Jari-Matti Latvala se po zimní pauze cítí znovu dobře naladěný a patřičně sebevědomý. Do nové sezony, která začne již tento víkend, tedy vstupuje s hlavou nahoře.
Latvala se k Fordu připojil minulý rok jako dvojka vedle Hirvonena, ale již ve Švédsku zaznamenal své první vítězství v kariéře. Pak však přišel menší útlum a nevyrovnanost mezi jednotlivými výsledky a právě na větší vyrovnanosti, především mezi špičkou, by chtěl letos Latvala zapracovat. Pokusí se tak navázat na příčky ze závěru minulého roku, kdy jak v Japonsku, tak i ve Walesu skončil na druhé pozici.
"Vyrovnanost výsledků je to hlavní, co chci během letošní sezony zlepšit. Chtěl bych eliminovat jakékoliv podobné výpadky typu nahoru a dolu z minulého roku. Touto dobou rok zpátky jsem byl velmi nervózní, protože jsem měl před debutem ve Fordu. Letos mám společně s týmem dva cíle, samozřejmě chci pomoci Fordu k zisku titulu v týmech, ale také bych chtěl zabojovat o titul v jezdcích. Neříkám však, že jedu na titul, to je rozdíl. Jen bych chtěl být schopný se o něj porvat," poodhaluje své plány Latvala.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.