Rally International de Curitiba: Vítězem Chris Meeke

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: www.ircseries.com
Josef Janoušek 5. března 2009 20:54
Sdílej:

Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.

FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009

 Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.

Výsledky po Cíl:1.    Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94.    Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti  + 9:57,28.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti  + 10:17,59.    Rafael Tulio – Cesare Valandro /  Peugeot 206  +19:04,010.  Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5 

 

 

Po RZ10: 

V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení  Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní  zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.

Výsledky po SS101.    Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:31:37,02.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 22,7   3.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +28,44.    Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:33,35.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 6:15,5  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 7:12,28.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 7:36,89.    Rafael Tulio – Cesare Valandro   Peugeot 206  +13:51,810.    Mauricio Neves – Armando Miranda   GM Celta  +15:15,7

Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila.  Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.

Výsledky po SS91.    Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:19:43,32.    Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 31,8   3.    Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +39,84.    Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:39,85.    Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96.    Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 5:31,1  7.    Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 6:36,8  8.    Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 6:52,19.    Oswaldo Scheer – Golson Rocha   Mitsubishi Lancer EVO IX  +7:07,8

Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel  11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.

 

Výsledky po SS81.   Kris Meeke - Paul Nagle  Peugeot 207 S2000 1:09:28,62.   Giandomenico Basso - Mitia Dotta  Abarth Grande Punto S2000 + 37,4   3.   Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000 +43,64.   Alejandro Cancio - Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65.   Freddy Loix - Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 + 1:32,06.   Raul Martinez - Javier Sebastian Montero  Subaru Impreza Sti + 5:06,8  7.   Gustavo Saba - Edgardo Galindo  Subaru Impreza Sti  + 5:56,0  8.   Sebastian Abramian – Fernando Mussano  Subaru Impreza Sti  + 6:10,99.   Oswaldo Scheer – Golson Rocha   Mitsubishi Lancer EVO IX  +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne  Abarth Grande Punto S2000   +9:37,9

Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.

 

Výsledky po SS71.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   50:47,02.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +48,63.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +48,94.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +1:22,56.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67.  Raul Martinez - Javier Sebastien Montero  Subaru Impreza STI +3:59,08.  Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI  +4:40,99.  Sebastian Abramian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI  +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6

Výsledky po SS41.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   30:47,12.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +27,83.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +33,44.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +1:04,06.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17.  Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58.  Raul Martinez - Javier Sebastien Montero  Subaru Impreza STI +2:36,19.  Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI  +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI  +3:19,9

Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.

Výsledky po SS31.  Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   20:22,32.  Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +22,13.  Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000 +27,44.  Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X +35,45.  Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000 +50,76.  Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000 +58,87.  Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +1:01,18.  Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano  Subaru Impreza STI +2:19,3

Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem

Výsledky po SS21.    Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   14:30,32.    Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000  +9,63.    Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +14,04.    Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000  +20,25.    Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X  +22,46.    Freddy Loix – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000   +31,47.    Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX  +48,28.    Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +50,99.    Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz  Subaru Impreza STI  +52,310.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX  +1:01,3

Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.

Výsledky SS11.    Kris Meeke – Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   10:30,82.    Anton Alén – Timo Alanne  Fiat Grande Punto  S2000  +9,53.    Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger  Peugeot 207 S2000  +13,24.    Gindomenico Basso – Mitia Dotta  Fiat Grande Punto S2000  +17,35.    Marcos Ligato – Ruben Garcia  Mitsubishi Lancer EVO X  +19,86.    Alejandro  Cancio – Santiago Garcia  Mitsubishi Lancer EVO IX  +23,27.    Freddy Lois – Isidoor Smets  Peugeot 207 S2000  +25,88.    Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany  Mitsubishi Lamcer EVO IX  +39,19.    Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz  Subaru Impreza STI  +45,910.  Oswaldo Scheer  - Gilson Rocha  Mitsubishi Lancer EVO IX  +50,1

Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle   Peugeot 207 S2000  2:24.30 min 2. Alen - Alanne   Fiat Grande Punto S2000   + 0.2 s 3. Loix - Smets   Peugeot 207 S2000  + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger   Peugeot 207 S2000  + 1.1 s 5. Basso - Dotta   Fiat Grande Punto S2000  + 2.6 s 6. Ligato - Garcia   Mitsubishi Lancer Evo X  + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz   Subaru Impreza STI  + 11.5 s 8. Cancio - Garcia   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 12.9 s 9. Scheer - Rocha   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani   Mitsubishi Lancer Evo IX  + 16.4 s

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.