Po pohádkovém začátku sezony 2009 s novým vozem Škoda Fabia S2000 se posádka Red Bull Rally Teamu Patrik Sandell/Emil Axelsson nemůže dočkat další příležitosti. Ta se naskytne na Kypru.
Sandellovy výkony z jednotlivých RZ hovoří za vše. Patrik získal osm nejrychlejších časů a sedm druhých. Švéd tak zaznamenal vítězství systémem start – cíl a postaral se tak o báječnou premiéru vozu Fabia S2000 v šampionátu PWRC. „Vše pro mě bude nové, na Kypr se vydávám poprvé. Velmi se na to těším a jsem pozitivně naladěn. Vždycky rád přijímám nové výzvy, protože z toho můžu vyjít jen silnější. V každém případě jedu na Kypr v dobré kondici, minulé týdny jsem hodně trénoval,“ říká Sandell.
Patrik v Norsku překvapil
„První den se pojede na asfaltu, ale podle nařízení FIA budeme muset jet na šotolinových gumách. Bude se hodně taktizovat, protože opotřebení těchto gum bude velmi rychlé. Nicméně v tom vidím naši výhodu, protože naše auto je o hodně lehčí než konkurenční vozy Mitsubishi a Subaru,“ říká týmový šéf Raimund Baumschlager.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?