Citroën, jak se zdá, bere nasazení hybridního stroje do šampionátu WRC zcela vážně. Na jeho testech se podílel tovární jezdec Dani Sordo.
C4 HYbrid4, která byla vyvinuta a představena vloni na pařížské motor show, vychází z “běžné“ C4ky, se kterou startují v MS Sebastien Loeb a Daniel Sordo. Stroj je poháněn Ion Lithiovými bateriemi a elektrickým motorem o výkonu 125kw. Auto může jet buďto normálně, ale dokáže také využívat energie získané při brždění. Ta se poté využívá ke zvýšení výkonu motoru. Na přejezdech mezi tratěmi RZ by vůz mohl jezdit na elektromotor. „Elektrický motor slouží k tomu, aby se dal použít na přejezdových úsecích. Koncept je plně funkční. Citroën Racing chce dokázat, že hybridní technologie se dají aplikovat i do motorsportu. Jestli někdy v budoucnu budou hybridní technologie povoleny, pak je Citroën připraven je téměř okamžitě nasadit,“ prozrazuje inženýr Didier Raso.Během testu se za volantem objevil Dani Sordo. Ze začátku zkoušel funkčnost elektrického motoru, poté se s vozem vydal na asfaltové tratě, podobné těm z MS, aby vyzkoušel závodní mód: „Na elektrický mód můžete jet vesnicí bez toho, aniž byste dělali jakýkoliv hluk. To je pro soutěžní vozy velmi neobvyklé. Je to pochopitelně dobré pro životní prostředí, ale také pro posádky. Elektromotor dělá přejezdy mnohem příjemnějšími,“ popisuje Sordo.„Na závodní trati je chování vozu trošku odlišné od normální C4ky. Máte trošku více váhy na zádi vozu. Skvělý je systém, který získává energii z brždění. Můžeme si vybrat, kdy využijeme tuto energii, například při akceleraci. Kdyby se to povolilo, efekt by byl působivý,“ zakončuje Sordo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.