Petter Solberg potvrdil, že letos pojede s mistrovským vozem, bohužel už tři roky starým. Bude startovat za soukromý tým a má v plánu účast na zbývajících 11 soutěžích.
S pro Pettera tolik typickou zarputilostí bojoval ex-mistr světa o svoje setrvání v kolotoči MS, když jeho bývalý zaměstnavatel Subaru oznámil konec. Mistr světa z roku 2003 si koupil starší Citroën Xsara specifikace 2006. Jedná se o vůz, který dovezl Sebastiena Loeba až k titulu mistra světa. Tím pádem zůstává volný i pro sezónu 2010, ve které by rád určitě postoupil zpět do některého továrního týmu.„Vím, že hodně lidí toto rozhodnutí nechápe. Udělal jsem maximum, myslíte si, že by Marcus Grönholm, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae udělali něco takového? Já si to nemyslím,“ říká Nor. Poté, co Subaru opustilo světovou scénu, byl Solberg náhle bez místa. U Citroënu a Fordu byly již dveře bohužel zavřené.Jeho novou zbraň Petter představí poprvé na domácí Norské rally. V plánu má jedenáct soutěží letošního ročníku. Nezúčastní se tak v podstatě jen Irské rally. „Našim plánem je, zúčastnit se zbývajících světových podniků od Norska. Nemusí to ovšem být s Xsarou. Dělám to proto, abych měl tovární místo v roce 2010. Celý tento projekt jsem postavil v 20 dnech. Očekávám, že se toho během sezony hodně změní. Nikdo neví, co přinese budoucnost, jsem spokojený s tím, co jsem dokázal v tak krátké době postavit na nohy,“ zakončuje Petter.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.