Vítězem druhého podniku seriálu IRC se stal Chris Meeke a vypálil tak rybník všem továrním jezdcům. Druhý po skvělém finiši dojel Nicolas Vouilloz.
FOTOGRAFIE RALLY DE CURITIBA 2009
Chris Meeke po včerejších sedmi výhrách v sedmi rychlostních zkouškách dnes přidal další dvě dílčí vítězství a kontroloval tak svůj náskok v čele závodu. Větší drama než v případě mladého Brita se odehrávalo na pozicích těsně za ním. Tady bojoval Basso s Vouillozem o druhou příčku. Dlouho to vypadalo na úspěch Fiata s Italem za volantem. Jenže pak přišly poslední tři rychlostní zkoušky, Vouilloz se dostal před Bassa a druhou příčku už udržel až do cíle. Zřejmě nejhorší soutěž v kariéře odjel Anton Alén. V Brazílii byly body do IRC proklatě nízko a Alén mohl pomoci jak sobě, tak Fiatu. Jenže příliš často chyboval a nakonec dnes po havárii odstoupil uplně. Dalším podnikem IRC by měla být Rally Safari. Ta je v kalendáři naplánována na první víkend v dubnu.
Výsledky po Cíl:1. Kris Meeke - Paul Nagle / Peugeot 207 S2000 2:08:05,72. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger / Peugeot 207 S2000 +26,23. Giandomenico Basso - Mitia Dotta / Abarth Grande Punto S2000 + 47,94. Freddy Loix - Isidoor Smets / Peugeot 207 S2000 + 2:32,15. Alejandro Cancio - Santiago Garcia / Mitsubishi Lancer Evo IX + 5:20,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero / Subaru Impreza Sti + 8:09,4 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo / Subaru Impreza Sti + 9:57,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano / Subaru Impreza Sti + 10:17,59. Rafael Tulio – Cesare Valandro / Peugeot 206 +19:04,010. Tedesco Luis - Furtado Raphael / Fiat Palio +20:53,5
Po RZ10:
V polovině dnešní etapy zůstává ve vedení Kris Meeke i když na něj zle dotírá s Abarthem jedoucí Giandomenico Basso. Soutěž již pokračuje bez Antona Aléna, který měl v předchozí rychlostní zkoušce havárii a ze soutěže odstoupil. Posádka zůstala naštěstí nezraněna.
Výsledky po SS101. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:31:37,02. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 22,7 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +28,44. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:33,35. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:06,86. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 6:15,5 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 7:12,28. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 7:36,89. Rafael Tulio – Cesare Valandro Peugeot 206 +13:51,810. Mauricio Neves – Armando Miranda GM Celta +15:15,7
Druhá dnešní vložka se stala opět kořistí Giandomenica Bassa a jeho ztráta na včerejšího suveréna se opět zmenšila. Také “Fast Freddy“ Freddy Loix dnes jede jak pokropen živou vodou a poskočil v pořadí na místo čtvrté, před Alejandra Canciu.
Výsledky po SS91. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:19:43,32. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 31,8 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +39,84. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:39,85. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46,96. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:31,1 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 6:36,8 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:52,19. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +7:07,8
Druhou etapu začal vítězstvím Giandomenico Basso, na vedoucího Krise Meeka najel 11,2s a stáhl jeho náskok na vedoucí pozici. Třetí místo stále drží druhý v úvodní vložce druhé etapy Nicolas Vouilloz. Poněkud ztrácet začal včera vynikající Alejandro Cancio, na něhož zle dotírá Freddy Loix.
Výsledky po SS81. Kris Meeke - Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:09:28,62. Giandomenico Basso - Mitia Dotta Abarth Grande Punto S2000 + 37,4 3. Nicolas Vouilloz - Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +43,64. Alejandro Cancio - Santiago Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24,65. Freddy Loix - Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 + 1:32,06. Raul Martinez - Javier Sebastian Montero Subaru Impreza Sti + 5:06,8 7. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza Sti + 5:56,0 8. Sebastian Abramian – Fernando Mussano Subaru Impreza Sti + 6:10,99. Oswaldo Scheer – Golson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +6:37,910. Anton Alén – Timo Alanne Abarth Grande Punto S2000 +9:37,9
Všeobecné předpoklady jež panovaly před startem soutěže, že výsledkové listině budou jasně dominovat vozy S2000, se zatím tak jasně nenaplňují. Místní střelci totiž zatím celkem slušně sekundují jezdcům z IRC. Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak jediným suverénem je Chris Meek. Stylem start cíl vévodí výsledkové listině první etapě. Na dalších pozicích však hoří líté boje o desetiny vteřiny. Třetího Vouilloze dělí od druhého Bassa tři desetiny vteřiny. Těsné to je i na ostatních pozicích. Boje o vteřinky budou pokračovat dnes poslední etapou. Start první dnešní zkoušky bude ve 12:20 hodin našeho času.
Výsledky po SS71. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 50:47,02. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +48,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +48,94. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:03,65. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:22,56. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +2:31,67. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +3:59,08. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru Impreza STI +4:40,99. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +5:03,010. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +5:36,6
Výsledky po SS41. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 30:47,12. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +27,83. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +33,44. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +44,25. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +1:04,06. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lancer EVO IX +1:35,17. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +2:13,58. Raul Martinez - Javier Sebastien Montero Subaru Impreza STI +2:36,19. Gustavo Saba - Edgardo Galindo Subaru IMpreza STI +2:57,210. Sebastian Abramian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +3:19,9
Anton Alén ztratil na třetí rychlostní vložce necelých padesát vteřin a propadl se na šesté místo. Stupně vítězů tak průběžně opanuje trojice, v čele se suverénem Meekem,druhým Vouillozem a třetím Bassem.
Výsledky po SS31. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 20:22,32. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +22,13. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +27,44. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +35,45. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +50,76. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +58,87. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,18. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +1:05,89. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +2:08,210.Sebastien Abranian - Fernando Mussano Subaru Impreza STI +2:19,3
Po druhé rychlostní zkoušce zůstává pořadí na předních pozicích nezměněno, vedení drží Kris Meeke před Antonem Alénem a Nicolasem Vouilozem
Výsledky po SS21. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 14:30,32. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,63. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +14,04. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +20,25. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +22,46. Freddy Loix – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +31,47. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +48,28. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +50,99. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +52,310. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +1:01,3
Krátce před jednou hodinou středoevropského času odstartoval druhý podnik Intercontinental Rally Challenge Rally de Curitiba. První rychlostní zkouška se stala kořistí Krise Meeka, na druhém místě se usadil Anton Alén a třetí je průběžně Nicolas Vouilloz.
Výsledky SS11. Kris Meeke – Paul Nagle Peugeot 207 S2000 10:30,82. Anton Alén – Timo Alanne Fiat Grande Punto S2000 +9,53. Nicolas Vouilloz – Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +13,24. Gindomenico Basso – Mitia Dotta Fiat Grande Punto S2000 +17,35. Marcos Ligato – Ruben Garcia Mitsubishi Lancer EVO X +19,86. Alejandro Cancio – Santiago Garcia Mitsubishi Lancer EVO IX +23,27. Freddy Lois – Isidoor Smets Peugeot 207 S2000 +25,88. Victor Galeano Tomboly – Diego Fabiany Mitsubishi Lamcer EVO IX +39,19. Nicolas Fuchs – Juan Pedro Cilloniz Subaru Impreza STI +45,910. Oswaldo Scheer - Gilson Rocha Mitsubishi Lancer EVO IX +50,1
Výsledky shakedownu1. Meeke - Nagle Peugeot 207 S2000 2:24.30 min 2. Alen - Alanne Fiat Grande Punto S2000 + 0.2 s 3. Loix - Smets Peugeot 207 S2000 + 0.3 s 4. Vouilloz - Klinger Peugeot 207 S2000 + 1.1 s 5. Basso - Dotta Fiat Grande Punto S2000 + 2.6 s 6. Ligato - Garcia Mitsubishi Lancer Evo X + 10.9 s 7. Fuchs - Cilloniz Subaru Impreza STI + 11.5 s 8. Cancio - Garcia Mitsubishi Lancer Evo IX + 12.9 s 9. Scheer - Rocha Mitsubishi Lancer Evo IX + 14.2 s 10. Tomboly - Fabiani Mitsubishi Lancer Evo IX + 16.4 s
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?