ROZHOVOR; Na tiskové konferenci před startem Rally Portugal se bývalý mistr světa Marcus Grönholm vyjádřil o současné situaci v MS, o svém závodění atd... Čtěte zde.
Marcusi, výtejte zpět ve WRC. Je to již skoro rok a půl, kdy jste naposled startoval v MS, jaké jsou Vaše pocity po návratu?
Cítím se docela dobře. Před startem jsem ale moc netestoval a nenajel moc kilometrů. Pro mě je všechno tak trošku nové. Zvykám si také na jiný vůz. Jsem zde a stát se může cokoliv.
Vloni jste jel jako předjezdec, může Vám to něják pomoct?
Dobře, nějáké zkoušky zůstaly stejné, ale nějáké se změnily. Nevím, jak moc mi to může pomoci.
Jedete se Subaru WRC 2008 týmu Prodrive, co si o něm myslíte, jak moc je to auto konkurenceschopné?
Nemám ponětí! Uvidíme. Po mém testu jsme udělali nějaké změny v nastavení a už před tímto testem proběhly určité změny. Nakonec se v něm cítím docela dobře.
Být fit je také docela důležité. Od té doby, co jste přestal závodit, jste se neudržoval ve 100% kondici, musel jste se na tento závod hodně připravovat?
Minulý týden jsem bohužel nemohl nic moc dělat, protože jsem byl nemocný. Přesto ale vím, že moje forma je tak dobrá, jako nikdy předtím. Měl jsem totiž v plánu zúčastnit se skimaratonu. Bohužel to nevyšlo. V poslední době jsem sice moc netrénoval, ale nebude to problém.
Bude se jednat o ojedinělý závod, nebo hodláte startovat pravidelně?
V současnosti nemám žádné plány. Koncentruji se plně na tento víkend. V neděli ale už budeme vědět víc.
Co Vás přimělo k závodění?
Již dlouho jsem byl v kontaktu s Prodrivem. Nakonec jsme se domluvili na mém startu.
V minulém roce a půl jste rally jen sledoval doma u televizní obrazovky, jaké to je?
U některých soutěží je to opravdu skvělé, být doma. U jiných zase naopak těžké, jen tak sedět doma. Na některých soutěžích jsem byl. Je škoda, že zbylo jen tak málo týmů, ale to se zlepší.
Postrádal jste závodění?
Cestování mi nechybělo. Chybělo mi závodění a ten pocit. Po 20ti letech je to těžké, najednou nezávodit.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?