Další automobilkou, která se stahuje ze závodních tratí je tým Toyota. Tento, již tradiční účastník Australského mistrovství končí v důsledku ekonomické krize a to jen dva týdny před zahájením ARC.
Toyota se ARC účastní již osmnáct let a na svém kontě má několik titulů. Tým získal v posledních třech letech tituly tři. Dva Simon Evans a poslední v loňském roce Neal Bates. Oba však, stejně jako ostatní členové v týmu končí.
Je však možné, pokud Neal Bates sežene potřebný budget, bude mu umožněno s tímto vozem pokračovat i v letošní sezoně.
Toyota Public Relations Manager Mike Breen: "Je to pro nás obrovské zklamání, odejít po tak dlouhém a úspěšném účinkování v šampionátu."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?