Následující podnik šampionátu WRC se jako jediný v letošním roce uskuteční na smíšeném povrchu. Bude tak poprvé po dlouhé době. Naposledy se tak jezdilo na San Remu.
Během páteční etapy se můžeme těšit na asfaltové tratě, zatímco v sobotu a v neděli se jezdci dostanou na tradiční šotolinu. Jediným typem pneumatiky ale zůstane ta na šotolinu. Obě značky se proto pečlivě připravovaly. Zjistily, že šotolinové pneumatiky mají na asfaltu pochopitelně menší grip než ty asfaltové. Čeká nás vybíjecí páteční etapa?Loebovi se moc nelíbí, že budou šotolinové pneumatiky použity i na asfaltových zkouškách. „Když už se budou střídat povrchy, bylo by dobré mít asfaltové pneumatiky a brzdy pro ten den, který se pojede na asfaltu,“ říká pětinásobný šampión. „Teď budeme muset jet se šotolinovými na asfaltu. Nemyslím si, že by to byl dobrý nápad. Nebudeme na to moci pořádně zatlačit. Mohli bychom jet tři dny na šotolině, nebo dva dny na šotolině a jeden pořádný na asfaltu.“Kdyby Sebastien Loeb v Kypru vyhrál, bylo by to již jeho padesáté světové vítězství. Francouz se zamyslel i nad tím, jak to asi bude vypadat. „Asfalt bude během prvního dne, takže uvidíme hodně taktických bojů.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?