Marcus Grönhom bojuje v právě probíhající Vodafone Rali de Portugal o pódiové umístění. Po prvním dni je na čtvrté příčce, když se celý den pohyboval kolem druhého místa.
Bývalý tovární jezdec Peugeotu a Fordu si první den užíval. Po většinu dne se mu vyhýbaly problémy a zvykal si na pro něj nové auto, které mu připravuje Prodrive. Marcus zajížděl skvělé časy a po většinu dne byl na krásné druhé pozici.Během RZ4 měl dokonce šanci zaútočit na vítězství. Hned na startu však ztratil, protože mu pořadatelé oznámili, že rychlostní zkouška je zrušena po kolizi Latvali. Najednou ale Marcus dostal povel, aby odstartoval. Na poslední RZ se před něj dostali oba jezdci továrního týmu Citroën, protože Fin na trati dojel Ford Khalida Al-Qassimiho a chvíli trvalo, něž ho předjel.Po prvním dni tedy Grönholm ztrácí na vedoucího Hirvonena necelou půl minutu, se svým výsledkem je spokojen: „Startovní pozice pro nás byla určitě výhodou. Ze začátku jsem ale trošku bojoval s rozpisem. Nebyl bezchybný a já nemohl najít správný rytmus. Druhé průjezdy už byly tvrdší a nebyly tak zábavné.“Na posledních kilometrech dne dojel ex-mistr světa Al-Qassimiho s Fordem. Až ho předjel, tak ucítil nějaké vibrace, a tak se rozhodl v poklidu dojet do cíle a nesnažil se smazat ztrátu. „Plán na zítřek je jednoduchý. Chci být stejně rychlý jako ostatní jezdci. Myslím, že budou hodně rychlí,“ předpovídá Fin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?