Martin Semerád má před sebou první soutěž v P-WRC. Příští týden se vítěz Pirelli Star Driver zúčastní Rally Norway za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Se svým spolujezdcem, Bohuslavem Ceplechou odstartují do závodu se startovním číslem 35. Svoji premiéru v mistrovství světa však neabsolvují pod hlavičkou Pirelli. S jejich podporou se zúčastní šesti podniků, počínaje Rali de Portugal, následuje Rally d’Italia – Sardegna, Acropolis Rally of Greece, Rally Finland, Rally Catalunya – Costa Daurada a sezonu uzavřou na Wales Rally GB. Bez podpory Pirelli se ještě zúčastní Cyprus Rally, kterou absolvují měsíc po své premiéře.
Pro svůj mladý věk nemá Martin mnoho zkušeností s takto výkonným vozem a ani s jízdou na tak specifickém povrchu , jakým bezesporu sníh je. Proto absolvoval minulý měsíc zimní rally školu Johna Hauglanda. Tohoto nám dobře známého soutěžáka, který mnoho let prokazoval své umění za volantem vozů Škoda.
A ten o Martinovi prohlásil: “Velmi dobře si na něj vzpomínám. Byl jsem ohromen tím, jak při svém mládí umí auto ovládat, jak si sním doslova hraje. Je opravdu velmi talentovaný.”
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?