57. ročník Safari Rally je za námi a přesto, že byl součástí Intercontinental Rally Challenge, netěšil se velkému zájmu jezdců z evropského kontinentu.
Přesto se na tamních velmi obtížných tratích odehrávaly velmi zajímavé souboje, převážně mezi Africkými soutěžáky, na vozech značek Mitsubishi a Subaru. Po čtrnácti rychlostních zkouškách se z vítězství radovala domácí posádka C. Tundo – T. Jessop s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Na druhé místo se v posledním testu propracovala posádka A. Cavenagh - S. Haji na stejném voze, která těžila z chyby posádky J. Whyte – P. Aurchenoul se Subaru Impreza N10. Ztráta, kterou tato posádka nabrala, ji odsunula až za pomyslné stupně vítězů, na místo čtvrté. Bronzový stupínek obsadili další smolaři letošního ročníku L. Rose – P. Daykin s Mitsubishi Lancer Evo IX, kteří stabilně zajížděli výborné časy, ale defekty jej vždy odsunuly z boje o vítězství.
Vítězná posádka C. Tundo - T. Jessop Mitsubishi lancer Evo IX
Konečné výsledky 57. Safari Rally
1.C. Tundo – T. Jessop Mitsubishi Lancer Evo IX 2:47,27 2.A. Cavenagh – S. Haji Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17 3.L. Rose – P. Daykinl Mitsubishi Lancer Evo IX +1:26 4.J. Whyte – P. Archenoul Subaru Impreza N10 +2:57 5.B. Chager – F. Yusuf Subaru Impreza N12 +6:58 6.M. Singh – D. Sihoka Subaru Impreza N10 +8:437.A. Anwar – J. Ngigi Mitsubishi Evo +8:57 8.M. Essa – D. Milner Subaru Impreza N11 +12:53 9.R. Bharij – R. Sehmi Subaru Impreza N10 +14:35 10.D. Smith – S. Smith Subaru Impreza N12 +18:07
foto: motorsportkenya.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?