Tým RGRS, který vyvíjí Polo S2000, potvrdil pokračování kontinuálního vývoje. Jestli ale postaví i novou generaci, která by byla založena na novém Polu, jenž bylo představeno na probíhajícím autosalonu v Ženevě, zatím není jisté.
Na konci roku 2006 se s velkou mediální podporou rozhodl tým Rene Georges Rally Sport (RGRS) dovést Volkswagen Polo Super 2000 do Evropy. Do té doby jsme ho mohli vídat pouze v Africe. Tým kolem Jacka de Keijzera zažil od té doby slavné vrcholy i pády. Vůz je v neustálém vývoji, ovšem bez podpory automobilky. „Ve vývoji vozu na asfaltových tratích jsme už udělali hodně práce. Naši kolegové v jižní Africe udělali velký pokrok na šotolině, podařilo se jim homologovat hodně nových dílů jako například novu ruční brzdu a nové rozvržení převodového poměru. Náš inženýr Yannick Willocx tvrdě pracuje na dalším vývoji. Jsem přesvědčen, že máme konkurenceschopný paket,“ říká týmový koordinátor. Aktuální nástupce se právě představil na autosalonu v Ženevě a během roku by se mohl objevit i na závodní trati. Keijzer k tomu ještě dodává: „Nové Polo 6 by mohlo přijít během roku 2009. Jestli tomu tak ale bude, se musejí napřed rozhodnout kolegové v Africe.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.