Po pohádkovém začátku sezony 2009 s novým vozem Škoda Fabia S2000 se posádka Red Bull Rally Teamu Patrik Sandell/Emil Axelsson nemůže dočkat další příležitosti. Ta se naskytne na Kypru.
Sandellovy výkony z jednotlivých RZ hovoří za vše. Patrik získal osm nejrychlejších časů a sedm druhých. Švéd tak zaznamenal vítězství systémem start – cíl a postaral se tak o báječnou premiéru vozu Fabia S2000 v šampionátu PWRC. „Vše pro mě bude nové, na Kypr se vydávám poprvé. Velmi se na to těším a jsem pozitivně naladěn. Vždycky rád přijímám nové výzvy, protože z toho můžu vyjít jen silnější. V každém případě jedu na Kypr v dobré kondici, minulé týdny jsem hodně trénoval,“ říká Sandell.
Patrik v Norsku překvapil
„První den se pojede na asfaltu, ale podle nařízení FIA budeme muset jet na šotolinových gumách. Bude se hodně taktizovat, protože opotřebení těchto gum bude velmi rychlé. Nicméně v tom vidím naši výhodu, protože naše auto je o hodně lehčí než konkurenční vozy Mitsubishi a Subaru,“ říká týmový šéf Raimund Baumschlager.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?