Rally Internacional de Curitiba začíná tento pátek a pro vozy kategorie S2000 to bude historický okamžik. Poprvé se účastníci IRC vydají do Jižní Ameriky, letošní kalendář tak obsahuje soutěže na čtyřech kontinentech.
Závodní speciály do Ameriky dorazily již minulou středu, jezdci by měli přijet co nejdříve. Bude to také velký okamžik v historii celé série. První rok se odehrál celý v Evropě a jednou se účastníci podívali do Afriky. Vloni se kalendář rozšířil ještě o podnik v Asii. Tím, že letos budou vozy závodit v Jižní Americe, získává IRC opět na prestiži. Na start by se měli postavit jezdci různých národností. Podle zatím známých informací by zde měli být jezdci z Anglie, Francie, Belgie, Itálie, Finska, Argentiny, Paraguaje, Uruguaje, Peru a samozřejmě z Brazílie. Zklamáním ovšem bude účast špičkových jezdců na vozech S2000, když ani tovární tým Škoda Motorsport do Brazílie nepřijede.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?