Během prvních dvou etap se role syna a otce otočily, zatímco včera ztratil čas Peter van Merksteijn junior výlety mimo trať, dnes ho napodobil jeho otec Peter van Merksteijn starší. Pro oba se jedná o první světový start na sněhu.
Ford Focus WRC 07, startovní číslo 23, Peter van Merksteijn - Erwin Mombaerts, 24. příčka
Peter van Merksteijn a Erwin Mombaerts během dnešní etapy ztratili hodně drahocenného času, protože museli hned třikrát zastavit na trati RZ. Důvodem byl sníh, který se dostal do chladiče jejich Focusu WRC. „Bohužel na Fordu Focus WRC je přívod vzduchu do chladiče vyřešen tak, že když trefíte některou z bariér kolem trati, tak je plný sněhu a ledu. Během 45 minutového servisu jsme se pokusili o provizorní řešení, protože nás to dnes stálo opravdu mnoho času,“ přiznává spolujezdec Mombaerts. „Mimo trať jsme se dostali pouze jednou, ale museli jsme dokonce třikrát zastavit, abychom vyčistili chladič od sněhu. Jinak to nebyl úplně špatný den. Dnešní tratě jsem si hodně užíval a také se toho dost naučil,“ pokračuje Peter van Merksteijn.
Ford Focus WRC 06, startovní číslo 22, Peter van Merksteijn junior – Eddy Chevaillier, 20. příčka
Po technických problémech (konkrétně to byly problémy s brzdami) během včerejší etapy se dnešní den odvíjel pro Petera van Merksteijna juniora a jeho navigátora Eddyho Chevailliera bez problémů. Posádka druhého Focusu WRC jela bez zbytečného riskování a zajížděla konzistentní časy. Peter junior exeloval během 8. rychlostní zkoušky, když zajel 13. čas. “Měli jsme skvělý den bez výraznějších problémů. Během rána jsem musel ubrat, protože jsme na trati dojeli mého otce, který zapadl do závějí. Všude kolem je spousta sněhu, a tak nás nemohl přirozeně vidět. Během dne jsme si ve voze užili spoustu legrace,” popisuje své zážitky van Merksteijn mladší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?