Petter Solberg potvrdil, že letos pojede s mistrovským vozem, bohužel už tři roky starým. Bude startovat za soukromý tým a má v plánu účast na zbývajících 11 soutěžích.
S pro Pettera tolik typickou zarputilostí bojoval ex-mistr světa o svoje setrvání v kolotoči MS, když jeho bývalý zaměstnavatel Subaru oznámil konec. Mistr světa z roku 2003 si koupil starší Citroën Xsara specifikace 2006. Jedná se o vůz, který dovezl Sebastiena Loeba až k titulu mistra světa. Tím pádem zůstává volný i pro sezónu 2010, ve které by rád určitě postoupil zpět do některého továrního týmu.„Vím, že hodně lidí toto rozhodnutí nechápe. Udělal jsem maximum, myslíte si, že by Marcus Grönholm, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae udělali něco takového? Já si to nemyslím,“ říká Nor. Poté, co Subaru opustilo světovou scénu, byl Solberg náhle bez místa. U Citroënu a Fordu byly již dveře bohužel zavřené.Jeho novou zbraň Petter představí poprvé na domácí Norské rally. V plánu má jedenáct soutěží letošního ročníku. Nezúčastní se tak v podstatě jen Irské rally. „Našim plánem je, zúčastnit se zbývajících světových podniků od Norska. Nemusí to ovšem být s Xsarou. Dělám to proto, abych měl tovární místo v roce 2010. Celý tento projekt jsem postavil v 20 dnech. Očekávám, že se toho během sezony hodně změní. Nikdo neví, co přinese budoucnost, jsem spokojený s tím, co jsem dokázal v tak krátké době postavit na nohy,“ zakončuje Petter.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?