předčil stájového kolegu z týmu Citroën Daniho Sorda a Mikka Hirvonena na Fordu. "Na začátku dne jsem měl ztrátu patnáct sekund, musel jsem tedy riskovat, abych Sorda a Hirvonena dohnal," řekl Loeb v cíli ve Villa Carlos Paz.
Francouz, který měl během první etapy nehodu, když vyjel z tratě, bojuje o páté vítězství v Argentinské rally a také o udržení letošní neporazitelnosti. V této sezoně dosud vyhrál všechny čtyři podniky, v Irsku, Norsku, na Kypru i v Portugalsku.
Španěl Sordo začal druhý den soutěže, během nějž se závodníci dostali na nejvyšší bod sezony, 2195 metrů vysoký El Condor-Copina, na prvním místě, ale měl problémy. "Je velmi těžké jet první," přiznal. Loeb nyní vede o 12,2 vteřiny před Sordem, který spadl z prvního na třetí místo. Hirvonen musel po 15. rychlostní zkoušce odstoupit z druhého místa kvůli technickým problémům, přitom byl jen šest sekund za Loebem. Jeho motor se však přehříval, zřejmě vinou vodní pumpy.
Argentinská rallye pokračuje v neděli, vítěz bude znám kolem osmnácté hodiny.
Argentinská rallye, po 15 RZ: 1. Loeb (Fr./Citroën) 2:34:37,8, 2. Sordo (Šp./Citroën) +12,2, 3. P. Solberg (Nor./Citroën) + 55,3, 4. Latvala (Fin./Ford) +1:26,9, 5. H. Solberg (Nor./Ford) +1:45,9, 6. Villagra (Šp./Ford) + 3:59,2.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?