Giandomenico Basso vyhrál s privátním vozem Fiat Grande Punto S2000 první díl šampionátu Mistrovství Evropy v rally. Byla jím italská Rally Mille Miglia.
Nestálé povětrnostní podmínky udělaly z letošního ročníku Rally Mille Miglia opravdovou loterii. Optimální volba pneumatik na těžkých tratích byla téměř nemožná. Vítězem se nakonec stal Ital Giandomenico Basso, který v nedělní části soutěže porazil v přímém souboji o první místo Travagliu. Už od pátečního večera se v čele soutěže usadil Travalia, který si poprvé vyzkoušel svůj nový Peugeot 207 S2000. Basso však ztrácel pouhou 1,8s. V sobotu však pravidelný účastník šampionátu IRC Basso udeřil a dostal se před krajana Renata Travaliu. Giandomenico se letos přihlásil i do Mistrovství Evropy. Díky bojkotu továrních týmu, které se rozhodli nenastoupit do prvního dílu italského mistrovství Rally Mille Miglia, musel vzít za vděk Puntem soukromé stáje Team D'Ambra. V průběhu etapy si Basso vypracoval dokonce až minutový náskok, ale na konci etapy zvolnil. Jako třetí soutěž dokončil Tobia Cavallini, který zaznamenal jeden nejrychlejší čas na trati RZ. Nejlepším cizincem startujícím v Itálii byl Michał Sołowow z Polska. Ten soutěž dokončil sice až jako osmí, ale v ME mu patří třetí příčka před značkovými kolegy Lucou Bettim a Corradem Fontanou. Výsledky Rally Miglia Miglia 2009:1. G. Basso/M. Dotta - Fiat Punto Abarth S2000 2:32:39.62. R. Travaglia/L. Granai - Peugeot 207 S2000 + 0:33.03. T. Cavallini/S. Farnocchia - Peugeot 207 S2000 + 0:56.54. A. Perico/F. Carrara - Peugeot 207 S2000 + 1:12.95. R. Michelini/M. Perna - Peugeot 207 S2000 + 2:07.76. M. Signor/M. Barone - Fiat Punto Abarth S2000 + 2:16.87. G. Antonelli/S. Botticini - Peugeot 207 S2000 + 3:04.18. M. Sołowow/M. Baran - Peugeot 207 S2000 + 4:57.5 Pořadí ME po Rally Mille Miglia 2009:1. G. Basso – 15 bodů2. R. Travaglia – 13 bodů3. M. Sołowow – 6 bodů= L. Betti – 6 bodů5. C. Fontana – 5 bodů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.