Návrat světové soutěžácké legendy během Rally Portugal skončil předčasně, když Marcus Grönholm nezvládl svůj vůz a boural. Přesto jsou všichni návratem přímo nadšeni.
Po, minimálně ze začátku, úspěšném návratu na světovou scénu, chce Prodrive nasadit svoje Subaru Impreza WRC 2008 i v dalších závodech roku. „Našim cílem je, abychom absolvovali další podniky WRC,“ říká tým, který byl dříve zodpovědný za vystupování továrního týmu japonské značky Subaru v MS. Ve svém voze by nejraději představitelé týmu viděli opět Grönholma. „Důchodce“ v Portugalsku dokázal, že nezapomněl nic ze svých schopností.Během prvního dne, který chtěl Fin využít především na aklimatizování v závodním voze, se držel Marcus převážně na druhém místě. Neměl dokonce ani daleko k tomu, aby se dostal do vedení. Teprve během poslední RZ dne spadl na čtvrté místo, protože byl zdržován prachem z vozu před ním.
Grönholm v Portugalsku v roce 2007 v barvách továrního Fordu
Druhý den “zatroubil“ do útoku na Sébastiena Loeba a Daniela Sorda a také na jeho bývalého týmového kolegu Mikku Hirvonena. Jeho cílem bylo podium. Honba – a pro Grönholma také Rally Portugal – skončila po několika kilometrech. Nadšení však neupadlo. „Marcus ukázal, jak moc rychlý dokáže s Imprezou být. Jsem si jistý, že nebýt nehody, dojel by na pódiu,“ říká týmový šéf David Lapworth. Pro organizátory Rally Portugal byl comeback Grönholma vítaným bonusem. „Marcus donesl do WRC dobrý lesk a to udělalo letošní Rally Portugal výjimečnou. Zájem ze strany novinářů a fanoušků byl obrovský a jsem si jistý, že za to můžeme poděkovat právě Grönholmovi,“ říká prezident ACP Carlos Barbosa.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?