Během prvních dvou etap se role syna a otce otočily, zatímco včera ztratil čas Peter van Merksteijn junior výlety mimo trať, dnes ho napodobil jeho otec Peter van Merksteijn starší. Pro oba se jedná o první světový start na sněhu.
Ford Focus WRC 07, startovní číslo 23, Peter van Merksteijn - Erwin Mombaerts, 24. příčka
Peter van Merksteijn a Erwin Mombaerts během dnešní etapy ztratili hodně drahocenného času, protože museli hned třikrát zastavit na trati RZ. Důvodem byl sníh, který se dostal do chladiče jejich Focusu WRC. „Bohužel na Fordu Focus WRC je přívod vzduchu do chladiče vyřešen tak, že když trefíte některou z bariér kolem trati, tak je plný sněhu a ledu. Během 45 minutového servisu jsme se pokusili o provizorní řešení, protože nás to dnes stálo opravdu mnoho času,“ přiznává spolujezdec Mombaerts. „Mimo trať jsme se dostali pouze jednou, ale museli jsme dokonce třikrát zastavit, abychom vyčistili chladič od sněhu. Jinak to nebyl úplně špatný den. Dnešní tratě jsem si hodně užíval a také se toho dost naučil,“ pokračuje Peter van Merksteijn.
Ford Focus WRC 06, startovní číslo 22, Peter van Merksteijn junior – Eddy Chevaillier, 20. příčka
Po technických problémech (konkrétně to byly problémy s brzdami) během včerejší etapy se dnešní den odvíjel pro Petera van Merksteijna juniora a jeho navigátora Eddyho Chevailliera bez problémů. Posádka druhého Focusu WRC jela bez zbytečného riskování a zajížděla konzistentní časy. Peter junior exeloval během 8. rychlostní zkoušky, když zajel 13. čas. “Měli jsme skvělý den bez výraznějších problémů. Během rána jsem musel ubrat, protože jsme na trati dojeli mého otce, který zapadl do závějí. Všude kolem je spousta sněhu, a tak nás nemohl přirozeně vidět. Během dne jsme si ve voze užili spoustu legrace,” popisuje své zážitky van Merksteijn mladší.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?