Legendární Safari rally má za sebou úvodní etapu, která se stala pohromou favoritů.
Po 178 ostrých kilometrech úvodní etapy se do čela dostal vedoucí muž mistrovství Keni C. Tundo s vozem Mitsubishi. Na místě druhém figuruje A. Cavenagh a třetí je Lee Rose, který byl po celou etapu nejrychlejší, ale v poslední vložce dostal dvojitý defekt a ztratil své výsostné postavení v soutěži. V elitní desítce se také neobjevuje Muna Singh, který do soutěže odstartoval se sériovou převodovkou a zdá se, že je to pro něj velký handicap.
V dnešní etapě na jezdce čeká posledních šest ryhlostních zkoušek s celkovou délkou 118 ostrých kilometrů.
Po RZ 7:1. Tundo – Jessop Mitsubishi 1:46,20s2. Cavenagh – Haji Mitsubishi +1:433. Rose – Patel Mitsubishi +3:514. Anwar – Ngigi Mitsubishi +7:265. Anwar – Sheikh Mitsubishi +8:41s 6. Hans – Gitau Mitsubishi +10:287. Mitchel – Challen Mitsubishi +15:46 8. Alex Horsey – Doig Mitsubishi +17:239. Peter Horsey – Sassoon Mitsubishi +18:19 10. Lloyd – Cavenagh Mitsubishi +19:36
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?