Citroën, jak se zdá, bere nasazení hybridního stroje do šampionátu WRC zcela vážně. Na jeho testech se podílel tovární jezdec Dani Sordo.
C4 HYbrid4, která byla vyvinuta a představena vloni na pařížské motor show, vychází z “běžné“ C4ky, se kterou startují v MS Sebastien Loeb a Daniel Sordo. Stroj je poháněn Ion Lithiovými bateriemi a elektrickým motorem o výkonu 125kw. Auto může jet buďto normálně, ale dokáže také využívat energie získané při brždění. Ta se poté využívá ke zvýšení výkonu motoru. Na přejezdech mezi tratěmi RZ by vůz mohl jezdit na elektromotor. „Elektrický motor slouží k tomu, aby se dal použít na přejezdových úsecích. Koncept je plně funkční. Citroën Racing chce dokázat, že hybridní technologie se dají aplikovat i do motorsportu. Jestli někdy v budoucnu budou hybridní technologie povoleny, pak je Citroën připraven je téměř okamžitě nasadit,“ prozrazuje inženýr Didier Raso.Během testu se za volantem objevil Dani Sordo. Ze začátku zkoušel funkčnost elektrického motoru, poté se s vozem vydal na asfaltové tratě, podobné těm z MS, aby vyzkoušel závodní mód: „Na elektrický mód můžete jet vesnicí bez toho, aniž byste dělali jakýkoliv hluk. To je pro soutěžní vozy velmi neobvyklé. Je to pochopitelně dobré pro životní prostředí, ale také pro posádky. Elektromotor dělá přejezdy mnohem příjemnějšími,“ popisuje Sordo.„Na závodní trati je chování vozu trošku odlišné od normální C4ky. Máte trošku více váhy na zádi vozu. Skvělý je systém, který získává energii z brždění. Můžeme si vybrat, kdy využijeme tuto energii, například při akceleraci. Kdyby se to povolilo, efekt by byl působivý,“ zakončuje Sordo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.