Návrat světové soutěžácké legendy během Rally Portugal skončil předčasně, když Marcus Grönholm nezvládl svůj vůz a boural. Přesto jsou všichni návratem přímo nadšeni.
Po, minimálně ze začátku, úspěšném návratu na světovou scénu, chce Prodrive nasadit svoje Subaru Impreza WRC 2008 i v dalších závodech roku. „Našim cílem je, abychom absolvovali další podniky WRC,“ říká tým, který byl dříve zodpovědný za vystupování továrního týmu japonské značky Subaru v MS. Ve svém voze by nejraději představitelé týmu viděli opět Grönholma. „Důchodce“ v Portugalsku dokázal, že nezapomněl nic ze svých schopností.Během prvního dne, který chtěl Fin využít především na aklimatizování v závodním voze, se držel Marcus převážně na druhém místě. Neměl dokonce ani daleko k tomu, aby se dostal do vedení. Teprve během poslední RZ dne spadl na čtvrté místo, protože byl zdržován prachem z vozu před ním.
Grönholm v Portugalsku v roce 2007 v barvách továrního Fordu
Druhý den “zatroubil“ do útoku na Sébastiena Loeba a Daniela Sorda a také na jeho bývalého týmového kolegu Mikku Hirvonena. Jeho cílem bylo podium. Honba – a pro Grönholma také Rally Portugal – skončila po několika kilometrech. Nadšení však neupadlo. „Marcus ukázal, jak moc rychlý dokáže s Imprezou být. Jsem si jistý, že nebýt nehody, dojel by na pódiu,“ říká týmový šéf David Lapworth. Pro organizátory Rally Portugal byl comeback Grönholma vítaným bonusem. „Marcus donesl do WRC dobrý lesk a to udělalo letošní Rally Portugal výjimečnou. Zájem ze strany novinářů a fanoušků byl obrovský a jsem si jistý, že za to můžeme poděkovat právě Grönholmovi,“ říká prezident ACP Carlos Barbosa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?