ROZHOVOR; Na tiskové konferenci před startem Rally Portugal se bývalý mistr světa Marcus Grönholm vyjádřil o současné situaci v MS, o svém závodění atd... Čtěte zde.
Marcusi, výtejte zpět ve WRC. Je to již skoro rok a půl, kdy jste naposled startoval v MS, jaké jsou Vaše pocity po návratu?
Cítím se docela dobře. Před startem jsem ale moc netestoval a nenajel moc kilometrů. Pro mě je všechno tak trošku nové. Zvykám si také na jiný vůz. Jsem zde a stát se může cokoliv.
Vloni jste jel jako předjezdec, může Vám to něják pomoct?
Dobře, nějáké zkoušky zůstaly stejné, ale nějáké se změnily. Nevím, jak moc mi to může pomoci.
Jedete se Subaru WRC 2008 týmu Prodrive, co si o něm myslíte, jak moc je to auto konkurenceschopné?
Nemám ponětí! Uvidíme. Po mém testu jsme udělali nějaké změny v nastavení a už před tímto testem proběhly určité změny. Nakonec se v něm cítím docela dobře.
Být fit je také docela důležité. Od té doby, co jste přestal závodit, jste se neudržoval ve 100% kondici, musel jste se na tento závod hodně připravovat?
Minulý týden jsem bohužel nemohl nic moc dělat, protože jsem byl nemocný. Přesto ale vím, že moje forma je tak dobrá, jako nikdy předtím. Měl jsem totiž v plánu zúčastnit se skimaratonu. Bohužel to nevyšlo. V poslední době jsem sice moc netrénoval, ale nebude to problém.
Bude se jednat o ojedinělý závod, nebo hodláte startovat pravidelně?
V současnosti nemám žádné plány. Koncentruji se plně na tento víkend. V neděli ale už budeme vědět víc.
Co Vás přimělo k závodění?
Již dlouho jsem byl v kontaktu s Prodrivem. Nakonec jsme se domluvili na mém startu.
V minulém roce a půl jste rally jen sledoval doma u televizní obrazovky, jaké to je?
U některých soutěží je to opravdu skvělé, být doma. U jiných zase naopak těžké, jen tak sedět doma. Na některých soutěžích jsem byl. Je škoda, že zbylo jen tak málo týmů, ale to se zlepší.
Postrádal jste závodění?
Cestování mi nechybělo. Chybělo mi závodění a ten pocit. Po 20ti letech je to těžké, najednou nezávodit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.