Giandomenico Basso vyhrál s privátním vozem Fiat Grande Punto S2000 první díl šampionátu Mistrovství Evropy v rally. Byla jím italská Rally Mille Miglia.
Nestálé povětrnostní podmínky udělaly z letošního ročníku Rally Mille Miglia opravdovou loterii. Optimální volba pneumatik na těžkých tratích byla téměř nemožná. Vítězem se nakonec stal Ital Giandomenico Basso, který v nedělní části soutěže porazil v přímém souboji o první místo Travagliu. Už od pátečního večera se v čele soutěže usadil Travalia, který si poprvé vyzkoušel svůj nový Peugeot 207 S2000. Basso však ztrácel pouhou 1,8s. V sobotu však pravidelný účastník šampionátu IRC Basso udeřil a dostal se před krajana Renata Travaliu. Giandomenico se letos přihlásil i do Mistrovství Evropy. Díky bojkotu továrních týmu, které se rozhodli nenastoupit do prvního dílu italského mistrovství Rally Mille Miglia, musel vzít za vděk Puntem soukromé stáje Team D'Ambra. V průběhu etapy si Basso vypracoval dokonce až minutový náskok, ale na konci etapy zvolnil. Jako třetí soutěž dokončil Tobia Cavallini, který zaznamenal jeden nejrychlejší čas na trati RZ. Nejlepším cizincem startujícím v Itálii byl Michał Sołowow z Polska. Ten soutěž dokončil sice až jako osmí, ale v ME mu patří třetí příčka před značkovými kolegy Lucou Bettim a Corradem Fontanou. Výsledky Rally Miglia Miglia 2009:1. G. Basso/M. Dotta - Fiat Punto Abarth S2000 2:32:39.62. R. Travaglia/L. Granai - Peugeot 207 S2000 + 0:33.03. T. Cavallini/S. Farnocchia - Peugeot 207 S2000 + 0:56.54. A. Perico/F. Carrara - Peugeot 207 S2000 + 1:12.95. R. Michelini/M. Perna - Peugeot 207 S2000 + 2:07.76. M. Signor/M. Barone - Fiat Punto Abarth S2000 + 2:16.87. G. Antonelli/S. Botticini - Peugeot 207 S2000 + 3:04.18. M. Sołowow/M. Baran - Peugeot 207 S2000 + 4:57.5 Pořadí ME po Rally Mille Miglia 2009:1. G. Basso – 15 bodů2. R. Travaglia – 13 bodů3. M. Sołowow – 6 bodů= L. Betti – 6 bodů5. C. Fontana – 5 bodů
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?