M-Sport dlouhodobý partner automobilky Ford oznámil, že v nejbližší době započnou práce na vývoji nového vozu pro kategorii S2000.
Mělo by jít o automobil Ford Fiesta S2000, který by měl odpovídat novým regulím pro nástupnickou kategorii WRC, jež zanedlouho vstoupí v platnost. Společnost, jenž má velké zkušenosti s automobilem Ford Focus WRC, by chtěla nasbírané zkušenosti zúročit při stavbě nového speciálu.Pravidla pro FIA WRC a IRC budou odlišná. Zejména párováním motorů a omezenou možností výměny dílů a proto tyto vozy budou od začátku muset být velmi odolné a spolehlivé. Aby se Fiesta S2000 stala opravdu spolehlivou, bude se o vývoj opět starat tým Christiana Loriauxe. S testováním nové zbraně by měl M-Sport začít koncem letošního roku a počátkem roku příštího by mohla být k dispozici prvním soukromníkům. V nejbližší době by ještě měla být doplněna ucelená řada soutěžních automobilů o Fiestu R2. "Jsem potěšen, že po dokončení rozsáhlé studie proveditelnosti se M-Sport rozhodl pokračovat ve vývoji nové Fiesty S2000," řekl Malcolm Wilson "Stavba tohoto vozu představuje významný krok při snižování nákladů v mistrovství světa. Pro zájemce by měl být vůz dostupný počátkem příští sezony. M- Sport postavil Ford Focus RS WRC, který získal přes sto bodů v MS a díky získaným zkušenostem by Fiesta měla být ještě úspěšnější," doplnil Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.