SOUHRN PO 1 ETAPĚ: Dani Sordó s Citroënem C4 WRC si vedl nejlépe v úvodní etapě Argentinské rally, která je pátým podnikem mistrovství světa. Španěl vede po devíti rychlostních zkouškách o 5,1 vteřiny před Finem Mikko Hirvonenem jedoucím s Fordem Focus RS WRC, úřadující šampion Sébastien Loeb z Francie je třetí.
Obhájce prvenství Loeb z Francie usiluje v Argentině o udržení letošní neporazitelnosti, když dokázal zvítězit v předchozích čtyřech závodech. Vyhrál sice úvodní diváckou erzetu na stadionu v Cordóbě, ale poté se v průběžném pořadí propadl.
Až do posledního pátečního měřeného úseku o prvenství v první etapě sváděli napínavou bitvu Loebův týmový kolega Sordó s Hirvonenem. Po osmém testu měli naprosto shodný čas, ale v závěrečné vložce Sordó získal náskok a do druhé etapy vyrazí z vedoucí pozice. Loeb ztrácí více než 16 vteřin. Jediný český zástupce Martin Prokop se drží na 17. místě v celkovém pořadí, mezi produkčními vozy mu patří pátá příčka.
Sobotní druhá etapa je složená z devíti rychlostních zkoušek. Závod na šotolině vyvrcholí v neděli, celkový vítěz bude známý kolem 18. hodiny středoevropského času.
Argentinská rallye po 9 RZ: Průběžné pořadí: 1. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) 1:45:11,3, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC) +5,1, 3. Loeb - Elena (Fr./Mon./Citroën C4 WRC) +16,3, 4. P. Solberg - Mills (Nor.,Brit./Citroën Xsara WRC) +18,9, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus RS WRC) +47,9, 6. Latvala - Anttila (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:06,4, ...17. PROKOP, TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer EVO IX) +10:42,6.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?