Včerejším prologem na motokárové trati v Lonatu, byl zahájen úvodní podnik evropského šampionátu Rally 1000 Miglia. S nástrahami trati si nejlépe poradil tovární jezdec Fiatu Giandomenico Basso a ujal se vedení v soutěži.
V dnešní úvodní etapě čítající šest vložek se rozhořel dramatický souboj mezi jezdci Fiatu a Peugeotu. Z tohoto souboje vyšel vítězně Renato Travaglia poprvé startující s Peugeotem, který se ujal vedení v soutěži s minimálním náskokem na druhého Giandomenica Bassa. Třetí Marco Signor již ztrácí více jak půl minuty. Smolařem úvodní etapy se stal T. Cavallini taktéž pilotující Peugeot 207 S2000, který zvítězil v úvodních třech vložkách a až do páté vévodil celkovému pořadí. Bohužel defekt na následujícím testu způsobil jeho propad v pořadí.Naši dva zástupci v soutěži Jan Černý a Antonín Tlusťák figurují v pořadí těsně za sebou na 27 a 28 místě.Rally 1000 Miglia 2009 po RZ 7: 1. Travaglia Renato / Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 00:56:10.41 2. Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 +7,4 3. Signor Marco / Barone Maurizio Fiat Grande Punto S2000 +33,34. Michelini Rudi / Perna Michele Peugeot 207 S2000 +36,25. Cavallini Tobia / Farnocchia Sauro Peugeot 207 S2000 +42,16. Perico Alessandro / Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 +42,27. Antonelli Gianpietro / Botticini Stefano Peugeot 207 S2000 +1:12,08. Solowow Michal / Baran Maciek Peugeot 207 S2000 +1:44,39. Manzini Cristiano / Lucchi Michele Peugeot 207 S2000 +1:47,110. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 +1:48,627. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza Sti +4:59,428. Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +5:10,2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.