Francois Duval by se mohl vrátit do Intercontinental Rally Challenge za volantem vozu Škoda Fabia Super 2000 nebo VW Polo Super 2000 již v průběhu této sezony.
Duval, kterému je 28 let, se naposledy zúčastnil IRC vloni, když nastoupil do Vodafone Rally de Portugal. Tehdy ale bohužel musel vzdát, protože na svém Abarthu Grande Punto poškodil ložisko kola. V současné době Duval usiluje o start na domácí Ypres Westhoek Rally, která se jede 20. až 22. června, s vozem Fabia. Jeho start by měl podporovat belgický importér vozů Škoda. Duval doufá, že by se nejednalo pouze o ojedinělý start.
„Chtěl bych se zúčastnit dvou nebo tří podniků IRC. Je zde mnoho kvalitních jezdů. V současné době je pro mě IRC zajímavější než WRC, protože tady máte pravou možnost vyniknout,“ říká Duval.
Další možností je pro Belgičana Rene Georges Rally Sport team. Duval nedávno testoval jejich Volkswagen Polo Super 2000 a právě s Polem by se mohl zúčastni nějakého závodu nebo celého belgického šampionátu. „Ráno bylo sucho, ale odpoledne přišel déšť. Auto nebylo špatné, přestože si myslím, že by se dalo ještě vylepšit v oblasti motoru a podvozku,“ prohlásil k testu Duval.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.