Martin Semerád má před sebou první soutěž v P-WRC. Příští týden se vítěz Pirelli Star Driver zúčastní Rally Norway za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Se svým spolujezdcem, Bohuslavem Ceplechou odstartují do závodu se startovním číslem 35. Svoji premiéru v mistrovství světa však neabsolvují pod hlavičkou Pirelli. S jejich podporou se zúčastní šesti podniků, počínaje Rali de Portugal, následuje Rally d’Italia – Sardegna, Acropolis Rally of Greece, Rally Finland, Rally Catalunya – Costa Daurada a sezonu uzavřou na Wales Rally GB. Bez podpory Pirelli se ještě zúčastní Cyprus Rally, kterou absolvují měsíc po své premiéře.
Pro svůj mladý věk nemá Martin mnoho zkušeností s takto výkonným vozem a ani s jízdou na tak specifickém povrchu , jakým bezesporu sníh je. Proto absolvoval minulý měsíc zimní rally školu Johna Hauglanda. Tohoto nám dobře známého soutěžáka, který mnoho let prokazoval své umění za volantem vozů Škoda.
A ten o Martinovi prohlásil: “Velmi dobře si na něj vzpomínám. Byl jsem ohromen tím, jak při svém mládí umí auto ovládat, jak si sním doslova hraje. Je opravdu velmi talentovaný.”
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?