Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.
FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009
Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.
Výsledky po Cíl:1. Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23. Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94. Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15. Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti + 9:57,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti + 10:17,59. Rafael Tulio – Cesare Valandro / Peugeot 206 +19:04,010. Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5
Po RZ10:
V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.
Výsledky po SS101. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:31:37,02. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 22,7 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +28,44. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:33,35. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 6:15,5 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 7:12,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 7:36,89. Rafael Tulio – Cesare Valandro Peugeot 206 +13:51,810. Mauricio Neves – Armando Miranda GM Celta +15:15,7
Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila. Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.
Výsledky po SS91. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:19:43,32. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 31,8 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +39,84. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:39,85. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:31,1 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 6:36,8 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:52,19. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +7:07,8
Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel 11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.
Výsledky po SS81. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:09:28,62. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 37,4 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +43,64. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:32,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:06,8 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 5:56,0 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:10,99. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne Abarth Grande Punto S2000 +9:37,9
Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.
Výsledky po SS71. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 50:47,02. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +48,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +48,94. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:22,56. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +3:59,08. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI +4:40,99. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6
Výsledky po SS41. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 30:47,12. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +27,83. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +33,44. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:04,06. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +2:36,19. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +3:19,9
Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.
Výsledky po SS31. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 20:22,32. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +22,13. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +27,44. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +35,45. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +50,76. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +58,87. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,18. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +2:19,3
Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem
Výsledky po SS21. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 14:30,32. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +14,04. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +20,25. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +22,46. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +31,47. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +48,28. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +50,99. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +52,310. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,3
Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.
Výsledky SS11. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 10:30,82. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,53. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +13,24. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +17,35. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +19,86. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +23,27. Freddy Lois – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +25,88. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +39,19. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +45,910. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +50,1
Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle Peugeot 207 S2000 2:24.30 min 2. Alen - Alanne Fiat Grande Punto S2000 + 0.2 s 3. Loix - Smets Peugeot 207 S2000 + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger Peugeot 207 S2000 + 1.1 s 5. Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 + 2.6 s 6. Ligato - Garcia Mitsubishi Lancer Evo X + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz Subaru Impreza STI + 11.5 s 8. Cancio - Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 12.9 s 9. Scheer - Rocha Mitsubishi Lancer Evo IX + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani Mitsubishi Lancer Evo IX + 16.4 s
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.