Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.
FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009
Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.
Výsledky po Cíl:1. Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23. Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94. Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15. Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti + 9:57,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti + 10:17,59. Rafael Tulio – Cesare Valandro / Peugeot 206 +19:04,010. Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5
Po RZ10:
V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.
Výsledky po SS101. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:31:37,02. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 22,7 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +28,44. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:33,35. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 6:15,5 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 7:12,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 7:36,89. Rafael Tulio – Cesare Valandro Peugeot 206 +13:51,810. Mauricio Neves – Armando Miranda GM Celta +15:15,7
Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila. Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.
Výsledky po SS91. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:19:43,32. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 31,8 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +39,84. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:39,85. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:31,1 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 6:36,8 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:52,19. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +7:07,8
Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel 11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.
Výsledky po SS81. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:09:28,62. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 37,4 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +43,64. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:32,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:06,8 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 5:56,0 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:10,99. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne Abarth Grande Punto S2000 +9:37,9
Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.
Výsledky po SS71. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 50:47,02. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +48,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +48,94. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:22,56. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +3:59,08. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI +4:40,99. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6
Výsledky po SS41. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 30:47,12. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +27,83. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +33,44. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:04,06. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +2:36,19. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +3:19,9
Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.
Výsledky po SS31. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 20:22,32. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +22,13. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +27,44. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +35,45. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +50,76. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +58,87. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,18. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +2:19,3
Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem
Výsledky po SS21. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 14:30,32. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +14,04. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +20,25. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +22,46. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +31,47. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +48,28. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +50,99. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +52,310. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,3
Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.
Výsledky SS11. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 10:30,82. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,53. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +13,24. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +17,35. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +19,86. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +23,27. Freddy Lois – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +25,88. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +39,19. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +45,910. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +50,1
Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle Peugeot 207 S2000 2:24.30 min 2. Alen - Alanne Fiat Grande Punto S2000 + 0.2 s 3. Loix - Smets Peugeot 207 S2000 + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger Peugeot 207 S2000 + 1.1 s 5. Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 + 2.6 s 6. Ligato - Garcia Mitsubishi Lancer Evo X + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz Subaru Impreza STI + 11.5 s 8. Cancio - Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 12.9 s 9. Scheer - Rocha Mitsubishi Lancer Evo IX + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani Mitsubishi Lancer Evo IX + 16.4 s
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.