Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.
FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009
Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.
Výsledky po Cíl:1. Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23. Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94. Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15. Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti + 9:57,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti + 10:17,59. Rafael Tulio – Cesare Valandro / Peugeot 206 +19:04,010. Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5
Po RZ10:
V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.
Výsledky po SS101. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:31:37,02. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 22,7 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +28,44. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:33,35. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 6:15,5 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 7:12,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 7:36,89. Rafael Tulio – Cesare Valandro Peugeot 206 +13:51,810. Mauricio Neves – Armando Miranda GM Celta +15:15,7
Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila. Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.
Výsledky po SS91. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:19:43,32. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 31,8 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +39,84. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:39,85. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:31,1 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 6:36,8 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:52,19. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +7:07,8
Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel 11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.
Výsledky po SS81. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:09:28,62. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 37,4 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +43,64. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:32,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:06,8 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 5:56,0 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:10,99. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne Abarth Grande Punto S2000 +9:37,9
Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.
Výsledky po SS71. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 50:47,02. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +48,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +48,94. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:22,56. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +3:59,08. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI +4:40,99. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6
Výsledky po SS41. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 30:47,12. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +27,83. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +33,44. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:04,06. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +2:36,19. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +3:19,9
Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.
Výsledky po SS31. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 20:22,32. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +22,13. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +27,44. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +35,45. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +50,76. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +58,87. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,18. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +2:19,3
Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem
Výsledky po SS21. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 14:30,32. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +14,04. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +20,25. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +22,46. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +31,47. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +48,28. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +50,99. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +52,310. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,3
Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.
Výsledky SS11. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 10:30,82. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,53. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +13,24. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +17,35. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +19,86. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +23,27. Freddy Lois – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +25,88. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +39,19. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +45,910. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +50,1
Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle Peugeot 207 S2000 2:24.30 min 2. Alen - Alanne Fiat Grande Punto S2000 + 0.2 s 3. Loix - Smets Peugeot 207 S2000 + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger Peugeot 207 S2000 + 1.1 s 5. Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 + 2.6 s 6. Ligato - Garcia Mitsubishi Lancer Evo X + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz Subaru Impreza STI + 11.5 s 8. Cancio - Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 12.9 s 9. Scheer - Rocha Mitsubishi Lancer Evo IX + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani Mitsubishi Lancer Evo IX + 16.4 s
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?