SOUHRN PO 1 ETAPĚ: Dani Sordó s Citroënem C4 WRC si vedl nejlépe v úvodní etapě Argentinské rally, která je pátým podnikem mistrovství světa. Španěl vede po devíti rychlostních zkouškách o 5,1 vteřiny před Finem Mikko Hirvonenem jedoucím s Fordem Focus RS WRC, úřadující šampion Sébastien Loeb z Francie je třetí.
Obhájce prvenství Loeb z Francie usiluje v Argentině o udržení letošní neporazitelnosti, když dokázal zvítězit v předchozích čtyřech závodech. Vyhrál sice úvodní diváckou erzetu na stadionu v Cordóbě, ale poté se v průběžném pořadí propadl.
Až do posledního pátečního měřeného úseku o prvenství v první etapě sváděli napínavou bitvu Loebův týmový kolega Sordó s Hirvonenem. Po osmém testu měli naprosto shodný čas, ale v závěrečné vložce Sordó získal náskok a do druhé etapy vyrazí z vedoucí pozice. Loeb ztrácí více než 16 vteřin. Jediný český zástupce Martin Prokop se drží na 17. místě v celkovém pořadí, mezi produkčními vozy mu patří pátá příčka.
Sobotní druhá etapa je složená z devíti rychlostních zkoušek. Závod na šotolině vyvrcholí v neděli, celkový vítěz bude známý kolem 18. hodiny středoevropského času.
Argentinská rallye po 9 RZ: Průběžné pořadí: 1. Sordó - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) 1:45:11,3, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC) +5,1, 3. Loeb - Elena (Fr./Mon./Citroën C4 WRC) +16,3, 4. P. Solberg - Mills (Nor.,Brit./Citroën Xsara WRC) +18,9, 5. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus RS WRC) +47,9, 6. Latvala - Anttila (Fin./Ford Focus RS WRC) +1:06,4, ...17. PROKOP, TOMÁNEK (ČR/Mitsubishi Lancer EVO IX) +10:42,6.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?