Marcus Grönhom bojuje v právě probíhající Vodafone Rali de Portugal o pódiové umístění. Po prvním dni je na čtvrté příčce, když se celý den pohyboval kolem druhého místa.
Bývalý tovární jezdec Peugeotu a Fordu si první den užíval. Po většinu dne se mu vyhýbaly problémy a zvykal si na pro něj nové auto, které mu připravuje Prodrive. Marcus zajížděl skvělé časy a po většinu dne byl na krásné druhé pozici.Během RZ4 měl dokonce šanci zaútočit na vítězství. Hned na startu však ztratil, protože mu pořadatelé oznámili, že rychlostní zkouška je zrušena po kolizi Latvali. Najednou ale Marcus dostal povel, aby odstartoval. Na poslední RZ se před něj dostali oba jezdci továrního týmu Citroën, protože Fin na trati dojel Ford Khalida Al-Qassimiho a chvíli trvalo, něž ho předjel.Po prvním dni tedy Grönholm ztrácí na vedoucího Hirvonena necelou půl minutu, se svým výsledkem je spokojen: „Startovní pozice pro nás byla určitě výhodou. Ze začátku jsem ale trošku bojoval s rozpisem. Nebyl bezchybný a já nemohl najít správný rytmus. Druhé průjezdy už byly tvrdší a nebyly tak zábavné.“Na posledních kilometrech dne dojel ex-mistr světa Al-Qassimiho s Fordem. Až ho předjel, tak ucítil nějaké vibrace, a tak se rozhodl v poklidu dojet do cíle a nesnažil se smazat ztrátu. „Plán na zítřek je jednoduchý. Chci být stejně rychlý jako ostatní jezdci. Myslím, že budou hodně rychlí,“ předpovídá Fin.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?