Jari-Matti Latvala se po zimní pauze cítí znovu dobře naladěný a patřičně sebevědomý. Do nové sezony, která začne již tento víkend, tedy vstupuje s hlavou nahoře.
Latvala se k Fordu připojil minulý rok jako dvojka vedle Hirvonena, ale již ve Švédsku zaznamenal své první vítězství v kariéře. Pak však přišel menší útlum a nevyrovnanost mezi jednotlivými výsledky a právě na větší vyrovnanosti, především mezi špičkou, by chtěl letos Latvala zapracovat. Pokusí se tak navázat na příčky ze závěru minulého roku, kdy jak v Japonsku, tak i ve Walesu skončil na druhé pozici.
"Vyrovnanost výsledků je to hlavní, co chci během letošní sezony zlepšit. Chtěl bych eliminovat jakékoliv podobné výpadky typu nahoru a dolu z minulého roku. Touto dobou rok zpátky jsem byl velmi nervózní, protože jsem měl před debutem ve Fordu. Letos mám společně s týmem dva cíle, samozřejmě chci pomoci Fordu k zisku titulu v týmech, ale také bych chtěl zabojovat o titul v jezdcích. Neříkám však, že jedu na titul, to je rozdíl. Jen bych chtěl být schopný se o něj porvat," poodhaluje své plány Latvala.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?