Sordo testuje hybridní C4 WRC

Citroën
Citroën, foto: Citroën Sport
iM2 14. dubna 2009 13:57
Sdílej:

Citroën, jak se zdá, bere nasazení hybridního stroje do šampionátu WRC zcela vážně. Na jeho testech se podílel tovární jezdec Dani Sordo.

C4 HYbrid4, která byla vyvinuta a představena vloni na pařížské motor show, vychází z “běžné“ C4ky, se kterou startují v MS Sebastien Loeb a Daniel Sordo. Stroj je poháněn Ion Lithiovými bateriemi a elektrickým motorem o výkonu 125kw. Auto může jet buďto normálně, ale dokáže také využívat energie získané při brždění. Ta se poté využívá ke zvýšení výkonu motoru. Na přejezdech mezi tratěmi RZ by vůz mohl jezdit na elektromotor. „Elektrický motor slouží k tomu, aby se dal použít na přejezdových úsecích. Koncept je plně funkční. Citroën Racing chce dokázat, že hybridní technologie se dají aplikovat i do motorsportu. Jestli někdy v budoucnu budou hybridní technologie povoleny, pak je Citroën připraven je téměř okamžitě nasadit,“ prozrazuje inženýr Didier Raso.Během testu se za volantem objevil Dani Sordo. Ze začátku zkoušel funkčnost elektrického motoru, poté se s vozem vydal na asfaltové tratě, podobné těm z MS, aby vyzkoušel závodní mód: „Na elektrický mód můžete jet vesnicí bez toho, aniž byste dělali jakýkoliv hluk. To je pro soutěžní vozy velmi neobvyklé. Je to pochopitelně dobré pro životní prostředí, ale také pro posádky. Elektromotor dělá přejezdy mnohem příjemnějšími,“ popisuje Sordo.„Na závodní trati je chování vozu trošku odlišné od normální C4ky. Máte trošku více váhy na zádi vozu. Skvělý je systém, který získává energii z brždění. Můžeme si vybrat, kdy využijeme tuto energii, například při akceleraci. Kdyby se to povolilo, efekt by byl působivý,“ zakončuje Sordo.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?