PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME;
Mikko Hirvonen - Ford; 1. místo:Ráno jsem nebyl se svojí jízdou moc spokojený. Odpoledne jsem jel tak rychle, jak to jen šlo, ale na dvou posledních zkouškách jsem už měl hodně zničené zadní obutím. Myslím, že pokud by se mi to nestalo, byl bych tak o deset sekund výše. Uvidíme, jestli nám bude náš náskok na Loeba zítra stačit. Každopádně to bude velmi náročné. Myslím, že další dny bude hrát velkou roli startovní pozice, ale i tak se budu snažit dostat ze sebe maximum.
Dani Sordo - Citroen; 2. místo:Se svojí pozicí jsem spokojený, protože budu mít zítra lepší startovní pozici. Dnešní odpolední sekce byla pro mě a mé auto poměrně náročná. Obzvláště poslední RZ, když jsem jel na již hodně ojetých gumách a díky tomu se auto mnohem hůře ovládalo.
Sebastien Loeb – Citroen; 3. Místo:Kromě chyby v první sekci se nám dnešek vydařil. Možná, že jsme zvolili příliš tvrdé zavěšení na druhé sekci, ale nebylo ta zas tak špatné. Myslím, že zítřejší tratě budou asi dost podobné, jako dnešní. Očekávám, že Mikko bude ke konci asi trošku taktizovat, ale i tak si udrží vedení. Raději ho mám 18 sekund před sebou, než 1 sekundu za sebou.
Marcus Gronholm – Subaru; 4. Místo:Bylo to celkem tvrdé a už ne tak pohodlné. Při druhých průjezdech jel byl možná až moc opatrný, ale šlo to a občas to byla i zábava. Poslední zkouška nebyla tak dobrá. Dostali jsme se do zvířeného prachu po Al Qassimiovi a měli jsme taky problémy s předním pravým tlumičem. Chtěl jsem trošku taktizovat, ale nevyšlo mi to. U žluté tabule jsem trošku zpomalil, ale vzdálenost do cíle byla o něco delší, než jsem očekával. Zítra bude asi těžké udržet krom se Sebastienem a Mikkem, ale uvidíme.
Petter Solberg – Citroen; 5. Místo:Dnes ráno jsem měl příliš tvrdé nastavení a tím jsem ztrácel příliš mnoho trakce. Také jsem hodně ztrácel v rychlých úsecích oproti jezdcům se silnějšími vozy. V servisu jsme tlumiče trochu změkčily a ihned se to zlepšilo. Ale se slabším vozem jsem jel celý den jako maniak!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.