Giandomenico Basso vyhrál s privátním vozem Fiat Grande Punto S2000 první díl šampionátu Mistrovství Evropy v rally. Byla jím italská Rally Mille Miglia.
Nestálé povětrnostní podmínky udělaly z letošního ročníku Rally Mille Miglia opravdovou loterii. Optimální volba pneumatik na těžkých tratích byla téměř nemožná. Vítězem se nakonec stal Ital Giandomenico Basso, který v nedělní části soutěže porazil v přímém souboji o první místo Travagliu. Už od pátečního večera se v čele soutěže usadil Travalia, který si poprvé vyzkoušel svůj nový Peugeot 207 S2000. Basso však ztrácel pouhou 1,8s. V sobotu však pravidelný účastník šampionátu IRC Basso udeřil a dostal se před krajana Renata Travaliu. Giandomenico se letos přihlásil i do Mistrovství Evropy. Díky bojkotu továrních týmu, které se rozhodli nenastoupit do prvního dílu italského mistrovství Rally Mille Miglia, musel vzít za vděk Puntem soukromé stáje Team D'Ambra. V průběhu etapy si Basso vypracoval dokonce až minutový náskok, ale na konci etapy zvolnil. Jako třetí soutěž dokončil Tobia Cavallini, který zaznamenal jeden nejrychlejší čas na trati RZ. Nejlepším cizincem startujícím v Itálii byl Michał Sołowow z Polska. Ten soutěž dokončil sice až jako osmí, ale v ME mu patří třetí příčka před značkovými kolegy Lucou Bettim a Corradem Fontanou. Výsledky Rally Miglia Miglia 2009:1. G. Basso/M. Dotta - Fiat Punto Abarth S2000 2:32:39.62. R. Travaglia/L. Granai - Peugeot 207 S2000 + 0:33.03. T. Cavallini/S. Farnocchia - Peugeot 207 S2000 + 0:56.54. A. Perico/F. Carrara - Peugeot 207 S2000 + 1:12.95. R. Michelini/M. Perna - Peugeot 207 S2000 + 2:07.76. M. Signor/M. Barone - Fiat Punto Abarth S2000 + 2:16.87. G. Antonelli/S. Botticini - Peugeot 207 S2000 + 3:04.18. M. Sołowow/M. Baran - Peugeot 207 S2000 + 4:57.5 Pořadí ME po Rally Mille Miglia 2009:1. G. Basso – 15 bodů2. R. Travaglia – 13 bodů3. M. Sołowow – 6 bodů= L. Betti – 6 bodů5. C. Fontana – 5 bodů
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?