PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME;
Mikko Hirvonen - Ford; 1. místo:Ráno jsem nebyl se svojí jízdou moc spokojený. Odpoledne jsem jel tak rychle, jak to jen šlo, ale na dvou posledních zkouškách jsem už měl hodně zničené zadní obutím. Myslím, že pokud by se mi to nestalo, byl bych tak o deset sekund výše. Uvidíme, jestli nám bude náš náskok na Loeba zítra stačit. Každopádně to bude velmi náročné. Myslím, že další dny bude hrát velkou roli startovní pozice, ale i tak se budu snažit dostat ze sebe maximum.
Dani Sordo - Citroen; 2. místo:Se svojí pozicí jsem spokojený, protože budu mít zítra lepší startovní pozici. Dnešní odpolední sekce byla pro mě a mé auto poměrně náročná. Obzvláště poslední RZ, když jsem jel na již hodně ojetých gumách a díky tomu se auto mnohem hůře ovládalo.
Sebastien Loeb – Citroen; 3. Místo:Kromě chyby v první sekci se nám dnešek vydařil. Možná, že jsme zvolili příliš tvrdé zavěšení na druhé sekci, ale nebylo ta zas tak špatné. Myslím, že zítřejší tratě budou asi dost podobné, jako dnešní. Očekávám, že Mikko bude ke konci asi trošku taktizovat, ale i tak si udrží vedení. Raději ho mám 18 sekund před sebou, než 1 sekundu za sebou.
Marcus Gronholm – Subaru; 4. Místo:Bylo to celkem tvrdé a už ne tak pohodlné. Při druhých průjezdech jel byl možná až moc opatrný, ale šlo to a občas to byla i zábava. Poslední zkouška nebyla tak dobrá. Dostali jsme se do zvířeného prachu po Al Qassimiovi a měli jsme taky problémy s předním pravým tlumičem. Chtěl jsem trošku taktizovat, ale nevyšlo mi to. U žluté tabule jsem trošku zpomalil, ale vzdálenost do cíle byla o něco delší, než jsem očekával. Zítra bude asi těžké udržet krom se Sebastienem a Mikkem, ale uvidíme.
Petter Solberg – Citroen; 5. Místo:Dnes ráno jsem měl příliš tvrdé nastavení a tím jsem ztrácel příliš mnoho trakce. Také jsem hodně ztrácel v rychlých úsecích oproti jezdcům se silnějšími vozy. V servisu jsme tlumiče trochu změkčily a ihned se to zlepšilo. Ale se slabším vozem jsem jel celý den jako maniak!
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?