Volkswagen Polo S2000 můžeme na tratích rally vídat již dva roky. Všichni si od něj hodně slibovali, ale zároveň často zapomínají, že se jedná o vlastně soukromě vyvíjený vůz. Jaké byly jeho první dva roky?
Doposavad se do IRC přihlásilo šest výrobců, přestože VW nasadilo na první rally pouze Nicka Westa, který bojoval o body v 2WD Cupu. Chyběl zde ovšem tým Rene Georges Rally Sport (RGRS), který už skoro dva roky nasazuje Polo Super 2000 v Evropě. „V prvním roce jsme měli vzestupy a pády. Začínali jsme s novým autem, novým týmem, novými jezdci. Zkusili jsme hned evropský šampionát,“ říká týmový koordinátor De Keijzer.„Bylo to velice náročně, protože jsme měli pořád hodně práce s autem. Přesto jsme zaznamenali světlé okamžiky s Freddy Loixem v Belgii a Albertem Heviou ve Španělsku. Když se to tak vezme, tak to vlastně nebyl úplně špatný rok,“ přiznává De Keijzer.Pro privátní belgický tým, který se nemůže spoléhat na podporu evropské továrny, ale musí spoléhat na vývoj Volkswagenu Jižní Afrika, začal minulý rok tragédii. „Náš inženýr Hans Goudezeune zemřel při jednom z testů. Dlouho jsme zvažovali, jestli se máme vrátit. Bernda Casiera jsme nasazovali jak v Belgii, tak v IRC. Jeho výsledky a výsledky Andrease Waldherra s Krisem Rosenbergerem v Rakousku byly dobré. Na konci sezóny jsme dostali opravdu dobrý pocit,“ prozrazuje člen týmu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.