ROZHOVOR; Na tiskové konferenci před startem Rally Portugal se bývalý mistr světa Marcus Grönholm vyjádřil o současné situaci v MS, o svém závodění atd... Čtěte zde.
Marcusi, výtejte zpět ve WRC. Je to již skoro rok a půl, kdy jste naposled startoval v MS, jaké jsou Vaše pocity po návratu?
Cítím se docela dobře. Před startem jsem ale moc netestoval a nenajel moc kilometrů. Pro mě je všechno tak trošku nové. Zvykám si také na jiný vůz. Jsem zde a stát se může cokoliv.
Vloni jste jel jako předjezdec, může Vám to něják pomoct?
Dobře, nějáké zkoušky zůstaly stejné, ale nějáké se změnily. Nevím, jak moc mi to může pomoci.
Jedete se Subaru WRC 2008 týmu Prodrive, co si o něm myslíte, jak moc je to auto konkurenceschopné?
Nemám ponětí! Uvidíme. Po mém testu jsme udělali nějaké změny v nastavení a už před tímto testem proběhly určité změny. Nakonec se v něm cítím docela dobře.
Být fit je také docela důležité. Od té doby, co jste přestal závodit, jste se neudržoval ve 100% kondici, musel jste se na tento závod hodně připravovat?
Minulý týden jsem bohužel nemohl nic moc dělat, protože jsem byl nemocný. Přesto ale vím, že moje forma je tak dobrá, jako nikdy předtím. Měl jsem totiž v plánu zúčastnit se skimaratonu. Bohužel to nevyšlo. V poslední době jsem sice moc netrénoval, ale nebude to problém.
Bude se jednat o ojedinělý závod, nebo hodláte startovat pravidelně?
V současnosti nemám žádné plány. Koncentruji se plně na tento víkend. V neděli ale už budeme vědět víc.
Co Vás přimělo k závodění?
Již dlouho jsem byl v kontaktu s Prodrivem. Nakonec jsme se domluvili na mém startu.
V minulém roce a půl jste rally jen sledoval doma u televizní obrazovky, jaké to je?
U některých soutěží je to opravdu skvělé, být doma. U jiných zase naopak těžké, jen tak sedět doma. Na některých soutěžích jsem byl. Je škoda, že zbylo jen tak málo týmů, ale to se zlepší.
Postrádal jste závodění?
Cestování mi nechybělo. Chybělo mi závodění a ten pocit. Po 20ti letech je to těžké, najednou nezávodit.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.