Rally International de Curitiba: Vítězem Chris Meeke

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: www.ircseries.com
Josef Janoušek 5. března 2009 20:54
Sdílej:

Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.

FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009

 Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.

Výsledky po Cíl:1.    Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94.    Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti  + 9:57,28.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti  + 10:17,59.    Rafael Tulio – Cesare Valandro /  Peugeot 206  +19:04,010.  Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5 

 

 

Po RZ10: 

V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení  Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní  zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.

Výsledky po SS101.    Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:31:37,02.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 22,7   3.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +28,44.    Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:33,35.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 6:15,5  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 7:12,28.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 7:36,89.    Rafael Tulio – Cesare Valandro   Peugeot 206  +13:51,810.    Mauricio Neves – Armando Miranda   GM Celta  +15:15,7

Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila.  Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.

Výsledky po SS91.    Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:19:43,32.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 31,8   3.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +39,84.    Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:39,85.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 5:31,1  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 6:36,8  8.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 6:52,19.    Oswaldo Scheer – Golson Rocha   Mitsubishi Lancer EVO IX  +7:07,8

Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel  11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.

 

Výsledky po SS81.   Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:09:28,62.   Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 37,4   3.   Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +43,64.   Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65.   Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:32,06.   Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 5:06,8  7.   Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 5:56,0  8.   Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 6:10,99.   Oswaldo Scheer – Golson Rocha   Mitsubishi Lancer EVO IX  +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne  Abarth Grande Punto S2000   +9:37,9

Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.

 

Výsledky po SS71.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   50:47,02.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +48,63.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +48,94.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +1:22,56.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67.  Raul Martinez - Javier Sebastien Montero  Subaru Impreza STI +3:59,08.  Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI  +4:40,99.  Sebastian Abramian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI  +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6

Výsledky po SS41.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   30:47,12.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +27,83.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +33,44.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +1:04,06.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17.  Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58.  Raul Martinez - Javier Sebastien Montero  Subaru Impreza STI +2:36,19.  Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI  +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI  +3:19,9

Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.

Výsledky po SS31.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   20:22,32.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +22,13.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +27,44.  Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X +35,45.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +50,76.  Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000 +58,87.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +1:01,18.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI +2:19,3

Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem

Výsledky po SS21.    Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   14:30,32.    Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000  +9,63.    Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +14,04.    Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000  +20,25.    Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X  +22,46.    Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000   +31,47.    Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX  +48,28.    Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +50,99.    Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz  Subaru Impreza STI  +52,310.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX  +1:01,3

Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.

Výsledky SS11.    Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   10:30,82.    Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000  +9,53.    Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +13,24.    Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000  +17,35.    Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X  +19,86.    Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +23,27.    Freddy Lois – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000  +25,88.    Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX  +39,19.    Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz  Subaru Impreza STI  +45,910.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX  +50,1

Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle   Peugeot 207 S2000  2:24.30 min 2. Alen - Alanne   Fiat Grande Punto S2000   + 0.2 s 3. Loix - Smets   Peugeot 207 S2000  + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger   Peugeot 207 S2000  + 1.1 s 5. Basso - Dotta   Fiat Grande Punto S2000  + 2.6 s 6. Ligato - Garcia   Mitsubishi Lancer Evo X  + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz   Subaru Impreza STI  + 11.5 s 8. Cancio - Garcia   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 12.9 s 9. Scheer - Rocha   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 16.4 s

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.